2013-06-28, 16:45
Medlem
Halloj!

Rubriken var nog inte s bra, visste inte helt vad jag skulle skriva.
Jag har en hemsida som bara anvnder html, css, javascript. Inte php. Under anvndandet av sidan s ndrar jag url search delen mha window.history.replaceState. Nr jag sedan laddar om sidan (f5) s kommer jag till ett filmeddelande: http://postimg.org/image/ts9aommjn/
Den gulmarkerade delen i url'en r min location.search del som genereras under hemsidans gng.
Jag antar att det enda sttet att fixa detta felet r mha php. Men jag anvnder mig just nu helst av endast javascript ven fast php kan vara bttre. Om detta inte gr att lsa mha javascript, hur ska jag f search delen av url'en via php och sedan skicka den stringen till javascripten fr bearbetning?

Ledsen fr lng och kaosig frga.
All hjlp uppskattas!
Citera
2013-06-28, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stelball
Halloj!

Rubriken var nog inte s bra, visste inte helt vad jag skulle skriva.
Jag har en hemsida som bara anvnder html, css, javascript. Inte php. Under anvndandet av sidan s ndrar jag url search delen mha window.history.replaceState. Nr jag sedan laddar om sidan (f5) s kommer jag till ett filmeddelande: http://postimg.org/image/ts9aommjn/
Den gulmarkerade delen i url'en r min location.search del som genereras under hemsidans gng.
Jag antar att det enda sttet att fixa detta felet r mha php. Men jag anvnder mig just nu helst av endast javascript ven fast php kan vara bttre. Om detta inte gr att lsa mha javascript, hur ska jag f search delen av url'en via php och sedan skicka den stringen till javascripten fr bearbetning?

Ledsen fr lng och kaosig frga.
All hjlp uppskattas!
Lste det!
Det var bara att lgga till index.html i brjan av search delen.
Ex: minsida/index.html?Example%20Playlist=dsa876dsa87&ASD876ASD87
Citera
2013-06-30, 14:22
Medlem
TheBasterds avatar
Frgan r ju varfr du kr ett .net-projekt i vad jag frmodar r Visual Studio, nr du nd inte anvnder ngon server-side-logik...

Lite som att hyra en limousine-chauffr till sin sketna Nissan Micra frn -86...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in