Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-28, 16:45
  #1
Medlem
Halloj!

Rubriken var nog inte så bra, visste inte helt vad jag skulle skriva.
Jag har en hemsida som bara använder html, css, javascript. Inte php. Under användandet av sidan så ändrar jag url search delen mha window.history.replaceState. När jag sedan laddar om sidan (f5) så kommer jag till ett filmeddelande: http://postimg.org/image/ts9aommjn/
Den gulmarkerade delen i url'en är min location.search del som genereras under hemsidans gång.
Jag antar att det enda sättet att fixa detta felet är mha php. Men jag använder mig just nu helst av endast javascript även fast php kan vara bättre. Om detta inte går att lösa mha javascript, hur ska jag få search delen av url'en via php och sedan skicka den stringen till javascripten för bearbetning?

Ledsen för lång och kaosig fråga.
All hjälp uppskattas!
Citera
2013-06-28, 20:50
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stelball
Halloj!

Rubriken var nog inte så bra, visste inte helt vad jag skulle skriva.
Jag har en hemsida som bara använder html, css, javascript. Inte php. Under användandet av sidan så ändrar jag url search delen mha window.history.replaceState. När jag sedan laddar om sidan (f5) så kommer jag till ett filmeddelande: http://postimg.org/image/ts9aommjn/
Den gulmarkerade delen i url'en är min location.search del som genereras under hemsidans gång.
Jag antar att det enda sättet att fixa detta felet är mha php. Men jag använder mig just nu helst av endast javascript även fast php kan vara bättre. Om detta inte går att lösa mha javascript, hur ska jag få search delen av url'en via php och sedan skicka den stringen till javascripten för bearbetning?

Ledsen för lång och kaosig fråga.
All hjälp uppskattas!
Löste det!
Det var bara att lägga till index.html i början av search delen.
Ex: minsida/index.html?Example%20Playlist=dsa876dsa87&ASD876ASD87
Citera
2013-06-30, 14:22
  #3
Medlem
TheBasterds avatar
Frågan är ju varför du kör ett .net-projekt i vad jag förmodar är Visual Studio, när du ändå inte använder någon server-side-logik...

Lite som att hyra en limousine-chaufför till sin sketna Nissan Micra från -86...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback