2013-06-29, 22:54
Medlem
Som frågan lyder. Vilket är mest fördelaktigt? Som jag förstått finns det en hel djungel av alternativ här. Ska man köpa loss apparaten från början för att sedan teckna separat abbonemang eller ska man nappa på de 24-månaders alltiett-erbjudanden som finns. Jag står alltså i begrepp att skaffa mitt livs första smartphone som en av de sista i landet.
Citera
2013-06-29, 22:56
Medlem
Bokmasks avatar
Frågan är nog varför du ska skaffa en när du har klarat dig fint utan den tills nu? Fortsätt som du gör nu?
Citera
2013-06-29, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask
Frågan är nog varför du ska skaffa en när du har klarat dig fint utan den tills nu? Fortsätt som du gör nu?
Frågan har blivit aktuell sedan min sambos telefon dukade under efter ett ordentligt slagregn.
Citera
2013-06-30, 23:52
Medlem
christerys avatar
Jag kan ju inte svara på vad du har för krav, men jag kan ju säga vad jag köpte sist. En slit och släng http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=807123 för lite pengar, SIM-kortet var naturligtvis kontant (iofs tahiländskt, men skulle testat med samma i Sverige).

Kör annars inte mer med nåt dyrt som iPhone eller så för runt 10ggr priset. Har testat den för ett år sen - men jag såg aldrig tjusningen. Mina ska vara små och ha hygglig batteritid i alla fall.

Hade en SE X10mini Pro men den fick jag ju ladda som en galning. Gamla nokia 3300 eller vad det nu var eller SE K810i laddade jag ju så sällan att jag glömde bort var jag lagt laddaren.

Smartfånarna är ju skoj med lite kartor och grejjor när dom har GPS, man kan maila och köra WiFi på hotell osv. Så man behöver inte nöta på datatrafiken/pengarna på kortet - bara slå av.

Offline kartor och resedokumenten på telefonen som jag laddar över när jag är hemma med WiFi är ju behändigt att ha i fickan.

Den enda nackdelen med just min är att skype bara har kameran på baksidan så jag kan inte på ett bra sätt videochatta. Finns väl inte ens nån på framsidan. Men det var ett mindre problem tyckte jag då jag släpade med mig en dator åxå.

Tänk igenom kraven, vad du vill betala för den och räkna lite. Ringer du som en galning och sitter på youtube hela dagarna så kan abonnemang med fast pris vara billigare.

Har du den mest för att andra ska kunna ringa dig och kanske i nödfall ringa ut så är ju kontantkort givet.

Sen om man är och reser till andra länder så är det ju fiffigt om den inte är operatörslåst. Vilket jag har fått för mig att dom 24-mån telefonen för 1kr brukar vara.
Citera
2013-07-02, 04:27
Medlem
attackspades avatar
Inte så svår matte direkt, är telefon+abonnemang*månader billigare en paket*månader. Sen finns det väll kanske lite uppläggningsavgifter, eventuell försäkring och annat som kan påverka lite.

Så det är väll bara bestämma sig för vilken telefon man vill ha och vad för abonnemang man behöver för att sedan jämföra totalpriset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in