• 1
  • 2
2013-07-06, 01:18
Medlem
Ja, jag har nu efter 6 månader hårt spice missbruk slutat att röka denna skiten..
Och med konstant menar jag alltså att röka varannan timme som ca.

Det är inte först när jag slutat röka jag har märkt av biefekterna, för av någon anledning så märkte jag inte dom under dom här månaderna jag rökte, kanske vaa för att min kropp sakta men säkert vänjde sig med att va bäng och slö i huvudet?

Jag märker att jag är allt mer förvirrad och under samtal kan jag glömma av vad samtalsämnet var!
Och att jag har blivit mycket mer klumpigare och att mitt vokabulär tagit mängder med stryk..

Det abset jag hade går inte att beskriva med ord. Och anledningen varför jag blev så torsk på det var nog för att jag fick pulver för 80kr grammet om inte mindre!

Anledningen till att jag slutade var nog att det eskalerade hela tiden och jag blev själlös och att jag hade svårigheter med att tänka. Det gick så långt att jag varje dag rökte 1 spliff och gick å la mig i 2 timmar och upprepade detta hela dygnet i flera veckor, jag tappade tidsuppfattningen och mitt sociala liv gick rätt åt helvete!

Jag måste idag nästan lära om mig alla känslor, mitt minne börjar sakta men säkert att återuppta sig.

Har ni frågor är det bara att fråga!

Och jag kan lova, att jag aldrig i hela mitt liv kommer röka skiten igen.
Citera
2013-07-06, 01:27
Medlem
OffensiveShits avatar
Rök gräs istället.
Citera
2013-07-06, 01:34
Medlem
AllaBarnensFars avatar
Rökte också spice som fan förut. Tillslut så satt jag i princip och skrattade åt min egen idioti, blev helt jävla dum i huvudet

Men jag har återhämtat mig bra som fan. Inte brukat spice hårt på typ 5-6 månader.
Citera
2013-07-06, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OffensiveShit
Rök gräs istället.

Har tagit avstånd ifrån allt men jag kommer nog garanterat att röka lite gräs i framtiden.
Citera
2013-07-06, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllaBarnensFar
Rökte också spice som fan förut. Tillslut så satt jag i princip och skrattade åt min egen idioti, blev helt jävla dum i huvudet

Men jag har återhämtat mig bra som fan. Inte brukat spice hårt på typ 5-6 månader.

Haha typ så va det! Vilken kemikalie konsumerade du?
Citera
2013-07-06, 01:44
Medlem
JobeZ93s avatar
Rökte själv spice hela dagarna, nu i efterhand så fattar man verkligen vilken idiot man var som stoppade i sig skiten, man rökte en spliff/kopp några minuter senare en till osvosv sovde vakna och fortsatte så i några månader. Kan säga att jag mår som en gud idag i jämförelse vad jag gjorde då, paranoid blev man också :P
Citera
2013-07-06, 13:29
Medlem
narutos avatar
Uuh, lät inget vidare..
Tur man tagit det hyffsat lugnt med rökmixarna, brukar köra ~3 dagar sen uppehåll nån vecka, funkar fint
Citera
2013-07-06, 13:59
Medlem
Jag rökte spice hårt i 3 veckor men va tvungen att sluta när folk i min omgivning klagade över mitt sluddriga tal.
Jag uttalade orden fel och dom kom ut i fel ordning vilket va jävligt kul när man va bäng, däremot inte nör man raggade chickas. Måste ha låtit som ett mongo... Är lite sluddrig fortfarande (inget att jämföra mot efter spicet) men förhoppningsvis pga brajjet. Vilket jag har svårt att sluta med.

Tina kycklingen, blev istället kyckla tidningen flertal gånger
Citera
2013-07-06, 16:44
Medlem
Stormorfars avatar
Jo har varit i samma sits för ett år sedan, gjorde inget annat än att röka. Hade också typ obegränsad tillgång o mådde riktigt skit psykiskt redan innan.

Har väl provat dom nyare och man blir ju fan dum i huvudet, ingen vet om det ger permanent skada eller ej. Känns fan inte nyttigt precis.
Citera
2013-07-06, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Jo har varit i samma sits för ett år sedan, gjorde inget annat än att röka. Hade också typ obegränsad tillgång o mådde riktigt skit psykiskt redan innan.

Har väl provat dom nyare och man blir ju fan dum i huvudet, ingen vet om det ger permanent skada eller ej. Känns fan inte nyttigt precis.

Nej verkligen inte!

Men har nu ett tag börjat äta massa vitamintillskott av alla slag, vet inte om det är de men jag har i alla fall börjat återhämta mig lite snabbare.

För jag har en teori att minnet blir inte förstört på det viset att det blir permanent, utan att man blir så jävla okoncentrerad hela tiden att man helt enkelt inte ''bryr sig om'' att komma ihåg nått.

Kan de va något?

För övrigt va det Akb-48f som var tyven.
Citera
2013-07-07, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZumZ
Nej verkligen inte!

Men har nu ett tag börjat äta massa vitamintillskott av alla slag, vet inte om det är de men jag har i alla fall börjat återhämta mig lite snabbare.

För jag har en teori att minnet blir inte förstört på det viset att det blir permanent, utan att man blir så jävla okoncentrerad hela tiden att man helt enkelt inte ''bryr sig om'' att komma ihåg nått.

Kan de va något?

För övrigt va det Akb-48f som var tyven.

Satt i samma sits. AKB-48f har äckligt många biverkningar och vågar ej röra den mer.
Citera
2013-07-07, 13:13
Medlem
Tjena tjena!

samma sak för mig torsk på spice, lyckas lägga ner och efter 3dagar sprutar de bara endorfin, mamma trodde jag va påtänd:P efter ca 2-3 veckor så är man som återställd typ, men direkt jag tog en zip så kom svettningarna! de va under am och mam fanns.

höll mig från 25/12- nån gång i mars å nu är man igång igen, fast jag vet hur dåligt å farligt de är men de är som att kroppen börjar försvara drogen, men tycker inte de är lika mycke bieffekter nu som när am och mam va inne?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in