2013-07-07, 16:29
Medlem
Spaders avatar
Jag skulle behöva skaffa mig ett höj- och -sänkbart datorskrivbord. Sitter väldigt mycket vid datorn pga mitt yrke (3D-grafiker) så det hade varit underbart att kunna jobba ståendes när man kommer hem från jobbet.

Jag har kikat runt lite på olika sidor som säljer sådana här och jag har inte riktigt funnit något som passar in på mina krav:

-Dimensionerna:
Nuvarande bord jag har är från IKEA, har ett djup op 60cm och en bredd på ca 110. Jag skulle behöva ett skrivbord i ungefär samma dimensioner (plusminus 10 cm). Många bord jag sett online är på tok för stora, 160-180 cm breda, 90 i djup osv. Jag inser att det troligen blir svårt att hitta ett bord med rätt dimensioner så jag överväger att köpa ett större och sen bara kapa delar av bordsskivan, slipa hela skiten och lacka om. Om jag ska göra detta så är det viktigt att elmotorn på bordet enbart har EN PELARE och inte två (en i vardera kortända).

-Priset:
Många försäljare säljer främst till företag, vilket innebär ockerpriser. Jag har sett bord på uppåt 5-6000 - ibland även mer. Så mycket vill jag inte alls lägga på detta, då jag även behöver köpa monitorarmar och datorupphängning. Begagnade bord ligger på 2000-3000 kronor så 3000 kronor är vad jag max vill lägga ut på detta.

-Utdragbar skiva för tangentbord
Om det finns utdragbar skiva för tangentbord så är det ett stort plus. Detta så att jag kan ha andra grejer på själva skrivbordet än just tangentbord och mus - såsom anteckningsblock och wacom/tablet.

-Stort plus om bordet kan köpas i Stockholm

Nån som vet vart jag kan finna ett schysst bord till ett överkomligt pris?

EDIT: Något i denna stil, fast inte så jävla dyrt:
http://www.foretagsmobler.se/begagna...gr%C3%A5-skiva
kostar 3125 fast då verkar det inte ingå någon datorupphängning. Dessutom måste då bordsskivan kapas.
Senast redigerad av Spader 2013-07-07 kl. 17:03.
Citera
2013-07-07, 17:36
Moderator
rotadents avatar
Kolla på firmor som säljer begagnade kontorsmöbler? Det finns en hel del såna företag som köper upp konkursbon och allmänt möbler från företag som har bytt ut delar av möblemanget. Om du kan plocka ett bord billigt på en sån firma känns det kanske okej att bära hand på det sen och exempelvis korta skivan eller liknande. Exempel på firma:
http://www.bbsmobler.se

Om du googlar begagnade kontorsmöbler Stockholm eller söker på Blocket så hittar du säkert mycket mer.

Edit. Nu såg jag att det var en sån firma du länkade. Hur som helst tror jag att det är bästa lösningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in