• 1
  • 2
2013-07-10, 11:24
Medlem
Eftersom min senaste tråd blev nedlagd pga felplacering lägger jag nu ut en ny då jag tycker att ämnet bör tas upp mer!
Våldtäkt, enligt mig borde det bestraffas med döden och jag vet att många inte håller med mig där men det är faktiskt det ända jag kan se vara lämpligt. Efter att någon tvingat en annan människa mot dess vilja till något så grovt anser jag bara att det finns en lämplig sak att göra, bly mellan ögonen. Snälla ni om ni aldrig varit involverade i ämnet innan kom inte och säg något dumt. Sveriges lagar är urusla när det kommer till detta många andra punkter med men, just detta är katastrof! Val nästa år och har inte hört så mycket som ett pip om detta. Sen en annandag jag också tycker borde belönas med döden det är otrohet, jag tror lite på den svängen Japan har med att om mannen är otrogen får kvinna. Ha ihjäl honom men endast använda händerna ( jävligt snett att det endast gäller för kvinnor men dom
Måste väl också få vara först med något)

Ge mig lite kritik nu! Försökt ta upp denna debatten med polarna men får ingen respons.
Citera
2013-07-10, 11:34
Medlem
Dr.Lecters avatar
Anledning 1 till att inte införa dödsstraff: Brottsligheten minskar inte.
Anledning 2 till att inte införa dödsstraff: Jag anser inte att en stat ska ha ihjäl sina egna medborgare.

Jag kan hålla med om att Svea Rikes Lagar, eller närmare dess straff, är aningen svaga och fängelsesituationen i Sverige är horribel. Det bör vara hårdare fängelser med lite färre nöjen. Kanske inte ha datorer och tv på sina rum, kanske inte äta bättre än Sveriges åldringar och kanske inte få betalt för sitt arbete. Fängelset i Sverige bör övergå till en självförsörjande institution där fångar arbetar för att betala av sin fängelsevistelse.

Sedan måste vi införa en lite annan samhällssyn. Vi kan inte uppfostra kvinnor att män är svin och att de ska passa sig. Män ska lära sig respekt för kvinnor, kvinnor ska inte lära sig att vara rädd för män. Sedan är just våldtäkt ett svårt brott att påvisa om offret inte känner gärningsmannen eller om GM blir tagen under akten. De flesta bevisen försvinner inom någon dag. Så kanske uppmuntra kvinnor till att anmäla mer.

Sen undrar jag varför inte folk som inte är involverade får bidra i debatten? Involverade hur? Är de de som våldtagit, blivit våldtagna eller hur menar du? Det känns som att du söker en publik som är villig att hålla med dig.
Citera
2013-07-10, 11:36
Medlem
WJC123s avatar
Människor tvingar varandra hela tiden till saker som är mot deras vilja. Enligt ditt synsätt så skulle det bli ett evigt blypepprande på väldigt vaga grunder. Och vad gör man i de fall det visar sig att domslutet var felaktigt? Men det kanske inte är så djävla noga? Jag föreslår att du tar dig en funderare på de stora frågorna i stället för att bry din hjärna med sånt här blaj, du har en lång väg kvar till fullkomlighet!
Citera
2013-07-10, 11:46
Medlem
psyDucks avatar
I sverige fängslar man människor för att de inte ska utgöra något direkt hot mot övriga samhället under tiden de blir rehabiliterande, inte för att straffa människor för att man tycker de förtjänar det.

Ditt sätt att resonera är efterblivet och föråldrat, det är därför man i större delen av vad vi skulle kalla den civiliserade världen valt att gå bort från det systemet.
Dödsstraff för otrohet, är du seriös? Vill du ha sharialagar kan du flytta till Saudiarabien eller nått.
Citera
2013-07-10, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Lecter
Anledning 1 till att inte införa dödsstraff: Brottsligheten minskar inte.
Anledning 2 till att inte införa dödsstraff: Jag anser inte att en stat ska ha ihjäl sina egna medborgare.

Jag kan hålla med om att Svea Rikes Lagar, eller närmare dess straff, är aningen svaga och fängelsesituationen i Sverige är horribel. Det bör vara hårdare fängelser med lite färre nöjen. Kanske inte ha datorer och tv på sina rum, kanske inte äta bättre än Sveriges åldringar och kanske inte få betalt för sitt arbete. Fängelset i Sverige bör övergå till en självförsörjande institution där fångar arbetar för att betala av sin fängelsevistelse.

Sedan måste vi införa en lite annan samhällssyn. Vi kan inte uppfostra kvinnor att män är svin och att de ska passa sig. Män ska lära sig respekt för kvinnor, kvinnor ska inte lära sig att vara rädd för män. Sedan är just våldtäkt ett svårt brott att påvisa om offret inte känner gärningsmannen eller om GM blir tagen under akten. De flesta bevisen försvinner inom någon dag. Så kanske uppmuntra kvinnor till att anmäla mer.

Sen undrar jag varför inte folk som inte är involverade får bidra i debatten? Involverade hur? Är de de som våldtagit, blivit våldtagna eller hur menar du? Det känns som att du söker en publik som är villig att hålla med dig.

Anledning 1 håller inte!det hade minskat rejältdå jag vet hur folk snackar och beter sig citatet "jag får bara böter" har slängtsrunt lite.
fel av mig att skriva så kanske skulle formulerat om någolunda, självklart söker jag folk som tycker sommig? gör man inte alltid det? men de fåtalet gånger som jag har diskuterat detta har det oftast bara varit förnekelse och kommentarer som "on hade ju kort kjol och va lite för full". så folk får gärna vara med i diskussionen men inget sånt är ni vänliga. Svårt att påvisa efter ett tag är jag väl medveten om och jag tycker att det borde anmälsa mer, du har delvis rätt i det du säger men när en sådan anmälning görs ska den behandlas serriöst och inte bara läggas undan.
Jag vet inte hur man ska göra jag vet bara att något måste göras och att man inte kan gå fri från våldtäkt för att kvinnan var lätt kladd och berusad!!!
Citera
2013-07-10, 11:54
Medlem
Nej, jag är mot dödsstraff helt och hållet.

Däremot skulle jag kanske kunna överväga det när det gäller postning i fel forumdel...
Citat:
Ursprungligen postat av Blubbben
Jag vet inte hur man ska göra jag vet bara att något måste göras och att man inte kan gå fri från våldtäkt för att kvinnan var lätt kladd och berusad!!!
Har du någon källa på att kläderna faktiskt har lett till friande dom, eller är det bara något du har hört och ser som sanning?
Citera
2013-07-10, 11:57
Medlem
Citat:
Anledning 1 håller inte!det hade minskat rejältdå jag vet hur folk snackar och beter sig citatet "jag får bara böter" har slängtsrunt lite.
fel av mig att skriva så kanske skulle formulerat om någolunda, självklart söker jag folk som tycker sommig? gör man inte alltid det? men de fåtalet gånger som jag har diskuterat detta har det oftast bara varit förnekelse och kommentarer som "on hade ju kort kjol och va lite för full". så folk får gärna vara med i diskussionen men inget sånt är ni vänliga. Svårt att påvisa efter ett tag är jag väl medveten om och jag tycker att det borde anmälsa mer, du har delvis rätt i det du säger men när en sådan anmälning görs ska den behandlas serriöst och inte bara läggas undan.

USA är väl det land i västvärlden som är mest känt för sina dödsstraff. Berätta gärna hur dödsstraffet, och långa fängelsestraff, minskat deras brottslighet eftersom jag tycker det verkar som om dom har mycket större problem än vad vi har i Sverige.

Sen undrar jag om hela din analys om varför vi behöver dödsstraff i Sverige bygger på att du "vet hur folk snackar"?
Citera
2013-07-10, 11:57
Medlem
Citat:
Omger du dig med våldtäktsmän, eller vad menar du här? För övrigt vet du väl att man inte får böter för våldtäkt? Två års fängelse är minimistraffet.
Citera
2013-07-10, 11:58
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Eftersom min senaste tråd blev nedlagd pga felplacering lägger jag nu ut en ny då jag tycker att ämnet bör tas upp mer!
Och det blev en felplacering igen. Rättspolitik hör hemma i Politik - Inrikes.

Juridik -> Politik - Inrikes.

/Mod
Citera
2013-07-10, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WJC123
Människor tvingar varandra hela tiden till saker som är mot deras vilja. Enligt ditt synsätt så skulle det bli ett evigt blypepprande på väldigt vaga grunder. Och vad gör man i de fall det visar sig att domslutet var felaktigt? Men det kanske inte är så djävla noga? Jag föreslår att du tar dig en funderare på de stora frågorna i stället för att bry din hjärna med sånt här blaj, du har en lång väg kvar till fullkomlighet!

Små frogor? frågan är hur efterbliven du är när du klämmer ur dig något sådant. Vad är stora frågor för dig? typ mattiderna på jobbet då? Prosentsattsen av sjävlmord som begårs utav våldäktsofren utgör en större del (har tyvärr ingen siffra nu på rak arm) men med tanke på att folk går så långt att ta livet av sig skullle jag fan inte kalla det för en liten fråga.
Citera
2013-07-10, 12:02
Medlem
Citat:
Små frogor? frågan är hur efterbliven du är när du klämmer ur dig något sådant. Vad är stora frågor för dig? typ mattiderna på jobbet då? Prosentsattsen av sjävlmord som begårs utav våldäktsofren utgör en större del (har tyvärr ingen siffra nu på rak arm) men med tanke på att folk går så långt att ta livet av sig skullle jag fan inte kalla det för en liten fråga.
För helvete. Sluta skriva som om du vore mongo.

Folk har tagit livet av sig för att partnern har gjort slut också. Ska det vara dödsstraff på det med?

Att du dessutom förespråkar det för otrohet är ju ett förbannat jävla medeltida tänk. Sharia, here we come.
Citera
2013-07-10, 12:07
Medlem
givemefives avatar
Dödsstraff för otrohet? nej det vore ju jävligt dumt.

Dödsstraff för våldtäkt? ja varför inte, skulle inte skada att bli av med jordens bottenskrap.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in