Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Lecter
Anledning 1 till att inte införa dödsstraff: Brottsligheten minskar inte.
Anledning 2 till att inte införa dödsstraff: Jag anser inte att en stat ska ha ihjäl sina egna medborgare.
Jag kan hålla med om att Svea Rikes Lagar, eller närmare dess straff, är aningen svaga och fängelsesituationen i Sverige är horribel. Det bör vara hårdare fängelser med lite färre nöjen. Kanske inte ha datorer och tv på sina rum, kanske inte äta bättre än Sveriges åldringar och kanske inte få betalt för sitt arbete. Fängelset i Sverige bör övergå till en självförsörjande institution där fångar arbetar för att betala av sin fängelsevistelse.
Sedan måste vi införa en lite annan samhällssyn. Vi kan inte uppfostra kvinnor att män är svin och att de ska passa sig. Män ska lära sig respekt för kvinnor, kvinnor ska inte lära sig att vara rädd för män. Sedan är just våldtäkt ett svårt brott att påvisa om offret inte känner gärningsmannen eller om GM blir tagen under akten. De flesta bevisen försvinner inom någon dag. Så kanske uppmuntra kvinnor till att anmäla mer.
Sen undrar jag varför inte folk som inte är involverade får bidra i debatten? Involverade hur? Är de de som våldtagit, blivit våldtagna eller hur menar du? Det känns som att du söker en publik som är villig att hålla med dig.
Anledning 1 håller inte!det hade minskat rejältdå jag vet hur folk snackar och beter sig citatet "jag får bara böter" har slängtsrunt lite.
fel av mig att skriva så kanske skulle formulerat om någolunda, självklart söker jag folk som tycker sommig? gör man inte alltid det? men de fåtalet gånger som jag har diskuterat detta har det oftast bara varit förnekelse och kommentarer som "on hade ju kort kjol och va lite för full". så folk får gärna vara med i diskussionen men inget sånt är ni vänliga. Svårt att påvisa efter ett tag är jag väl medveten om och jag tycker att det borde anmälsa mer, du har delvis rätt i det du säger men när en sådan anmälning görs ska den behandlas serriöst och inte bara läggas undan.
Jag vet inte hur man ska göra jag vet bara att något måste göras och att man inte kan gå fri från våldtäkt för att kvinnan var lätt kladd och berusad!!!