Citat:
Ursprungligen postat av
Danro80
Du får stå på dig lite...
Imorgon går du dit igen och säger att du ska byta spelet, alternativt ha pengarna tillbaka för du har köpt ett trasigt spel.
Säger dom nej, så är det på sin plats att bli förbannad.
höj "volymen"
"NI SÄLJER ETT SPEL TILL MIG SOM VISAR SIG VARA TRASIGT, DÅ SKA JAG VÄL FÖR HELVETE HA TILLBAKA MINA PENGAR"
Om det är andra i butiken vid tillfället så fungerar detta i 9/10 fall om inte så fråga vem hans chef är, och prata med chefen.
Stå på sig ska man, men att bli förbannad är bara onödigt.
Jag jobbar själv i butik och jag hade bara bett dig att lugna ner dig. Håller man en sansad ton och kan föra sig så kommer man mycket längre. Hade du inte lugnat ner dig hade jag bett dig att gå ut ur butiken och varva ner för att sedan återkomma, om det inte funkar så kallar vi på vakterna så får de ta hand om dig.
Att be om att få prata med chefen är däremot bra, ibland kan denne komma överens med kunden om en lösning som kan vara tillfreds för båda parter. Men även där ska man tänka på att hålla sig lugn och sansad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Danro80
Sista alternativet är att förklara att du kommer göra en anmälan till ARN, och den kommer du vinna.
Att hota med ARN är bara löjligt och onödigt. Jag säger dock INTE att man inte ska vända sig dit, för det ska man om man anser att man har blivit dåligt behandlad, men att hota med det kommer man ingenstans med (iallafall inte hos mig i min butik).
Har själv fått det slängt i ansiktet ett par gånger och jag har bara sagt "Det är tråkigt att du känner så, men vill du gå till ARN så visst gör det."
Så TS, jag tycker som de andra här i tråden att du ska gå tillbaka til butiken igen men denna gång så be att få prata med chefen. Håll en lugn och sansad ton och förklara läget. Säg som du skrev här, att du letat efter spelet länge och laddat upp inför din kväll för att sedan bli besviken för att spelet var trasigt från början.