• 1
  • 2
2013-07-10, 18:24
Medlem
Hej,

Köpte ett spel från gamestop som var sällsynt för över 300kr.
Hade fixat allt till kvällen, med en platta cola, energi dryck, godis...
För jag hade tänkt spela spelet hela natten.

När jag gjort en uppgift i spelet så låste det sig, jag kollade på skivan
och jävlar vad det var repor på det. Kvällen/natten var förstörd och
jag for nästa dag tillbaka till Gamestop som sa att de inte kunde göra
något för att jag inte hade köpt garanti..

Så frågade jag om de kan slipa spelet, så sa de att dom slipar endast
spel som dom köper in, och vägrade att slipa mitt spel, om jag inte sålde
det till dem..

Det var för i helvete sista gången jag far till det jävla sinnessjukhuset och
köper spel. Nu har jag slösat 380kr på ett spel som inte fungerar och som jag
inte hittat nån annanstans till xbox.

Men kan glädja mig åt att gamestop går i konkurs när nya xboxen och playstation
kommer ut. För då kommer man inte kunna köpa begagnade spel mera, utan allt
kommer fungera med aktiveringskoder och nerladdningar.

Så vill varna Er för gamestop.
Mvh, Cleanis
Citera
2013-07-10, 18:26
Medlem
Får man fråga vilket spel det var?
Om de nu vägrar slipa ner kanske du kan köpa en egen?
Citera
2013-07-10, 18:28
Medlem
knokkelmanns avatar
Vadå kan du inte bara lämna tillbaka spelet? Jag köpte ett beggat i Uppsala och kom tillbaka två dagar senare och sa att jag ville lämna tillbaka det då styrningen på spelet var så jääävla dålig att jag inte stod ut med det men att jag absolut kunde ta något annat spel istället. Inga problem alls - gick därifrån med ett annat spel efteråt.
Citera
2013-07-10, 18:30
Medlem
carlankas avatar
va var det för spel?
Beställ från cdon eller nått istället.
Citera
2013-07-10, 18:30
Medlem
C8H11Ns avatar
Gå tillbaka och försök igen, du vill reklamera en vara som inte fungerade från första början. Garanti omfattar produkter som du själv råkat ha sönder/som gått sönder i efterhand.

Om dom inte vill kompensera dig så anmäler du till allmänna reklamationsnämnden, påpeka även detta för dem.

http://www.arn.se/
Citera
2013-07-10, 18:34
Medlem
carlankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Gå tillbaka och försök igen, du vill reklamera en vara som inte fungerade från första början. Garanti omfattar produkter som du själv råkat ha sönder/som gått sönder i efterhand.

Om dom inte vill kompensera dig så anmäler du till allmänna reklamationsnämnden, påpeka även detta för dem.

http://www.arn.se/

Japp.
Eftersom du aldrig mer ska gå dit så spelar det ju ingen roll om du skämmer ut dig.
Du har rätt dom har fel.
Citera
2013-07-10, 18:36
Medlem
jsson98s avatar
Var spelet nytt eller begagnat?
Om det var nytt så har du väll konsumentköpslagen på din sida då du köpte en trasig produkt
Kan det inte vara så att det har repats i ditt xbox?

För övrigt kommer inte gamestop gå i konken då playstation4 kommer fungera med både skiva och nedladning
Citera
2013-07-10, 18:37
Medlem
Nekro.s avatar
Kommer gå i konkurs för att Gamestop, precis som konkurrenterna förmodligen sätter sig in i ett nytt modernt system?
Men ja visst, köpte en frukt i hemköp som hade en mask i sig, nu jävlar kommer företaget gå i konkurs.

Det är ditt eget fel, visst det är synd att ett BEGAGNAT spel hade repor på sig, teckna en garanti nästa gång, kostar inte många kronor det, låt det bli en läxa för framtiden och sluta vara så snål.
Citera
2013-07-10, 18:43
Medlem
8xxSeriess avatar
TS kan du inte prata med föreståndaren/butiksägaren, eller skriva ett email till högsta hönset? Lungt och sansat mail som beskriver situationen...

Du köpte ett spel, kom hem, och det visade sig vara ospelbart och de kan inte ens erbjuda en slipning?
Citera
2013-07-10, 18:44
Medlem
Danro80s avatar
Du får stå på dig lite...

Imorgon går du dit igen och säger att du ska byta spelet, alternativt ha pengarna tillbaka för du har köpt ett trasigt spel.

Säger dom nej, så är det på sin plats att bli förbannad.

höj "volymen"

"NI SÄLJER ETT SPEL TILL MIG SOM VISAR SIG VARA TRASIGT, DÅ SKA JAG VÄL FÖR HELVETE HA TILLBAKA MINA PENGAR"

Om det är andra i butiken vid tillfället så fungerar detta i 9/10 fall om inte så fråga vem hans chef är, och prata med chefen.

Sista alternativet är att förklara att du kommer göra en anmälan till ARN, och den kommer du vinna.
Citera
2013-07-10, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robban2
Vilken sten har du levt under? Både på Xbox one och ps4 ska man kunna köpa/låna och spela begagnade spel

Det är inte Xbox eller Playstation som valt det. Men EA, Activision osv, gillar inte när man
köper begagnade spel. Så de sa att i framtiden när man köper ett nytt spel, så får man en
aktiveringskod med, som bara kan användas en gång. Så om man lånar skivan till en kompis,
så måste han/hon köpa en ny aktiveringskod..

Spelet jag köpte var Grand Theft Auto - San Andreas till Xbox.

Mvh
Citera
2013-07-10, 19:12
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Du får stå på dig lite...

Imorgon går du dit igen och säger att du ska byta spelet, alternativt ha pengarna tillbaka för du har köpt ett trasigt spel.

Säger dom nej, så är det på sin plats att bli förbannad.

höj "volymen"

"NI SÄLJER ETT SPEL TILL MIG SOM VISAR SIG VARA TRASIGT, DÅ SKA JAG VÄL FÖR HELVETE HA TILLBAKA MINA PENGAR"

Om det är andra i butiken vid tillfället så fungerar detta i 9/10 fall om inte så fråga vem hans chef är, och prata med chefen.
Stå på sig ska man, men att bli förbannad är bara onödigt.

Jag jobbar själv i butik och jag hade bara bett dig att lugna ner dig. Håller man en sansad ton och kan föra sig så kommer man mycket längre. Hade du inte lugnat ner dig hade jag bett dig att gå ut ur butiken och varva ner för att sedan återkomma, om det inte funkar så kallar vi på vakterna så får de ta hand om dig.

Att be om att få prata med chefen är däremot bra, ibland kan denne komma överens med kunden om en lösning som kan vara tillfreds för båda parter. Men även där ska man tänka på att hålla sig lugn och sansad.

Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Sista alternativet är att förklara att du kommer göra en anmälan till ARN, och den kommer du vinna.
Att hota med ARN är bara löjligt och onödigt. Jag säger dock INTE att man inte ska vända sig dit, för det ska man om man anser att man har blivit dåligt behandlad, men att hota med det kommer man ingenstans med (iallafall inte hos mig i min butik).

Har själv fått det slängt i ansiktet ett par gånger och jag har bara sagt "Det är tråkigt att du känner så, men vill du gå till ARN så visst gör det."

Så TS, jag tycker som de andra här i tråden att du ska gå tillbaka til butiken igen men denna gång så be att få prata med chefen. Håll en lugn och sansad ton och förklara läget. Säg som du skrev här, att du letat efter spelet länge och laddat upp inför din kväll för att sedan bli besviken för att spelet var trasigt från början.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in