Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-16, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuminorBase
Du förstår verkligen inte det här va?

Domstolen avgör inte vad som är rätt och fel. Punkt. De avgör om det kan bevisas att någon begått en handling som strider mot lagen. Inte om handlingen är rätt eller fel. Endast hur den förhåller sig till nuvarande lagstiftning.

Det är upp till varje individ att avgöra huruvida en lag är "rätt eller fel". Det finns massor av lagar som är "fel". (Även i Sverige).

http://www.svd.se/resor/lagarna-du-i...ga_7491234.svd

Om du mot förmodan känner någon jurist föreslår jag att du frågar dem.

Nu är jag inget barn. Har garanterat högre IQ än du (Sättet du resonerar på avslöjar dig) vilket dessutom gör kommentaren om idiot rätt malplacerad.

Vill du ha ett tips så föreslår jag komvux tätt följt av ECT.

Citat:
Det är upp till varje individ att avgöra huruvida en lag är "rätt eller fel". Det finns massor av lagar som är "fel". (Även i Sverige).

jag har inte sagt att exakt alla typer av lagar är rätta, kanske det finns lagar som är fel men också många som är bra och du har knappast den skarpaste kniven i lådan för att avgöra det, dvs vad som är rätt och fel med tanken på din låga iq-värde.

Citat:
Domstolen avgör inte vad som är rätt och fel. Punkt. De avgör om det kan bevisas att någon begått en handling som strider mot lagen. Inte om handlingen är rätt eller fel. Endast hur den förhåller sig till nuvarande lagstiftning.

precis vad jag har försökt jag påpekat hela tiden till dig här patetiska jävla idiot

Citat:
Inte om handlingen är rätt eller fel.

återigen, jo det gör dem om handlingen är ett brott så är det ett fel din patetiska troll.
om någon gör inbrott hos dig så det självklart att handlingen är fel och om en domstol dömer gm så har de gjort rätt men trots det anser du inte att de kan avgöra vad som är rätt eller fel ska inte lägga mer tid på dig patetiska jävla troll, skit på dig.

jo du är ett fullkomligt cpbarn.
Citera
2013-07-16, 15:23
Medlem
Lös alla problem för all framtid genom en enkel åtgärd, KAMERATVÅNG på tjänstemän.

Sedan kan vi rensa bort all korruption.

Det är patetiskt att det beslutats om att hon får vara kvar i tjänst, vad skall krävas för att en "polis" ska tas ur tjänst i ett liknande ärende?

Om hon hade skjutit ett barn i huvudet, enligt nuvarande sätt att reagera så är det troligt att hon även då hade fått vara kvar i yttre tjänst.

Ni är SLÖDDER inom polisväsendet etc som inte tar ert ansvar. Vi vill inte ha er kvar.
Citera
2013-07-16, 15:24
Medlem
Perrolfs avatar
Dags för mer slöseri med skattepengarna. Här finns inget för en överbetald och mediakåt åklagare att utreda.
Tittar man noga på filmen så ser man att polisen INTE bussar hunden på fyllot. Fyllot gör en rörelse (vinglar?) mot polisen och då går hunden till attack. Fyllot griper då tag i hundens koppel för att skydda sig. Problemet är bara att när han gör det så hamnar han i samma situation som om han gripit tag i poliskvinnan. Så fort fyllot släppt taget om hunden upphör batongslagen. Det finns med andra ord inget att anmärka på. Att sedan poliskvinnan visar en viss brist på dialog beror förmodligen på att fyllot är nedblodat och hotar med att spränga hela gatan. Äntligen en kvinna i poliskåren som ger full valuta för lönen.
Citera
2013-07-16, 15:39
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexendius
jag har inte sagt att exakt alla typer av lagar är rätta, kanske det finns lagar som är fel men också många som är bra och du har knappast den skarpaste kniven i lådan för att avgöra det, dvs vad som är rätt och fel med tanken på din låga iq-värde.

Vad händer om domstolen dömer en person enligt en lag som är fel. Gör domstolen rätt eller fel då?

Citat:
precis vad jag har försökt jag påpekat hela tiden till dig här patetiska jävla idiot

Nej? Du har påstått att domstolen ska avgöra vad som är rätt och fel. Det är långt från samma sak.

Citat:
återigen, jo det gör dem om handlingen är ett brott så är det ett fel din patetiska troll.
om någon gör inbrott hos dig så det självklart att handlingen är fel och om en domstol dömer gm så har de gjort rätt men trots det anser du inte att de kan avgöra vad som är rätt eller fel ska inte lägga mer tid på dig patetiska jävla troll, skit på dig.

jo du är ett fullkomligt cpbarn.

Så alla brott är fel? Du skrev ju själv att det fanns felaktiga lagar? Då är det ju inte fel att bryta mot den?
Citera
2013-07-16, 15:48
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perrolf
Dags för mer slöseri med skattepengarna. Här finns inget för en överbetald och mediakåt åklagare att utreda.
Tittar man noga på filmen så ser man att polisen INTE bussar hunden på fyllot. Fyllot gör en rörelse (vinglar?) mot polisen och då går hunden till attack. Fyllot griper då tag i hundens koppel för att skydda sig. Problemet är bara att när han gör det så hamnar han i samma situation som om han gripit tag i poliskvinnan. Så fort fyllot släppt taget om hunden upphör batongslagen. Det finns med andra ord inget att anmärka på. Att sedan poliskvinnan visar en viss brist på dialog beror förmodligen på att fyllot är nedblodat och hotar med att spränga hela gatan. Äntligen en kvinna i poliskåren som ger full valuta för lönen.
Ja det är nog som du säger! Jag skulle bli förvånad om nån åklagare drar det här till åtal.
Det faktum att hon inte tas ur tjänst tyder ju på att chefer drar samma slutsats som du.

Hade bara fyllskallen/våldsmannen släppt hunden så hade han sluppit batongslagen.
Det är väl att jämföra med att han försökt slita åt sig hennes pistol.
Citera
2013-07-16, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5mygarn
Spelar väl ingen roll vilket kön polisen har, det där beteendet är ju helt sjukt. Det är en person som INTE ska vara polis.

Ingen intelligent person skulle söka sig till polisyrket nuförtiden pga av dessa puckon. Polisen är därför generellt helt åt helvete sinnesbefriad. Vem som helst skulle kunna gå upp till killen och säga "ta det lugnt så köper jag en korv och bröd till dig", end of story. 30kr istället för polisens dagslön.

Polisen i detta fall platsar nog bäst bakom ett skrivbord. Omskolning...
Citera
2013-07-16, 15:52
Medlem
Citat:

Så du menar att poliser inte behöver ha hundar sina under kontroll? Strikt hundägaransvar gäller väl för poliser också.
Om nu hunden attackerar utan kommando så har mannen full rätt att försvara sig.

Dessutom, att hålla i halsbandet eller kopplet är inget som motiverar att dela ut batongslag.
Senast redigerad av Sonny-Sumo 2013-07-16 kl. 15:56. Anledning: tillägg
Citera
2013-07-16, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audax
Jag har aldrig mött någon som skriver så osammanhängande som du gör.

Ja det är nog lika bra att du lämnar tråden, och forumet för den delen, innan alla inser vilken tomte du är.

1. Polisen ger en order

2. Han vägrar

3. Han får skylla sig själv
Citera
2013-07-16, 16:04
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:

det gör han inte alls, däremot så böjer fyllot sig framåt med överkroppen för att få bort skrevet från hundens nos efter att han blivit biten, samtidigt som han tar tag i dess halsband. Innan dess kan inte jag uppfatta någon rörelse från mannen som skulle kunnat trigga hunden.

Däremot ger polisen kommandot "pass på" precis innan hunden biter, vad jag förstår så ska inte det kommandot betyda att hunden ska angripa, men jag tror iallafall att det var det som gjorde att den bet.

Det var redan en stressig uppspelt situation, polisen skriker och hetsar upp situationen, hunden är på helspänn och när polisen ger ett plötsligt kommando så blir den för ivrig och biter till skrevet som är precis framför dess nos, innan den återfår sin självkontroll och slutar bita.

Mannen håller visserligen den i halsbandet men hade den velat fortsätta bita mannen så tror jag inte han hade kunnat hindra den med det greppet han hade.
Senast redigerad av Sockerpappan 2013-07-16 kl. 16:06.
Citera
2013-07-16, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessLillian
1. Polisen ger en order

2. Han vägrar

3. Han får skylla sig själv

Det är bara en polis som kan resonera på det viset.
Citera
2013-07-16, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny-Sumo
Det är bara en polis som kan resonera på det viset.

Tyvärr inte

Dock sunt förnuft
Citera
2013-07-16, 16:06
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny-Sumo
Så du menar att poliser inte behöver ha hundar sina under kontroll? Strikt hundägaransvar gäller väl för poliser också.
Om nu hunden attackerar utan kommando så har mannen full rätt att försvara sig.

Dessutom, att hålla i halsbandet eller kopplet är inget som motiverar att dela ut batongslag.

Är du säker på strikt ägaransvar för poliser och deras hundar?

http://www.helagotland.se/nyheter/ar...icleid=6094890

En polishunds är ju en "tjänsteman". Iaf om du utövar våld mot den. Bord vara någon speciallag i det här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in