Citat:
Ursprungligen postat av
LibertasEtJustitia
Jag är inte heller någon kvinnohatare men du måste väl hålla med om att situationen hade kunnat hanteras annorlunda om det var en välbyggd man som polis?
Kvinnan slog mannen till synes oprovocerat. Kanske var det så att hon kände sig hotad och därför slog, men ska vi ha små tjejer som poliser som känner sig hotade av vad som helst och därför tar till våld när som helst? Jag tycker inte det.
Jag tror juförsig inte man kan dra ett direkt antagande helt baserat på kön. En idiot är en idiot och bryr han sig inte om vad hon säger kanske han likväl struntar i vad en Pike-Polis också skulle säga.
I slutändan så vet ingen av oss vad som föranlett situationen och vi alla sitter och myser bakom en datorskärm. Lätt att vara hård då mot en ensam polis som kanske känner att situationen är påväg att urarta.
Det som skulle löst situationen annorlunda utan några som helst frågeteckan är om snubben bara hade gjort som han blev tillsagd och slutade spela allan ballan mot Polisen. Jag har tydligt hur gärningsmannen säger "vill du testa?". Någon som vet vad det är han svarar på?