Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-12, 16:39
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibertasEtJustitia
Jag är inte heller någon kvinnohatare men du måste väl hålla med om att situationen hade kunnat hanteras annorlunda om det var en välbyggd man som polis?

Kvinnan slog mannen till synes oprovocerat. Kanske var det så att hon kände sig hotad och därför slog, men ska vi ha små tjejer som poliser som känner sig hotade av vad som helst och därför tar till våld när som helst? Jag tycker inte det.

Jag tror juförsig inte man kan dra ett direkt antagande helt baserat på kön. En idiot är en idiot och bryr han sig inte om vad hon säger kanske han likväl struntar i vad en Pike-Polis också skulle säga.
I slutändan så vet ingen av oss vad som föranlett situationen och vi alla sitter och myser bakom en datorskärm. Lätt att vara hård då mot en ensam polis som kanske känner att situationen är påväg att urarta.

Det som skulle löst situationen annorlunda utan några som helst frågeteckan är om snubben bara hade gjort som han blev tillsagd och slutade spela allan ballan mot Polisen. Jag har tydligt hur gärningsmannen säger "vill du testa?". Någon som vet vad det är han svarar på?
Citera
2013-07-12, 16:40
Medlem
svea-jarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xhac
Nu är personen inte bara drogpåverkad. Han är dessutom misstänkt för flera fall av brott i närområdet (misshandel, slagit sönder rutor osv). Det är dessutom fullt möjligt att personen är både psykiskt instabil och beväpnad. Man vet inte vad för gränser den här personen har om han ens har några gränser.

Han har flytt från ett bråk, berusad och upprörd.
Han har i sin fylla och upprördhet slagit sönder en ruta. Vad är det för osv. du hänvisar till ?
Det finns inget INGET som tyder på att han skulle vara vare sig beväpnad eller sinnesjuk.
Citera
2013-07-12, 16:41
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avgrundsvral
Beordrar hon honom att släppa hunden innan hon slår? Kommer inte åt filmen för tillfället så kan inte kolla. Om inte så är det svårt för hinom att fatta, i hans värld blir han slagen och släpper han hnden blir han dessutom biten.
Jag kan då inte höra att hon beordrar honom att släppa hunden.
Citera
2013-07-12, 16:43
Medlem
Min analys:

Norrländsk svensk man med mentalitet som inte omfattar massinvandring. ..

Osäker multikulturellt uppväxt Stockholmspolis med terrorism på skallen...

and... ACTION!

Hade det här varit FÖRE självmordsbombaren i Stockholm hade jag dömt polisen.

EFTER liknande händelse... Så är det fortfarande lika sjukt, men en naturlig förlängning av det samhälle vi lever i.

VAKNA FÖR FAN!!!
Citera
Medlem
Prots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Jag tror juförsig inte man kan dra ett direkt antagande helt baserat på kön. En idiot är en idiot och bryr han sig inte om vad hon säger kanske han likväl struntar i vad en Pike-Polis också skulle säga.
I slutändan så vet ingen av oss vad som föranlett situationen och vi alla sitter och myser bakom en datorskärm. Lätt att vara hård då mot en ensam polis som kanske känner att situationen är påväg att urarta.

Det som skulle löst situationen annorlunda utan några som helst frågeteckan är om snubben bara hade gjort som han blev tillsagd och slutade spela allan ballan mot Polisen. Jag har tydligt hur gärningsmannen säger "vill du testa?". Någon som vet vad det är han svarar på?
Han hotar att "spränga gatan" och försöker trigga polisen med "vill du testa".
Citera
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Jag kan då inte höra att hon beordrar honom att släppa hunden.

Nej jag skulle tro att hon i den situationen är helt fokuserad på att han ska ner i backen och får tunnelseende. Viking police som många hyllar har också fått en del kritik för hur han puttade personer som egentligen inte utgjorde någon fara just då. Men han hade också tunnelseende så det handlar inte om fysik eller kön.
Citera
2013-07-12, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Kan man lösa uppgiften utan batong så SKALL man göra det. Batong är ett självförsvars verktyg. Det där hade gått mycket bättre utan batong och polis kåren blir ännu bättre om denna polis får skrivbordstjänst framöver

Tror du hon hade kunnat vifta med pistolen också bara för att hon skall få sin vilja igenom
Det enda man vet om mannen är att han är drogpåverkad och våldsbenägen. Man man har ingen aning om mannen är beväpnad eller inte och det går fruktansvärt snabbt att döda en person med kniv. Med detta som bakgrund tycker jag att det är helt självklart att hon borde ha dragit pistol.
Citera
2013-07-12, 16:45
Medlem
Studsbolls avatar
Jag brukar alltid ta polisen i försvar då de uppenbart oftast gör sitt bästa för att skydda oss vanliga medborgare från slödder och pundarsvin. Men i detta fall är det lika uppenbart att poliskvinnan är helt fel ute. Jag är benägen att hålla med de som hävdar att hennes kön har betydelse i sammanhanget. Hon kände sig fysiskt underlägsen och skickade hunden istället. Sådant betackar jag mig för! Batong, hund och hysteri! Fy satan vad hon inte är lämplig som polis!
Senast redigerad av Studsboll 2013-07-12 kl. 16:48.
Citera
2013-07-12, 16:48
Medlem
Avgrundsvrals avatar
Citat:
Nej jag skulle tro att hon i den situationen är helt fokuserad på att han ska ner i backen och får tunnelseende. Viking police som många hyllar har också fått en del kritik för hur han puttade personer som egentligen inte utgjorde någon fara just då. Men han hade också tunnelseende så det handlar inte om fysik eller kön.

Jo, det köper jag. Men jag reeagerade på att slagen när han redan låg nere skulle berott på att han skulle släppa hunden. Han är alltså i backen och hon fortsätter slå. Har lite problem med citering odlkt, skriver från mobil.
Citera
2013-07-12, 16:49
Medlem
Citat:

Vad hon känner är fullständigt egalt. Hon ska vara tillräckligt tränad för att kunna agera korrekt utifrån given situation. Utifrån vad som går att utläsa från videon är han på intet sätt hotfull. Full och stöddig måhända.. men hotfull?

Om hon mot förmodan änndå är livrädd,trots att hon har hund samt att det finns flera på platsen, och inte klarar av att hantera situationen, utan behöver slå ca 15 slag med battong, är det tämligen uppenbart att hon inte är lämpad för yrket.
Citera
2013-07-12, 16:51
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avgrundsvral
Jo, det köper jag. Men jag reeagerade på att slagen när han redan låg nere skulle berott på att han skulle släppa hunden. Han är alltså i backen och hon fortsätter slå. Har lite problem med citering odlkt, skriver från mobil.

Ja de psykologiska som händer i huvudet är väl inte alltid helt rationella. Hon försöker väl med största sannolikhet att med samma metod försöka få honom att släppa hunden. Inte logiskt ur ett bakom kameran perspektiv men sannolikt helt logiskt i ett "Krav maga" tillstånd där det handlar om att släppa loss besten ;-)
Citera
2013-07-12, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kad1
Min analys:

Norrländsk svensk man med mentalitet som inte omfattar massinvandring. ..

Osäker multikulturellt uppväxt Stockholmspolis med terrorism på skallen...

and... ACTION!

Hade det här varit FÖRE självmordsbombaren i Stockholm hade jag dömt polisen.

EFTER liknande händelse... Så är det fortfarande lika sjukt, men en naturlig förlängning av det samhälle vi lever i.

VAKNA FÖR FAN!!!

Lite i dom banorna går mina tankar åxå. Helt klart vill polisen sätta mannen på plats "bara för att". Han hade säkert svamlat om blattar som spränger sig på gatorna. Sanningen blev för mycket för PK-polisen. Hon tycker därför batongslag och hund mot en full men passiv vit man, runt trettio, från utanför tullarna skulle sitta bra som avslutning på passet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in