Citat:
HAHA det roligaste jag läst, jag jobbar inte som ordningsvakt och kommer aldrig att göra det heller. Kan du tala om för mig vad du har för juridiska kunskaper då du är helt ute och cyklar i det mesta, man märker direkt av att du inte vet vad du pratar om.
Personer har inte skyldighet att lyda polisman säger du om och om igen. Rent krasst så kan varenda en som är misstänkt för brott och som skall gripas bara gå där ifrån och polismannen kommer inte att få göra något åt det mer än att försöka prata honom till rätta enligt dig.
Ibland blir man så trött. Nästa gång du ser en polisman, kan du inte bete dig riktigt illa och sedan vägra lämna platsen när han ber dig så kommer du få dig en lektion i hur det går till.
Personer har inte skyldighet att lyda polisman säger du om och om igen. Rent krasst så kan varenda en som är misstänkt för brott och som skall gripas bara gå där ifrån och polismannen kommer inte att få göra något åt det mer än att försöka prata honom till rätta enligt dig.
Ibland blir man så trött. Nästa gång du ser en polisman, kan du inte bete dig riktigt illa och sedan vägra lämna platsen när han ber dig så kommer du få dig en lektion i hur det går till.
Du mr. flashbackcreative, endast en ordningsvakt skulle komma dragande med pl13, ohörsamhet mot ordningsmakten/ordningsvakten osv. osv. Att sedan missvrida debatten så att den handlar om inget våld vs. batongmacheteslakt är förstås ren dumhet, givetvis behöver en polisman inte göra mer än ta en person i nackskinnet och säga nu är du fast/gripen etc. till en bov, för att initiera ett ingripande på en mycket låg nivå av våld, som är helt juridiskt acceptabel även om personen lagt sig ned på gatan och spelat död - dvs. ingen aktivitet alls.
Så givetvis har du gjort bort i debatten och det är ju lite tråkigt att du har så tämligen dåliga exempel jämfört med tex. polismans tecken i trafiken, de speciallagstiftningar som vanligtvis omfattar domstolsbyggnader, polisbyggnader etc. osv. osv. andra särskilda förordningar som kan polismän kan förordnas till genom andra myndigheter osv. etc.