2013-07-12, 20:11
Medlem
AClockworkOranges avatar
Det där snut-beteendet börjar kännas mer regel än undantag, speciellt mot fyllon. Är dock förvånad att hon gjorde det så öppet när folk var i närheten. Vet flertal som blivit både misshandlade och grovt misshandlade av snuten. Oftast då de varit berusade men lugna (dock oftast sagt något otrevligt tidigare innan de sätts i bilen, eller vägrat en sketen order som att lägga sig ned).

En bra snut kallar väl på förstärkning i detta fall, men ni ser ju vilka som kommer in i "övermakten".

Bli inte förvånad (ni som lovordar polisen här) om de sätter er i polisbilen för LOB lugnt och sansat, men så fort de kör iväg och ingen ser så bankar de skiten ur er. Och vad kan du göra då? Absolut inget. Polisanmäler du anmäler de dig för våld mot tjänsteman.
I Tingsrättsförhandlingarna får du iaf reda på vilka de är. (uppmanar ingen till något olagligt här vill jag påpeka).
Citera
2013-07-12, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

O den tar vi en grogg på! Nu sitter snutfittan hemma o lipar utan bricka i väntan på ev åtal. Hoppas det var värt 5 min övervåld o sadism mot en försvarslös medborgare ditt as!

Han kommer ha men för livet för att fått kämpat för sitt liv efter en trevlig utekväll pga av slagglad kvinna som aldrig borde blivit polis. Att hon dessutom orsakat onödigt lidande som kräver ett rejält skadestånd ser jag som en självklarhet.

Nubbe på den oxå.

17 sekunder varade de harmlösa slagen med batongen som krävdes för att få kontroll på våldsbrottslingen. De kommer självklart inte leda till att hon förlorar jobbet.
Citera
2013-07-12, 20:12
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Det kan väl hända alla?
Det innebär inte aggrisivitet,stökighet eller annan påverkan som befogar ett våldsamt ingripande som skett.

Känns skönt att han då får en boteslapp på ett par tusen,fett skådestånd o polisen av med jobbet. Solklart fall som säkerligen i framtiden kommer användas i polisskolan av not to do.
Det kan hända människor som dricker för mycket, ja. Skillnaden är att de flesta skulle stå för konsekvenserna. Inte springa iväg och hota att bomba hela gatan, inklusive polisen som ska reda ut vad som hände när fönstret gick sönder.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kad1
Okej, jag kanske blir hatad nu.

Men jag måste delge min ärliga mening.

Vad jag såg på filmen var hur en Stockholmspolis reagerade överdrivet kraftfullt på ett hot om att spränga gatan.

Vad många verkar ha missat, var att vi 2010 hade en kille som ville just det.

Låt mig vara specifik, vad JAG såg var en tjej som blev rädd på grund av samhällsutvecklingen.

Snälla, missförstå mig inte. Jag ursäktar på inget sätt hennes beteende. Men jag kan inte annat än se att det här är en poliskår i Stockholm som agerar EFTER att en person redan försökt just att faktiskt spränga gatan.

Jag tycker att hennes uppträdande är onormalt, ja. På samma sätt som jag tycker det är onormalt att spränga gator i bitar.

Men vi gillar ju olika...
Nu hade ju inte mannen stora klädbylten,ryggsäckar eller annat som kunde innehålla bälten, sprängdeg osv. Han bar en vit t-shirt,var svensk o svarade ju på tilltal om än på fyllesvenska.

Att jämföra detta med terror misstänkta är löjeväckande av dig.
Citera
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:

O den tar vi en grogg på! Nu sitter snutfittan hemma o lipar utan bricka i väntan på ev åtal. Hoppas det var värt 5 min övervåld o sadism mot en försvarslös medborgare ditt as!

Han kommer ha men för livet för att fått kämpat för sitt liv efter en trevlig utekväll pga av slagglad kvinna som aldrig borde blivit polis. Att hon dessutom orsakat onödigt lidande som kräver ett rejält skadestånd ser jag som en självklarhet.

Nubbe på den oxå.
Underbart. Hoppas han får ersättning.

Hur mycket man än käftar så finns det inget som rättfärdigar grov misshandel, i synnerhet inte av en lagryttare. Hoppas hon åker, vi behöver färre poliser.
Citera
Medlem
Det faktum att polisen kommit till platsen för att gripa mannen för misshandel och skadegörelse får man förstå att det inte är läge att stå och vara "kompis" med den påverkade när denne börjar snacka om att spränga gatan.
Den här polisen lär behålla jobbet. Det handlar ju trots allt om en KVINNA.
Citera
2013-07-12, 20:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Vad kan man säga?

Puckopolis säger jag bara. Det begås så många fel här så man vet knappt var man ska börja.

1) Var mannen hotfull? Riktade mannen våld mot polisen? I filmen står han ju rätt upp och ned. Han försöker inte ens värja sig från poliskvinnans upprepade batongslag.

2) Hur hade hon tänkt att han skulle kunna lägga sig ned, när hon bussat polishunden på honom som biter i hand/arm? Den naturliga reaktionen är ju att försöka värja sig mot hunden, vilket han gör. Detta samtidigt som poliskvinnan riktar slag efter slag mot honom.

Sen blir jag rätt trött på folk som säger att de inte vet vad som föregått händelsen, men som jag ser det spelar det egentligen mindre roll. Möjligen då om polisen sett att mannen stoppat ned ett vapen innanför byxlinningen eller dylikt. Han är ju uppenbart lugn under filmen och bara ohörsamhet mot polisens order är knappast ett argument för att polisen ska slå mannen sönder och samman. Hur vet de ens att han förstod svenska? Det här är så oproffesionellt att man knappt tror att det är sant.

Tyvärr så har poliser ofta en tendens till att kunna klara sig ifrån i stort sett vilka grova förseelser och brott som helst, eftersom de skyddar varandra och ord som står mot ord och då väger polisens ord tyngst. Detta håller på att ändras när var och varannan person går runt med kamera i mobilen. Det är egentligen bra tycker jag.

Hade en "vanlig dödlig" misshandlat någon så grovt som vi ser på filmen (beviset) hade det sannolikt blivit allt mellan 6 månader till 2 års fängelse.

Om inte denne polis blir avskedad och dömd kommer mitt förtroende för polisen att sjunka ännu mera, även om man knappt tror att de kan sjunka ytterligare.

Jag tycker det är dags för åklagare och domstolsväsende att visa på att detta inte är okej.
Citera
2013-07-12, 20:13
Medlem
[quote=vonmanstein|44290035]

Ja till och med hunden inser att mannen inte är ett hot.
Citera
2013-07-12, 20:14
Medlem
Svenne.B.Anans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kad1
Okej, jag kanske blir hatad nu.

Men jag måste delge min ärliga mening.

Vad jag såg på filmen var hur en Stockholmspolis reagerade överdrivet kraftfullt på ett hot om att spränga gatan.

Vad många verkar ha missat, var att vi 2010 hade en kille som ville just det.

Låt mig vara specifik, vad JAG såg var en tjej som blev rädd på grund av samhällsutvecklingen.

Snälla, missförstå mig inte. Jag ursäktar på inget sätt hennes beteende. Men jag kan inte annat än se att det här är en poliskår i Stockholm som agerar EFTER att en person redan försökt just att faktiskt spränga gatan.

Jag tycker att hennes uppträdande är onormalt, ja. På samma sätt som jag tycker det är onormalt att spränga gator i bitar.

Men vi gillar ju olika...

njae, det du såg var nog snarare ett möte mellan ordningsmakten och en odräglig fylltratt. att dessa slänger ur sig diverse mer eller mindre genomtänkta saker är nog ganska vanligt.
Citera
2013-07-12, 20:15
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
17 sekunder varade de harmlösa slagen med batongen som krävdes för att få kontroll på våldsbrottslingen. De kommer självklart inte leda till att hon förlorar jobbet.
De kändes som en livstid för mannen kan jag lova. Han är ett offer o här sitter folk o raljerar över tider.

Nej, en ny svensk Rodney King är född.
Senast redigerad av Bluebeast72 2013-07-12 kl. 20:18.
Citera
2013-07-12, 20:15
Medlem
AClockworkOranges avatar
Citat:

Nubbe på den oxå.

Hoppas också de rensar bort nollorna i kåren som aldrig fick sin bekräftelse inom det militära/de kriminella banorna/var mobbade etc och som ger sig på folk så här.

Räknar dock aldrig att det kommer ske. Troligare att Kungen åker dit för något än att en snut får sparken.
Citera
2013-07-12, 20:16
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad kan man säga?

Puckopolis säger jag bara. Det begås så många fel här så man vet knappt var man ska börja.

1) Var mannen hotfull? Riktade mannen våld mot polisen? I filmen står han ju rätt upp och ned. Han försöker inte ens värja sig från poliskvinnans upprepade batongslag.

2) Hur hade hon tänkt att han skulle kunna lägga sig ned, när hon bussat polishunden på honom som biter i hand/arm? Den naturliga reaktionen är ju att försöka värja sig mot hunden, vilket han gör. Detta samtidigt som poliskvinnan riktar slag efter slag mot honom.

Sen blir jag rätt trött på folk som säger att de inte vet vad som föregått händelsen, men som jag ser det spelar det egentligen mindre roll. Möjligen då om polisen sett att mannen stoppat ned ett vapen innanför byxlinningen eller dylikt. Han är ju uppenbart lugn under filmen och bara ohörsamhet mot polisens order är knappast ett argument för att polisen ska slå mannen sönder och samman. Hur vet de ens att han förstod svenska? Det här är så oproffesionellt att man knappt tror att det är sant.

Tyvärr så har poliser ofta en tendens till att kunna klara sig ifrån i stort sett vilka grova förseelser och brott som helst, eftersom de skyddar varandra och ord som står mot ord och då väger polisens ord tyngst. Detta håller på att ändras när var och varannan person går runt med kamera i mobilen. Det är egentligen bra tycker jag.

Hade en "vanlig dödlig" misshandlat någon så grovt som vi ser på filmen (beviset) hade det sannolikt blivit allt mellan 6 månader till 2 års fängelse.

Om inte denne polis blir avskedad och dömd kommer mitt förtroende för polisen att sjunka ännu mera, även om man knappt tror att de kan sjunka ytterligare.

Jag tycker det är dags för åklagare och domstolsväsende att visa på att detta inte är okej.

att hota med att spränga en bomb och döda oskyldiga är hotfullt,så denna man är knappast ett litet offer som du försöker utmåla han som
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in