Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-12, 20:56
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AClockworkOrange
Här har du polislagen: http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-..._sfs-1984-387/
Läs speciellt detta:
10§: En polisman får, i den mån andra medel är otillräckliga och det med hänsyn till omständigheterna är försvarligt, använda våld för att genomföra en tjänsteåtgärd, om...

Polisen har rätt till våld i vissa situationer, men aldrig övervåld. Om inte ens en åklagare håller med dig så kan du lita på att du har fel.

Rättning: Överåklagare tom. Då håller vi tummarna att brickan ryker och hon står i garderoben på krogen om några månader.

spelar ju ingen roll vad åklagaren tycker ,det är ju inte hen som avgör i slutändan,vi får väll se om det blir nåt,jag skulle inte räkna med de
Citera
2013-07-12, 20:56
Medlem
Mr.Zebs avatar
Hon slog som en tjej bokstavligt talat. Därav många slag innan det gav verkan.
Men varför detta agg mot polisen? Va en hyvsad medborgare och om polisen skriker åt dig lyd...
Snubben här var full/hög och hade varit störiga och smachat ruta.
Att han sedan inte fattar allvaret med snuten, det är hans fel.
Tycker att polisen måste visa hårda sidan iaf i detta fall då hon var ensam. Hade han gjort ett utfall skulle det kunnat slutat illa.

Värre är när det är en flock snutar som spöar en redan nedtvingad gärningsman.

I detta fall tycker jag att bruden gjorde helt rätt. När han till slut låg ner skrek han att ta bort hunden och då gjorde hon det.

Detta svärmeri åt kriminella idioter. Förstår det inte
Citera
2013-07-12, 20:57
Moderator
-Info-s avatar
Man får en lite bättre bild av händelsen nu när allt är textat:

http://www.dn.se/sthlm/har-slar-polisen-paverkad-man/

Det verkar som att det är bombhotet som får igång henne. Hon rapporterar även in bomhotet via radion till andra poliser. Det tyder på att hon tog hotet på allvar.

Hon gör förstås en felbedömning, men det skulle varít oerhört graverande om hon triggats igång utan någon anledning alls. Då hade hon varit psykisk instabil. Nu verkar det mest som att hon var korkad.
Citera
2013-07-12, 20:58
Medlem
Sveriges egna Rodney King? Men var är motvärnet? För grisfittan verkade ensam på plast med valpen och skulle ha blivit påhoppad av de övriga. En eller två smällar och sparkar hade räckt för polis potatis gris att skickas hem för laga morsans spis.
Senast redigerad av Knullkompisen 2013-07-12 kl. 21:03.
Citera
2013-07-12, 20:58
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Tycker att d fulla feta äcklet förtjänade lite stryk. Han får helt klart skylla sig själv när han inte lägger sig ner när hon säger åt honom.
Glöm inte bort att han var misstänkt för att ha misshandlat 2 personer och krossat en fönsterruta, så hon bemötte nog honom som att han kunde bli farlig och aggresiv. Hon visste ju liksom inte vad som kunde hända och om han hade gett sig på henne som var en ensam liten tjej så kunde hon ha hamnat i rejält underläge.
Hade han bara lagt sig ner som han skulle så hade allt gått bra.

Så sluta upp och drick tills ni blir utvecklingsstörda och håll er i skinnet så kommer ni inte att få stryk av polisen ska ni se
Citera
2013-07-12, 20:59
Medlem
Hunden tänder till och då tänder polisen till.
Hundföraren ska tända hunden, inte tvärt om.
Proffsigt.

edit: efter en andra titt så tände ändå hon först.

Men nej, jag hade inte lagt mig ner med en arg hund aggande mot mig och en batong svingandes.

Nästa gång kan det vara smart med en paus mellan "lägg dig ner" och "pass på".

Detta är (en av) anledningen att man aldrig ska lita på poliser, hålla sig undan dom så gott det går, och försöka lösa saker utan deras inblandning, oavsett om du är offer eller inte.

Hade killen i sin rädsla och försvar måttat ett enda slag mot polisen hade han blivit kidnappad och rånad under skälet våld mot tjänsteman.
Senast redigerad av Ui 2013-07-12 kl. 21:06.
Citera
2013-07-12, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Det verkar som att det är bombhotet som får igång henne. Hon rapporterar även in bomhotet via radion till andra poliser. Det tyder på att hon tog hotet på allvar.

Hon gör förstås en felbedömning, men det skulle varít oerhört graverande om hon triggats igång utan någon anledning alls. Då hade hon varit psykisk instabil. Nu verkar det mest som att hon var korkad.

Full norrläning snackar om orealistiska sprängdåd. Ja du. Hon har säkert n IQ under 100.
Citera
2013-07-12, 21:01
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Hade hon tagit bombhotet på allvar hade hon inte låtit "terroristen" ligga kvar ofängslad på marken medan hon knyter sina skor. "Bombhotet" var ett svepskäl för att misshandla en full idiot. Olyckligt nog så räcker nog svepskälet för att denna idiot till polis ska förbli polis.
Citera
2013-07-12, 21:02
Medlem
Tintinikongos avatar
En polis beordrar en kille att lägga sig ned. Han vägrar och tar tag i polishundens koppel. Då får han ett antal rapp med batongen tills han gör som polisen beordrat honom. På vilket sätt gör polisen fel? Hade han lagt sig ned så hade inget hänt. Hon skall inte börja brottas med snubben. Det vore helt fel metod, då han kanske är fysiskt starkare. Jag tror hon följer regelboken helt och hållet.
Citera
2013-07-12, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Lucchese
Jag har träffat en hel del poliser i mitt liv. Både på gott och ont liksom.

En fråga jag ställt mig, varför är poliskvinnor så jävla spända? Manliga poliser kan man ju till och med skämta med, självklart finns undantag.

Poliskvinnor beter sig som såna där osäkra tjejer som för att dölja sin förvirring och osäkerhet blir spydiga och otrevliga..

Angående hon i videon så skulle det ju funnits mycket smidigare lösningar. Visst han va dryg och grisigt full, men nästan direkt från tomma intet börja beordra honom om att lägga sig ned bara för att han kommer med uttryck som han säkert själv inte ens vet vad han menar med....Vafan stå istället och kolla läget och låt han prata, lura honom lite, använd din kvinnlighet under tiden du väntar på att en kollega ska komma och hjälpa till med att få in honom i en bil som kör han till fyllecellen....

Om denna poliskvinna är så pass osäker och lättpressad att hon blir utåtagerande när en harmlös fyllskalle ställer dryga motfrågor, så undrar jag hur hon kommer reagera om hon hamnar i en situation där zonen för att använda sitt tjänstevapen är väldigt diffus, dvs "Är det dags att skjuta eller inte".

1. Jag tror att hon var ute efter att hitta något simpelt offer, gärna fyllskalle som troligtvis inte kan lagen och som hon ville bussa hunden på för att få ett något att imponera på polismännen med. Det syns ganska tydligt:
a. hitta ett lämpligt offer.
b. förorsakar situationen.
c. Inleder attacken med hund och batong.
d. Glömmer resten av tjänsteåtgärderna.
e. Ringer och berättar för sin LC, efter händelsen "jag behöver ambulans, hundbett och batongslag och ja det är ett terroristbrott det handlar om". När instruktionen säger tillkalla hjälp först.
f. När det blir känt att det var filmat och allt var påhitt "min hund".

Det ser inte bra ut.
Citera
2013-07-12, 21:05
Medlem
Doldakamerans avatar
Han sa, jag gör det för min familj , hur menar han där ? han sa också något i stil med att jag kommer att få sitta inne resten av mitt liv , vad menade han med det ?
Citera
2013-07-12, 21:05
Medlem
apanola IIs avatar
Lite stryk och hundgläfs, den packade norrlänningen fick sig en välförtjänt läxa. Förmodligen var han för full att komma ihåg något så blåmärkena får bli en påminnelse om att då huvudet är dumt får kroppen lida
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in