Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Lucchese
Jag har träffat en hel del poliser i mitt liv. Både på gott och ont liksom.
En fråga jag ställt mig, varför är poliskvinnor så jävla spända? Manliga poliser kan man ju till och med skämta med, självklart finns undantag.
Poliskvinnor beter sig som såna där osäkra tjejer som för att dölja sin förvirring och osäkerhet blir spydiga och otrevliga..
Angående hon i videon så skulle det ju funnits mycket smidigare lösningar. Visst han va dryg och grisigt full, men nästan direkt från tomma intet börja beordra honom om att lägga sig ned bara för att han kommer med uttryck som han säkert själv inte ens vet vad han menar med....Vafan stå istället och kolla läget och låt han prata, lura honom lite, använd din kvinnlighet under tiden du väntar på att en kollega ska komma och hjälpa till med att få in honom i en bil som kör han till fyllecellen....
Om denna poliskvinna är så pass osäker och lättpressad att hon blir utåtagerande när en harmlös fyllskalle ställer dryga motfrågor, så undrar jag hur hon kommer reagera om hon hamnar i en situation där zonen för att använda sitt tjänstevapen är väldigt diffus, dvs "Är det dags att skjuta eller inte".
1. Jag tror att hon var ute efter att hitta något simpelt offer, gärna fyllskalle som troligtvis inte kan lagen och som hon ville bussa hunden på för att få ett något att imponera på polismännen med. Det syns ganska tydligt:
a. hitta ett lämpligt offer.
b. förorsakar situationen.
c. Inleder attacken med hund och batong.
d. Glömmer resten av tjänsteåtgärderna.
e. Ringer och berättar för sin LC, efter händelsen "jag behöver ambulans, hundbett och batongslag och ja det är ett terroristbrott det handlar om". När instruktionen säger tillkalla hjälp först.
f. När det blir känt att det var filmat och allt var påhitt "min hund".
Det ser inte bra ut.