2013-07-13, 02:31
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Hon tänker uppenberligen inte först.

Fast bör man verkligen diskvalificera ett helt kön på grund av en individ? I så fall vore det ju väldigt lätt att leta upp argument för varför män inte bör bli poliser.
Citera
2013-07-13, 02:32
Medlem
Citat:
Du tror inte att kvinnor kan ha flera egenskaper som passar för polisyrket? Om vi nu ska generalisera, så sägs det ju alltid att kvinnor är mer empatiska. Tänker först, handlar sedan. Hittar andra lösningar för att väga upp för brist på fysisk styrka.
Det har egenskaper i poliskåren men det viktigaste för en polis i situationer när det ska gripa någon ära att inte bli rädd, det är då sånt här händer. Och många kvinnor blir lättare rädda om de inte är Gina Carano. Så allt det positiva som du tog upp där raderas när rädsla kommer fram.
Citera
2013-07-13, 02:33
Medlem
Jerzy Sarneckis åsikt: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17124799.ab

Citat:
Ursprungligen postat av Gislo
Jävligt dåligt skött av polisen. Kan bara hoppas detta får någon typ av konsekvens för henne, en varning eller avstängd under en viss tid etc. Sparken borde inte heller uteslutas. Hoppas ärendet följs.
Citera
2013-07-13, 02:35
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Fast bör man verkligen diskvalificera ett helt kön på grund av en individ? I så fall vore det ju väldigt lätt att leta upp argument för varför män inte bör bli poliser.

Det är inte första gången och kommer inte att bli första gången heller. Kvinnor har inte något att göra i yrken som brandman, polis eller soldat. Pga inkvotering så tas allt fler kvinnor in som har det lättare på proven också. Hade du hellre velat ha en brandman som kan dra alla dina kg utom räckhåll för en brand eller en kvinna som inte orkar göra det pga att hon inte har fysik till det.

Det är ingen hemlighet att alla tester osv är lättare för kvinnor inom dessa yrken. Testerna finns där för att avgöra om ett offer ska dö eller inte, ska vi då lätta på dessa tester bara för att vissa kvinnor ska kunna antas? Ska väl vara lika alla för alla? klarar man inte av dem allmänna testerna utan att göra det enklare så har man inget där att göra.
Citera
2013-07-13, 02:35
Medlem
Personen använde det som generaliserande argument mot kvinnor.. och min ståndpunkt vara att kvinnan i det här specifika fallet inte tänkte först. Vad är det du inte förstår?

Citat:
Citera
2013-07-13, 02:38
Medlem
Paarthurnaxs avatar
Citat:
Hon tänker uppenberligen inte först.

Läste du meningen under det du fetmarkerade? Uppenbarligen inte.
Citera
2013-07-13, 02:39
Medlem
Citat:
Jerzy Sarneckis åsikt: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17124799.ab

länken funkar inte :S
Citera
2013-07-13, 02:41
Medlem
Länk

Citat:
Ursprungligen postat av skyw
länken funkar inte :S
Citera
2013-07-13, 02:41
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Det är inte första gången och kommer inte att bli första gången heller. Kvinnor har inte något att göra i yrken som brandman, polis eller soldat. Pga inkvotering så tas allt fler kvinnor in som har det lättare på proven också. Hade du hellre velat ha en brandman som kan dra alla dina kg utom räckhåll för en brand eller en kvinna som inte orkar göra det pga att hon inte har fysik till det.

Det är ingen hemlighet att alla tester osv är lättare för kvinnor inom dessa yrken. Testerna finns där för att avgöra om ett offer ska dö eller inte, ska vi då lätta på dessa tester bara för att vissa kvinnor ska kunna antas? Ska väl vara lika alla för alla? klarar man inte av dem allmänna testerna utan att göra det enklare så har man inget där att göra.

I brandmannayrket är jag helt på din sida men det är ju inte det vi diskuterar här.
Citera
2013-07-13, 02:42
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Personen använde det som generaliserande argument mot kvinnor.. och min ståndpunkt vara att kvinnan i det här specifika fallet inte tänkte först. Vad är det du inte förstår?

Någon har uppenbarligen missuppfattat något. Är det du eller jag?
Citera
2013-07-13, 02:43
Medlem
Paarthurnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yippee.ki-yay
Det har egenskaper i poliskåren men det viktigaste för en polis i situationer när det ska gripa någon ära att inte bli rädd, det är då sånt här händer. Och många kvinnor blir lättare rädda om de inte är Gina Carano. Så allt det positiva som du tog upp där raderas när rädsla kommer fram.

"Många kvinnor blir lättare rädda". Vad grundar du det på? Kollat skräckfilm med kompisarna, och tjejerna skrek mer?
Citera
2013-07-13, 02:43
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Fast nu målar du ju upp ett hypotetiskt scenario. Du skriver att hon nästan har dödat två personer (Om vi förutsätter att det rör sig om samma person), fall nr 1 där håller jag med dig. Men här, det är ju inte i närheten av något dödligt våld om det sedan hade kunnat ta den utvecklingen det vet egentligen varken du eller jag men det är helt oväsentligt för det jag ursprungligen citerade.

absolut jag hör vad du säger, men det är väldigt illa när man som beväpnad person med våldsmonopol går runt och eskalerar våldsituationer

Hon har bevisat att hon inte tvelkar att skjuta mot flyende bilar, då ligger det inte långt borta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in