Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-12, 13:42
Medlem
Skall säga det att jag är relativt novis gällande drogen badsalt också kallad kannibaldrogen.
Med tanke på alla människor som ballat ur av detta så ser jag inte anledningen till att människor i huvudtaget testar den.

Är det så att det bara är vissa människor med klent psyke som ballar ur?
Finns det något positivt med denna drog i huvudtaget?

Själv är jag bara nyfiken då jag i nu läget anser drogen som fruktansvärd och fattar inte hur det kan finnas folk som använder skiten med tanke på vad man läst om i media. Är själv ingen användare av några droger men tycker att ämnet är intressant.

Tacksam för svar av kunniga människor och inte spekulationer.

Från aftonbladet i dag:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17117311.ab
Citera
2013-07-12, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svindlaren88
Skall säga det att jag är relativt novis gällande drogen badsalt också kallad kannibaldrogen.
Med tanke på alla människor som ballat ur av detta så ser jag inte anledningen till att människor i huvudtaget testar den.

Själv är jag bara nyfiken då jag i nu läget anser drogen som fruktansvärd och fattar inte hur det kan finnas folk som använder skiten med tanke på vad man läst om i media. Är själv ingen användare av några droger men tycker att ämnet är intressant.

Från aftonbladet i dag:

Det är marijuana som är den riktiga kanibaldrogen.
Det visade sig att det enda som fanns i kroppen på USA-kanibalen var THC.
Det spekulerades mycket om att han ev hade tagit MDPV, men sen visade det sig vara THC.
Citera
2013-07-12, 13:59
Medlem
Barbieblond2000s avatar
Kanske ot men hur fick drogen sitt namn? varför just kannibaldrog?
Citera
2013-07-12, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbieblond2000
Kanske ot men hur fick drogen sitt namn? varför just kannibaldrog?

Enligt media, så skall de varit endel attacker mot människor från dessa missbrukare där de skall ätit av sina offer och efteråt likna Zombier. Men som ovan nämnd skrev så var i vart fall ett fall av dessa en man med THC i kroppen.
Citera
2013-07-12, 14:05
Medlem
Big.Bangs avatar
Givetvis finns det ingen "kannibaldrog", tyvärr.
Svensk skrämselpropaganda när den är som bäst.
Citera
2013-07-12, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miffo3
Det är marijuana som är den riktiga kanibaldrogen.
Det visade sig att det enda som fanns i kroppen på USA-kanibalen var THC.
Det spekulerades mycket om att han ev hade tagit MDPV, men sen visade det sig vara THC.

Det var som fan, märkligt att THC skulle gör något sådant. okej att THC brukare blir hungriga men att äta av människor är lite i det tyngsta laget.
Citera
2013-07-12, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
Givetvis finns det ingen "kannibaldrog", tyvärr.
Svensk skrämselpropaganda när den är som bäst.

Jaja, skit i namnet, jag öppna trådet med att beskriva att jag var novis och läst mig till allt genom media.

Men vad är egenskaperna med Badsalt? och varför tar man det?
Senast redigerad av Svindlaren88 2013-07-12 kl. 14:09.
Citera
2013-07-12, 14:16
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Jaja, skit i namnet, jag öppna trådet med att beskriva att jag var novis och läst mig till allt genom media.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bath_salts_%28drug%29
http://www.erowid.org/chemicals/mdpv/
Centralstimulerande droger tar folk av olika anledningar.
Citera
2013-07-12, 17:06
Medlem
foshobros avatar
Citat:
Det var som fan, märkligt att THC skulle gör något sådant. okej att THC brukare blir hungriga men att äta av människor är lite i det tyngsta laget.

Nu lär det ju inte ha varit THC heller som gjorde att han började äta människokött, utan en grov jävla psykisk störning
Man behöver inte knarka för att vara galen
Citera
2013-07-12, 17:09
Medlem
themooses avatar
Lita aldrig på aftonbladet.

Folk tar droger för spänningen/njutningen. Kokain till heroin. Gräs till Lsd.

Folk har olika smak, och någon som sitter i skiten blir desperat och då tänker man icke på vad man tar.
Sen som sagt, lita inte på aftonbladet. Knappast så att det var drogen som gjorde så en kille åt upp en annans ansikte. Han var väl psykiskt sjuk och skyllde på att han hade drogat.
Citera
2013-07-12, 18:16
Medlem
Citat:

Från aftonbladet i dag:
eftersom dom andra drogerna var olaliga fanns ett lagligt allternativ, det man inte visste var att den är väldigt beroendeframkallande. Nu sitter dom i skiten ännu värre än tidigare bara för att vissa "förtroendevalda" tycker att KNARK är dåligt och ska vara olagligt.
Citera
2013-07-13, 08:34
Medlem
Citat:

Kort sagt du vill att vi ska upprepa all fakta som finns bara för att du är en idiot som tror på det som står i aftonhoran?

Googla lite, läs på och inse att aftonbladet skriver fiktion och ingenting i msm är korrekt. DN och SvD är lite bättre men eftersom att journalister är lågutbildade och korkade människor så bör du aldrig använda tidningar som källa.

Jag har bara tagit låga doser MDPV och aldrig något race, då var drogen rätt trist men så gillar jag inte CS så mycket...

Badsalt är ingen drog, det är ett sätt att sälja bankade RCs...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in