Citat:
Ursprungligen postat av
Jiiimbooh
Fast JK citeras så här i Flashbacks artikel:
"Den anmälda artikeln innehåller i vissa delar uttalanden som helt klart måste uppfattas som nedsättande för judar. Med de utgångspunkter som har angetts ovan, och med beaktande av det särskilda skydd som den anmälda webbsidan har enligt YGL, anser Justitiekanslern emellertid att innehållet i artikeln inte utgör hets mot folkgrupp. Förundersökning ska därför inte inledas."
Nu kommer jag inte ihåg hur YGL ser ut, var ett tag sedan jag läste den, men vad är det för särskilt skydd tidningar har? Som inte gäller oss andra då.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jomsviking
Det är synnerligen allvarligt när våra skattemedel slösas bort på så uppenbart nonsens som denna förundersökning helt uppenbart är.
Vet inte riktigt vad du babblar om, men ha i åtanke att artikelnamnet var missvisande, Realisten har inte blivit friade.. I citatet från JK säger man nämligen att ingen förundersökning ska inledas. Att JK motiverar varför man inte vill inleda förundersökning kan förvisso ses som slöseri på skattepengar, men jag ser det snarare som "demokrati".