2013-07-13, 23:17
Medlem
Hejsan dom flesta av oss har ju sett den där videon med den kvinnliga polisen och huden, man får tycka vad man vill om denna händelse o inte det jag vill diskutera här. Det jag tänkte borde man inte kunna fixa någon liten kamera på polisen uniform som båda spela in ljud vad som sägs och vad som görs. Det är ju verkligen ingen praktisk omöjlighet att sy in en kamera som kan visa en ganska bra bild på framsidan av polisen synfält idag, det finns helt fantastisk små kameror som kan filma en relativt stor yta.

Varför ska det behövas då? Jo enligt mig finns det flera anledningar. Att poliser begår övervåld och andra kräkningar är ju ingen nyhet och i Sveriges poliskår så finns det en sån enorm "kamrat anda" att dom polisen som sköter sig underregelboken och är respekterande nästan aldrig "skvallrar" på sina kollegor om dom ser något övergrepp. Det har till och med stockholms polis chef erkänt som ett stort problem. Och det är ju tyvärr så att många som söker sig till polisen gör för det bara för att dom har en viss personlighet , där man gillar att ha auktoritet och har "en lätt inställning till våld." En polis måste ju ha auktoritet , men jag tror i många fall kunde många olika småbrott (typiska fylle grejer " lösas bättre om man visar ömsesidig respekt. (notera att dom flesta poliser gör ju det, men sen finns det ju den där faktiskt rätt så stora gruppen som verkligen älskar att de facto visa sin auktoritet och bara göra allting värre.

Och så är ju faktiskt patrullerande poliser den sista form av diktatur vi har är i Sverige, dom kan ju ta in dig för saker "ofredande beteende" och så får du sitta i häktet eller någon helg till och med kanske. Och även om du påstod att du inte gjort något så har dom ändå rätt att ta in dig till häktet o så får du sitta där ett tag o det är inte så värst skönt. O allt det här skapar ju en misstro för polisen och så får vi inte glömma alla extra skatt pengar som slösas när någon maktgalen polis vill låta sätt dig i cellen för inget.

Polisen är ju dom ända i Sverige som har våldsmonopol och monopol att be dig att stanna kvar på en plast/ gå ifrån en plats. Ju mer jag tänker på det så tycker jag egentligen det borde vara en självklarhet, det är så extremt viktigt för en demokrati att polisen ligger under Sveriges konstitution. Jag kommer ihåg för någon helg sen så såg jag några bråk så var det någon kille som filma allt sen när polisen kom o förde bort dom så fortsatta han o filma poliserna och dom som hade bråkat då skrek polisen till med väldigt brysk ton att han skulle lägga ner mobilen o sluta filma. O vad jag vet så ska det vara lagligt att filma alla hur man vill i offentliga områden, enligt mig är en sån sak så extremt viktigt för demokratin, om jag fick bestämma skulle polisen som sa så bli av med sitt jobb direkt o kanske till och med någon böter.
Citera
2013-07-13, 23:22
Medlem
BenAsslicks avatar
Jag håller med, kamerabestyck Polisen för en rättvisare behandling!
Citera
2013-07-13, 23:33
Medlem
Kvinnliga poliser och hud?
Citera
2013-07-13, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbannable
Kvinnliga poliser och hud?
Hund menar han.

http://avpixlat.info/2013/07/13/kvin...gor-sitt-jobb/
Citera
2013-07-14, 00:04
Medlem
Husbyparkerings avatar
Tror tyvärr det kan bli svårt att finansiera, annars är det en bra idé!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in