Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-18, 15:58
Medlem
oVeRdRiVeRs avatar
Jag var inne och förbokade GTA V på Gamestop och då var man tvungen att betala 100 kr för att förboka, dras denna av på spelets pris, jag glömde fråga detta. Alltså om spelet kostar 799 på den skitbutiken och jag betalat 100 kr så kostar spelet 699 vid release eller? Ångrar mig som fan, om jag har kvar kvitto och vill ångra att förboka får jag då tillbaks hundringen? Är jag ensam om att ha förbokat på gamestop GTA 5?
Citera
2013-07-18, 16:02
Medlem
Knivenmotkuken.s avatar
Ja betalade du 100 kr och spelet kostar 699 vid släppet så kommer det kosta dig 599 kr. Så du betalade bara 100 kr på förhand. Tror ingen direkt hade bokat ett spel om det skulle kosta dom 100 kr bara si så där, och sen kostar spelet fortfarande lika mycket.
Senast redigerad av Knivenmotkuken. 2013-07-18 kl. 16:09.
Citera
2013-07-18, 16:04
Medlem
alroberts avatar
Vad är det du hetsar upp dig om? Du förhandsbetala 100kr på spelet?

Det är för mig en bra grej men jag vet inte hur du resonerar..
Citera
2013-07-18, 16:17
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Vad är det du hetsar upp dig om? Du förhandsbetala 100kr på spelet?

Det är för mig en bra grej men jag vet inte hur du resonerar..

Han trodde det var 100 SEK bokningsavgift.
Citera
2013-07-18, 16:18
Medlem
Har aldrig förstått grejen med att förhandsboka spel. Spelet kostar oftast den samma som innan releasen, och det är inte så att spelen kommer ta slut då det inte ligger i någons intresse att det ska göra det.

Förhandsbokning är egentligen bara ett mått för spelbolagen att veta hur mycket dom behöver satsa på marknadsföring respektive i vilken grad spelet marknadsfört sig själv.
Citera
2013-07-18, 16:21
Medlem
MICR0SOFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DzCh
Har aldrig förstått grejen med att förhandsboka spel. Spelet kostar oftast den samma som innan releasen, och det är inte så att spelen kommer ta slut då det inte ligger i någons intresse att det ska göra det.

Förhandsbokning är egentligen bara ett mått för spelbolagen att veta hur mycket dom behöver satsa på marknadsföring respektive i vilken grad spelet marknadsfört sig själv.

Precis! Jag förhandsbokar aldrig och brukar köpa spel den dagen de kommer ut för samma pris och ibland billigare. Man ska aldrig köpa spel på Gamstop, Game etc.. det är bara dyrare där, spel kostar cirka 100-200 kronor billigare på t.ex El Giganten och Siba.
Senast redigerad av MICR0SOFT 2013-07-18 kl. 16:25.
Citera
2013-07-18, 16:21
Medlem
Gimp_offers avatar
Citat:

Det har hänt många gånger att den fysiska kopian har tagit slut i butiken/butiker och måstes beställas nya. Om man verkligen vill ha en fysisk kopia den dagen då den kommer ut så är det smartast att förbeställa en kopia till sig.
Citera
2013-07-18, 16:23
Bannlyst
Dom flesta spel som släpps som är stora kan vara slutsålda dom första dagarna efter release.
Citera
2013-07-18, 16:24
Medlem
Knivenmotkuken.s avatar
Citat:

Jag brukar bara förhandsboka om det är någon special edition jag vill ha, men aldrig annars. Plus om du förhandsbokar brukar du få en jävla massa koder osv. Men jag brukar aldrig använda dom ändå. Så därför jag bara bokar special edition (om den intresserar mig).
Citera
2013-07-18, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gimp_offer
Det har hänt många gånger att den fysiska kopian har tagit slut i butiken/butiker och måstes beställas nya. Om man verkligen vill ha en fysisk kopia den dagen då den kommer ut så är det smartast att förbeställa en kopia till sig.
Har man ork att fylla i uppgifter och göra en förhandsbeställning så har man också ork att vakna extra tidigt på morgonen och vara först i butiken med att handla en kopia till sig själv.
Citera
2013-07-18, 16:26
Medlem
Cambijaos avatar
Det kostar ingenting att förhandsboka.

Vid 100kr så måste du ha förhandsboka GS-kollektorn. Då kostar det 799, dvs att spelet kommer kosta 699 för dig när spelet släpps.
Citera
2013-07-18, 16:42
Medlem
oVeRdRiVeRs avatar
Jag förhandsbokade för att det är specialedition, och man får typ med nån zeppelina och massa saker i spelet. Den andra versionen var slut(då får man med keps, andra bilar etc. i spelet). Jag bokade bara på bög-gamestop för att det var den enda butiken det gick, tycker ni det är värt det? Om jag ångrar mig tror ni jag kan gå dit med kvittot och avboka och sen få mina hundra kronor?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in