Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-07-19, 20:49
Medlem
Hej. Jag undrar hur man tränar bort skolis? Min ryggrad är sne böjd. Går det att träna bort eller måste man göra en operation?

Skicka gärna träningsprogram eller något.
Citera
2013-07-19, 21:05
Medlem
pezrulezhaakons avatar
zaulthedevil Skolios går inte att träna bort. Är det en lindrig variant, så tränar man för att lindra framtida problem. Är det en värre variant så avgör läkare om något ingrepp ska göras.
Citera
2013-07-19, 21:06
Medlem
21stCenturyVikings avatar
Gå till en sjukgymnast och låt denna lägga upp ett rehabprogram åt dig. Ingen av oss känner till naturen av din problem. Ett upplägg du får av oss riskerar endast att förvärra saken.
Citera
2013-07-19, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
zaulthedevil Skolios går inte att träna bort. Är det en lindrig variant, så tränar man för att lindra framtida problem. Är det en värre variant så avgör läkare om något ingrepp ska göras.

Ofta det inte går att träna bort? Hur mycket kostar en operation och vad är riskerna?
Citera
2013-07-19, 21:19
Medlem
pezrulezhaakons avatar
zaulthedevil Nej, skolios tränar man inte bort. Vilka ingrepp och risker beror helt på graden av skolios, och det avgörs av läkare. I en del fall kan nya problem uppstå efter ett ingrepp.
Citera
2013-07-19, 21:27
Medlem
Citat:
zaulthedevil Nej, skolios tränar man inte bort. Vilka ingrepp och risker beror helt på graden av skolios, och det avgörs av läkare. I en del fall kan nya problem uppstå efter ett ingrepp.

Okej. Men om läkaren säger att jag inte behöver opereras kan man då begära att man kan bli operarad. Jag vill inte ha sne ryggrad inget jag känner mig trygg med eller mår bra av.
Citera
2013-07-19, 21:45
Medlem
pezrulezhaakons avatar
zaulthedevil Fråga kan du ju alltid göra, men tänk på att de biverkningarna man riskerar att få efter ett ingrepp kan bli jobbigare att ha jämfört med det problemet du har nu. Det finns många med lättare grad skolios som aldrig upplever att det är ett problem.
Citera
2013-07-19, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaulthedevil
Okej. Men om läkaren säger att jag inte behöver opereras kan man då begära att man kan bli operarad. Jag vill inte ha sne ryggrad inget jag känner mig trygg med eller mår bra av.

Hur kan du vara säker på att det är skolios om du inte har besökt läkare?
Citera
2013-07-19, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drahelvetehej
Hur kan du vara säker på att det är skolios om du inte har besökt läkare?

För mina kompisar mobbade mig på gympan över att jag har sne ryggrad. Sen när jag ute på skolgården då höll de fast mig och drog av min t-shirt bara för att alla skulle se. Så att dom kunde stå där och vara coola över ett problem dom hade hittat på mig.

Sen fick jag tillbaka tröjan... Alla skrattade åt mig jag gick som vanlig hem i skogen och jag började gråta för första gången på flera år.

EDIT: Dagen efter så hade min flickvän hört allting. Hon gjorde då slut vet inte varför antagligen ryggen. Blir så arg att alla tjejer i hela världen. Vill bara ha killar som är 100% perfekta. Har en kille sne rygg... Så tänker att ne... Han kan man ju inte vara ihop med man skämmer ju ut sig då.
Senast redigerad av zaulthedevil 2013-07-19 kl. 21:57.
Citera
2013-07-19, 22:19
Medlem
pezrulezhaakons avatar
zaulthedevil Ditt problem ligger uppenbarligen på ett annat plan. Du är värd personer som accepterar dig som person. De som inte gör det kan dra!
Citera
2013-07-19, 22:25
Medlem
Citat:
zaulthedevil Ditt problem ligger uppenbarligen på ett annat plan. Du är värd personer som accepterar dig som person. De som inte gör det kan dra!

Har inga vänner... Jo såna som vill uttnyttja mig och sånt då passar jag till att finnas till. Men ibland när jag har köpt ut åt dom. Då frågar jag om jag kan hänga med på festen... Ne det är redan fullt tyvärr så drar dom.

Sen tar jag reda på vilken fest dom ska till... Då är det någon jag känner som jag inte har gjort något mot eller varit elak mot. Jag frågar om jag kan få komma. Nej jag vill inte ha dig här. Då frågar jag varför? då svarar dom inte.

Gråter fan nästan en gång i månaden för att ingen kan vara en riktig vän.
Citera
2013-07-19, 22:38
Medlem
pezrulezhaakons avatar
zaulthedevil Du bör först helst prata med någon om det problemet först.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in