2013-07-24, 01:27
Medlem
TheGamers avatar
Hej!

Suddig rubrik kanske, klockan är mycket.

Jag som börjar komma upp lite i inlägg börjar få svårt för vilka jag skrivit med m.m.

Tänk t.ex att man skriver med användare Xxxx idag och diskuterar i en/ flera trådar om olika saker. Sedan kanske 2 - 3 år senare stöter jag på samma namn/ avatar igen och börjar snacka i någon tråd. Jag känner ju igen personen men svårt att detaljmässigt minnas vad man sagt/ vad man snackade om m.m.

Så om man kunde kolla upp vad man har för "samband" med en viss användare vore coolt, så man kan se vad för trådar båda har postat i, om någon av oss har citerat varandra m.m.

Jag känner igen detta system men minns inte vart och det var länge sedan men finns säkert någon som sett något liknande som kan förklara bättre än mig - jag är inte så insatt i hemsidor även om jag haft ett par.

Är det något ni admins kan tänka er eller är det "Vi jobbar redan på så mycket" som gäller?

Tackar förresten att ni uppfyllde min senaste förfrågan - att kunna se vad man har för varningar!

M.v.h
Citera
2013-07-24, 01:34
Medlem
Lobengulas avatar
Om du gör en "avancerad sökning" och anger att du vill se alla inlägg av dig som har den andres användarnamn i inlägget, då borde du kunna se relationen.

Detta under förutsättning att du har citerat den andre personen så att användarnamnet kom med i svaret.
Citera
2013-07-24, 01:42
Medlem
epost72s avatar
Jag tycker inte man ska underlätta dylika efterspaningar.
Som ovan föreslaget finns diverse sökfunktioner som uppfyller ändamålet mer än väl.
Citera
2013-07-24, 01:50
Medlem
Det känns som något som kommer kunna användas på ett sett som kan innebära destruktiva möjligheter till en ordentlig diskussion.
Citera
2013-07-24, 02:43
Medlem
micaeles avatar
Diskussioner sker i nuet, bortsett från att det sparas för all tid framöver. Att skapa en funktion för att kunna se relevanser mellan olika användare och deras meningsutbyte vore illa, eftersom det skulle kunna användas för att sammankoppla åsikter och användare.

Vill du komma ihåg vad du sagt tidigare, använd sökfunktionen. Upptäcker du en användare som verkar intressant, använd sökfunktionen återigen för att läsa upp om vad denne har sagt tidigare. Men en funktion som pekar ihop dig och denne, totalt förkastligt.
Citera
2013-07-24, 11:33
Medlem
SithBoboSiths avatar
Det kan gå åt andra hållet också. Att man under en eller flera diskussioner inser att det är en komplett fullblodsidiot, gravt minderårig, troll e dyl som man har att göra med och som inte är värd ens energi. Sen försvinner denna till slut i mängden och glöms bort varpå man en dag märker att man ändå har hamnat i en diskussion med denna, sånt gör himla ont långt in i själen. En sån gång hade det varit bra att ha en personlig "label"...
Citera
2013-07-24, 14:06
Medlem
TheGamers avatar
Fast nu tänkte jag att endast en själv/ användaren som man jämför ska kunna se detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in