• 1
  • 2
2013-07-24, 16:31
Medlem
Chalices avatar
Sticker till Spanien med familjen p semester i tre veckor och funderar p att ta med mig en tia brunt. Jag gillar att chilla lite p semestern efter att barnen somnat. Tnda en spliff p balkongen och blicka ut ver havet typ.

Men istllet fr att jaga runt och frska handla p plats tnkte jag ta med mig. Vad tror expertisen hr om detta? Det borde vl vara i princip riskfritt? Rka r ju legalt fr eget bruk i Spanien som jag frstr och att bli tagen i tullen i Alicante knns helt orimligt. Mjligen d p Arlanda men det knns ven det som extremt lg sannolikhet, svensk tull har vl inget intresse av att kolla de som reser ut?

All input mottages tacksamt!
Citera
2013-07-24, 16:35
Medlem
Nomotos avatar
Som du sger tror jag inte du behver oroa dig fr exporten ur Sverige, snarare d importen i Spanien.

Om du gmmer den i alla mns egna ficka s tror jag inte det kommer vara ngra problem, men d har jag andra sidan aldrig haft problem att hitta potent cb i Spanien fr en billig peng heller.
Citera
2013-07-24, 16:35
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Dock s har jag svrt att se att Spanien vill ha in narkotika frn andra lnder? knns lite ondigt d det r ganska enkelt att f tag dr nere och dessutom r det billigare.

Men om du nu smugglar s r ett tips att en polare gr fre och nr han kommit ut messar han om det r grnt att g eller inte. Ganska enkelt och i princip riskfritt

Edit: Ser att du reser med familjen... D kanske inte mitt smugglar-tips funkar fr dig
Citera
2013-07-24, 16:39
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomoto

Om du gmmer den i alla mns egna ficka s tror jag inte det kommer vara ngra problem, men d har jag andra sidan aldrig haft problem att hitta potent cb i Spanien fr en billig peng heller.

"Alla mns ficka"? Vad menas?

Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Dock s har jag svrt att se att Spanien vill ha in narkotika frn andra lnder? knns lite ondigt d det r ganska enkelt att f tag dr nere och dessutom r det billigare.

Men om du nu smugglar s r ett tips att en polare gr fre och nr han kommit ut messar han om det r grnt att g eller inte. Ganska enkelt och i princip riskfritt

Edit: Ser att du reser med familjen... D kanske inte mitt smugglar-tips funkar fr dig

Nja, funkar inte direkt att skicka frugan eller 6-ringen att kolla tullen. Men jag har varit ett otal ggr i Spanien och aldrig sett ngt tullare ht. I handbagaget/fickan eller i den incheckade vskan? Vad r skrast?
Citera
2013-07-24, 16:48
Medlem
Nomotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalice
"Alla mns ficka"? Vad menas?

Nja, funkar inte direkt att skicka frugan eller 6-ringen att kolla tullen. Men jag har varit ett otal ggr i Spanien och aldrig sett ngt tullare ht. I handbagaget/fickan eller i den incheckade vskan? Vad r skrast?
Dr solen aldrig skiner, den fickan menar jag.
Eller s svljer du det. Finns inget skrare stt att smuggla saker (skert fr tullen dvs).

Tror inte heller det skulle vara ngot problem att kra det i en innanficka eller ngot, men knns ju halvtrist att riskera att ngon str dr och vntar s fr din 6-ring och fru brja semestern utan dig :/
Citera
2013-07-24, 16:53
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomoto
Dr solen aldrig skiner, den fickan menar jag.
Eller s svljer du det. Finns inget skrare stt att smuggla saker (skert fr tullen dvs).

Tror inte heller det skulle vara ngot problem att kra det i en innanficka eller ngot, men knns ju halvtrist att riskera att ngon str dr och vntar s fr din 6-ring och fru brja semestern utan dig :/

Aha, d frstr jag. Men tror inte riktigt jag r s sugen. Kanske enklare att frska hitta p plats iaf... Fan nu blir jag osker.
Citera
2013-07-24, 17:31
Medlem
Joe108s avatar
med tanke p hur ltt det r att f tag i cb i spanien r det inte vrt, med tanke p familjen.

Hoppas allt gr bra och du fr en hrlig semester.
Citera
2013-07-24, 17:37
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe108
med tanke p hur ltt det r att f tag i cb i spanien r det inte vrt, med tanke p familjen.

Hoppas allt gr bra och du fr en hrlig semester.

Frstr hur du menar men dit jag ska r det inte ltt om det ht gr. Hyr ett hus i ett typsikt turistghetto. Mestadels britter, svenskar och en del ryssar i omgivningarna. Visst skulle jag kunna ta bilen till ngt bttre stlle och leta runt men som 40+ och inga speciella subkulturella knnetecken r det knappast ngon som erbjuder sig att slja.
Citera
2013-07-24, 17:38
Medlem
tar du med brd till bakaren med? eller sand till sahara?

hash finns verallt i spanien, och r svinltt att f tag i behvs inte jaga nnting, om ngot d jagar det dig ..
och det r i hg grad ltt att hitta i turisthlarna med
Citera
2013-07-24, 17:39
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porkeatingcrusader
tar du med brd till bakaren med? eller sand till sahara?

hash finns verallt i spanien, och r svinltt att f tag i behvs inte jaga nnting, om ngot d jagar det dig ..
och det r i hg grad ltt att hitta i turisthlarna med

Se inlgget ovan...
Citera
2013-07-24, 17:41
Medlem
SeMeNoMores avatar
Spanien r med i schengen och har drfr ingen tull frn andra schengenlnder. Haschet i Spanien r oftast inte lika bra som fint svenskt och priserna r inte jttemycket billigare. Du fr generellt sett mer fr pengarna om du handlar av en bra sljare i Sverige.
Citera
2013-07-24, 17:44
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Spanien r med i schengen och har drfr ingen tull frn andra schengenlnder. Haschet i Spanien r oftast inte lika bra som fint svenskt och priserna r inte jttemycket billigare. Du fr generellt sett mer fr pengarna om du handlar av en bra sljare i Sverige.

Nja, det vete fan. Jag bodde i Barcelona ett par r och dr kpte jag svinbra marock fr typ 20-30 Euro/10:an. Var iofs snart 10 r sen.

men du menar mao att det inte finns ngn grnstull? D borde ju samma glla Amsterdam-Stockholm men s r det ju inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in