Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-07-27, 08:55
Medlem
wtfhappends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
Samma tankar jag tänkt faktiskt, första punkten går ju att komma halvvägs runt genom att bara spela varannan hand eller så kan de funka om du lämnar din plats men snabbt tar den igen, har inte testat de senare. De kräver ju dock en viss sinnesnärvaro att orka hålla på så och då leder det till frågan även om man går plus nån ynka procent är det värt tiden man lägger ner?

För tillfället ska jag ge det en chans, en fråga till båda er som verkar ha lirat iaf lite BJ. Om vi utgår att ni lirar från grundstrategin när då counten blir hög "modifierar" ni då strategin så att ni kanske stannar på 16 (dealern har 7,8,9) eller kör ni på som vanligt?

Kom inte fram till nåt när jag analysera det då även om chansen att jag blir tjock med ett extra kort på 16 vid hög count är högre så är ju risken att dealern får 10/ess också högre....

Är väl nästan ett måste om man vill slår blackjack att man aviker från grundstrategin beroende på vilket count man är på.
Vet man ska börja splittra dubbel tia när "the count" blir tillräckligt högt och om dealen har 5 eller 6. När man ska börja det bero vilket system man använder och regler osv.
Citera
2013-07-30, 15:40
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfhappend
Är väl nästan ett måste om man vill slår blackjack att man aviker från grundstrategin beroende på vilket count man är på.
Vet man ska börja splittra dubbel tia när "the count" blir tillräckligt högt och om dealen har 5 eller 6. När man ska börja det bero vilket system man använder och regler osv.

Nja, det absolut viktigaste är att höja insatsen rejält nar man har plus. Visst bör man också avvika från strategin men det som påverkar mest här är beslutet 16 mot 10. Här ska man stanna om true count>0.

Om penetrationen bara är 50% så är det tufft...dock inte omöjligt men kräver djävulskt tålamod.

Kan till sist tillägga att fördelen ökar med cirka 0.5% för varje true count.
Jag känner inte till reglerna för Unibet i detalj men skulle tro att dealerns fördel är cirka 0.5%

Så ett jämnt spel får man här om true count är 1, en fördel om true count är högre.
Har en lek delats ut så måste alltså counten vara minst 5 (count 5/5=1 i true count) för
att inte ligga i underläge...

Till sist kan jag tillägga att splittra två 10 är motiverat om true count >6 mot givarens 4,
>5 mot givarens 5 och >4 mot givarens 6. Enkelt att komma ihåg...6,5,4 mot omvänt givaren 4,5,6.....
Citera
2013-07-30, 15:52
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
Kom inte fram till nåt när jag analysera det då även om chansen att jag blir tjock med ett extra kort på 16 vid hög count är högre så är ju risken att dealern får 10/ess också högre....

Ja, men det tar inte ut vartannat. Du torskar mer i långa loppet på att dra kort och bli tjock
jämfört med att stanna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in