Citat:
Ursprungligen postat av
Joomla
Om du ska starta tio nya användare antar jag att du inte är särskilt brydd i dess säkerheter. Använd t.ex mailinator och skapa mailadresser som det är mindre sannolikt att någon gissar sig till, t.ex korta slumpmässiga strängar: "#d%h9(f)@mailinator.com". Skapa inloggningar, stäng av alla emailalternativ för kontot och töm inkorgen på sidan.
Alternativt att du registrerar tio nya outlook-/gmail-konton lite hastigt. Det känns som att det finns mer att förlora på att ta bort spärren än att det finns något att vinna (att du vill slippa registrera fler adresser). Ex. hackad inkorg -> alla konton outade. Eller att underlätta för spammare. Lite mer omständligare blir det ändå om man måste fixa nya adresser till varje konto än om man bara kan klippa och klistra in adresser.
Jag menar inte att spärren behövs ta bort utan snarare att spärren kan tas bort om man ber om det. Förstår själv att spambots är en av anledningarna till spärren men det borde ju kunnas göra något åt det. Det känns som något som borde kunna ordnas via PM med en moderator men förstår att moderatorerena inte kan göra hur de vill. Därför jag startade tråden(gick liksom snabbare än att skaffa massa mailkonton.
Ett extra plus är ju att moderatorerna då vet att samma person står bakom samtliga konton och de då skulle kunna stänga av dessa konton om jag skulle missbruka dem genom att t ex skriva massa i mina egna trådar och trolla osv.