2013-08-05, 13:15
Medlem
GeneralPoops avatar
Hej!

Har aldrig ägt en Honda förut. Är lite nyfiken på hur dom är. Körande och underhåll framförallt.

Priset är på runt 18.000, går säkert att pruta ner ett par tusen.

Kamrem ska bara bytt (finns kvitto på det) och ska "vara påkostad med många nya delar" vilket kan betyda vad som helst egentligen.

Så är lite nyfiken på vad ni anser om Honda i allmänhet och ungefär vart den ligger i prisklass.

Tackar!
Citera
2013-08-05, 13:20
Medlem
KattPerssons avatar
Jag har en Honda Accord -99, den går fint och bensinsnålt men den blinkar och tjuter lite i onödan. Min kostade 15 000.
Citera
2013-08-05, 13:27
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Jag har en Honda Accord -99, den går fint och bensinsnålt men den blinkar och tjuter lite i onödan. Min kostade 15 000.

Haha blinkar?

Hur långt har den gått?
Citera
2013-08-05, 13:29
Medlem
aronmans avatar
Det finns nog knappast mer driftsäker bil än Honda tror jag, har haft en själv i 3 år, aldrig ett enda problem. Den hade stått ute under 3 mån på vintern vid ett tillfälle, utlandsresa, varit mellan 20-25 minus hemma, grävde ut bilen då den stod under meterhög snö, det var minus 28 ute, och den startar på första varvet, mycket imponerande! Kan bara varmt rekommendera Honda, kul bil att köra dessutom.
Citera
2013-08-05, 13:31
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aronman
Det finns nog knappast mer driftsäker bil än Honda tror jag, har haft en själv i 3 år, aldrig ett enda problem. Den hade stått ute under 3 mån på vintern vid ett tillfälle, utlandsresa, varit mellan 20-25 minus hemma, grävde ut bilen då den stod under meterhög snö, det var minus 28 ute, och den startar på första varvet, mycket imponerande! Kan bara varmt rekommendera Honda, kul bil att köra dessutom.

Intressant.

Ja, har fått för mig att dom är väldigt driftsäkra också.

Vad har du för förbrukning milen på ett ungefär?
Citera
2013-08-05, 13:37
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Haha blinkar?

Hur långt har den gått?
När man öppnar dörren så blinkar alla blinkers och efter man har stängt dörren så piper den tre gånger ifall man inte låst dörren. Låser man dörren så piper den då också. Startar man bilen när dörrarna är låsta (de låses ganska snabbt efter man stoppat i nyckeln) så går larmet igång. Blev en hel del förvirring när jag var ny med den . När man har lärt sig alla pipljud och finesser så går den galant. Startar alltid och går fint.
Citera
2013-08-05, 15:20
Medlem
Honda och Toyota gör de driftsäkraste, mest felfria och mest långlivade bensinmotorerna.
Citera
2013-08-05, 15:58
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Honda och Toyota gör de driftsäkraste, mest felfria och mest långlivade bensinmotorerna.

Och en -00 med 13.000 mil och bytt kamrem, och ska enligt beskrivning vara väl omskött med service och så. Vad skulle ni betala för en sån? (Om man utgår ifrån att beskrivningen nu stämmer)
Citera
2013-08-05, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Och en -00 med 13.000 mil och bytt kamrem, och ska enligt beskrivning vara väl omskött med service och så. Vad skulle ni betala för en sån? (Om man utgår ifrån att beskrivningen nu stämmer)

Beror ju på hur rostig den är. Den kan ju ha ett sönderrostat underrede. I så fall skulle jag inte köpt den. Så var noga med att kolla rostangrepp i hjulhus och på underedet.
Citera
2013-08-05, 16:07
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Beror ju på hur rostig den är. Den kan ju ha ett sönderrostat underrede. I så fall skulle jag inte köpt den. Så var noga med att kolla rostangrepp i hjulhus och på underedet.

Hur gör jag det på enklast sätt?

Ficklampa och ner på marken typ?
Är inte så världsvan i bilköparsvängen för att vara ärlig :P
Och hjulhusen brukar ju ofta va rätt skitiga, så svårt å se där..

Annars har jag ju hittat den där...men den känns ju mer risig :P
http://www.blocket.se/stockholm/Hond....htm?ca=11&w=2

Den jag hittade för 18.000 är
http://www.blocket.se/stockholm/Hond....htm?ca=11&w=2
Senast redigerad av GeneralPoop 2013-08-05 kl. 16:11.
Citera
2013-08-05, 16:22
Medlem
Bäst är om du far till en bilverkstad/självmek/besiktningskontor och hissar upp bilen. Kostar en slant men är verkligen värt det. Ja det är knepigt att se rostangrepp i hjulhusen men det man kan kolla är om det finns underredsmassa i hjulhusen och att det inte finns några hål när man känner med handen. Bilen för 18000 kr ser ut att vara ett mycket bra köp.
Citera
2013-08-05, 16:33
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Bäst är om du far till en bilverkstad/självmek/besiktningskontor och hissar upp bilen. Kostar en slant men är verkligen värt det. Ja det är knepigt att se rostangrepp i hjulhusen men det man kan kolla är om det finns underredsmassa i hjulhusen och att det inte finns några hål när man känner med handen. Bilen för 18000 kr ser ut att vara ett mycket bra köp.

Svårt bara när man har en knapp timme på sig att kolla på bilen bara..
Ja, tycker det ser rätt bra ut också, och man lär väl kunna pruta ner den några tusingar kanske
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in