Citat:
Ursprungligen postat av
bzoomer32
Har du några specifika modeller att rekommendera? Jag är på jakt efter elmoped klass 1.
Själv köpte jag en LVNeng, Ecoglider. Det är tydligen ett av de största mopedvarumärkena i Kina.
Som att sitta på en mjuk kudde som har hjul. Bra fjädring. Batteriet kan utökas med ett extra vilket ger totalt 2,4 kw el i batterina vilket räcker till 10-20 mils åkning.
Jag planerar att sälja den dock eftersom kabinscooter klass 2 är det optimala, speciellt på vintern.
Jag har dock extremt begränsade erfarenheter på detta område, så jag är inte rätt man att fråga egentligen.
Punkteringsfria däck är ett måste, iaf enligt mig då ingen vill få punktering.
Kabinscootern som jag investerade i är en Skand gomoto 3.3 som jag köpte trasig för 15 papp , och lärde mig felsöka med multimeter för att laga den. Nya kostar dom 55 papp dock.
Jag köpte Lvneng moppen för 11 papp begagnad.
Så min rekomendation blir kabinscooter klass 2 med tubeless däck vilket jag har noterat på Gomoto 3.3.
Den är alltid laddad och med 3 kwh el i batterierna så kommer den lätt 10-12 mil på en full laddning som kostar 3-4 kronor. Det blir 3 mil per enkrona, och då sitter du i värme i vinter och kollar ut på stackarna som kör moped utan kabin på vintern i Skand-inavien.
En ny Lvneng kan gå på 30 papp, vilket man även kan köpa en begagnad Skand för på Blocket.
Skand är grundat i Finland av bittert nerkylda finnar som vet vad dom gjorde. Bra kvalite.
Finns väl billigare 3hjuliga kabinscootrar från Kina också.