2013-08-08, 10:58
Medlem
Vilka bilar är bra bilar för en första bil? Jag vill inte ha en gammal sleten volvo740. Jag vill ha en riktigt snabb och fin bil det jag har att jobba med är 0-100 000 inte mer. Jag vill helst ha en sportbil eller liknande som är fina bilar. Jag tittat mycket på en gammal nissan skyline!
Citera
2013-08-08, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blimedlem13
Vilka bilar är bra bilar för en första bil? Jag vill inte ha en gammal sleten volvo740. Jag vill ha en riktigt snabb och fin bil det jag har att jobba med är 0-100 000 inte mer. Jag vill helst ha en sportbil eller liknande som är fina bilar. Jag tittat mycket på en gammal nissan skyline!

oj förstår dilemmat mkt å välja på med den budgeten..... skippa de där extrema sportbilarna de är oftast plågade till förbannelse...

hoppa även över bensintramset å dyk rätt in i dieselträsket du får en bättre begagnad v70 d5 för de pengarna sen trimmar du själv upp den enkelt så du smiskar det mesta på fingrarna mellan 100-200km/h ;-) för övrigt är de relativt billiga å äga går aldrig sönder å en 4-5000 mil/år köttar man lätt i sig med första bilen.....:-) de tappar inte så farligt i värde heller de är ju volvo jue ;-)
Citera
Carl Hamiltons avatar

Moderatormeddelande

Postat av Carl Hamilton 2013-08-08, 12:04
Medlem
Bilar --> Bilar: Köpråd
/Moderator
2013-08-08, 14:57
Medlem
majordoes avatar
Saab Phoenix
http://lh5.ggpht.com/-XvP1cOIN3mA/US...png?imgmax=800
Citera
2013-08-10, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blimedlem13

Hej!

Kombi eller sedan?
Vart bor du?
Citera
2013-08-10, 11:41
Medlem
provocative77s avatar
Med de premisserna kommer du garanterat hitta ett sönderkört vrak. Efter en kort period lär du skapa en tråd där du gnäller över försäkringspriserna. Lite senare lär vi få läsa om vilka fel på bilen du behöver hjälp med o hur dyra reservdelar är.
Som förstabil kan jag bara rekommendera att du satsar på en motorsvag bil upp till 20 000kr. Det mår både du o din plånbok bättre av.
Då får du pengar över att bjuda brudarna på restaurang/varmkorv i stället för att köra runt dem i ett skrikande vrak. Det uppskattar tjejer mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in