Citat:
Ursprungligen postat av
Battery6
Du säger ju också att cannabis inte har något bra rus? Skulle jag tycka att ruset från cannabis inte var bra skulle det för mig vara synonymt med att jag inte gillade det, men du kanske är av åsikten att vilket rus som helst är bättre än inget?
Det är inte "bra" som i tramadol-bra. Det är så svag eufori i proportion till hur omtumlande och tyngande ruset är, för mig. Men det känns ändå rätt att ta fram en påse chips och spliff när man ska se en film, bara för det är "något man gör". Det känns väl roligare men det är mycket inlärt/placebo för min del. Man gör som man sett att "lata potheads i soffan" gör i stonermovies.
Citat:
Ursprungligen postat av
supersin0
Men nu spelar de väl inte någon större roll vilket rus du får? de är ju effekterna av cannabis som botar själva sjukdomen i ett mediciniskt syfte. Som att cancersjuka under strålbehandlingen eller anorektiker ska få en spliff då och då så de blir sugna på att äta.
Då spelar de ju ingen roll vilket sorts rus de har?
Jag menade att ta cb-läkemedel i russyfte, precis som du kan ta subutex i russyfte. Tänk dig även att cannabis-plantan inte existerar, utan THC och allt detta är uppfunnet i ett labb.
Vissa gillar verkligen ruset. Men det jag försöker säga är att inte alla användare gillar effekten i sig, om dom inte fått tillräckligt med marknadsföring inmatat i huvudet först.