2013-08-09, 16:14
Medlem
SoFarGones avatar
Jag hade nog inte brukat CB om det var ett vanligt kemiskt läkemedel och det inte fanns någon kultur bakom rökandet (the intouchables, Obama, regissörer etc). Det är nog en större del än vi vill erkänna.

Hade CB varit ett läkemedel så hade jag nog sett det på samma sätt som t.ex Imovane. Något skumt som inte har ett fokuserat syfte utan verkar påverka lite allt möjligt på ett okänt sätt, man bara blir konstig. Som läkemedel hade det nog sugit tror jag.

Samma sak med cigarrer, jag har aldrig smakat men bara "vet" att jag vill göra det för att jag sett på filmer när dom puffar på dom. Hade jag köpt en påse med cigarrök och sugit i mig? Nej. Det är kulturen man vill åt.

Bra droger däremot, som t.ex heroin hade man gärna intagit genom att svälja det som en tablett. Ruset är belöningen här. Men eftersom cannabis inte har något bra rus så blir det kulturen som är belöningen. Det har blivit hypat helt enkelt, precis som britterna inte kunde klara sig utan den värdelösa drogen te och bytte bort massa tillgångar (vetenskapliga redskap m.m) för att få leveranser med te. Bara för att det blivit en grej liksom.

Jag hade inte brukat om det var en tablett.
Citera
2013-08-09, 16:23
Medlem
Battery6s avatar
Men vafan, tycker du inte att cannabis har ett trevligt rus kan du ju ge fan i att röka det till att börja med. Jag skulle lätt bruka det i pillerform om nu det var det enda man kunde välja på för jag råkar vara en sådan som tycker att ruset är helt underbart och jag känner mig knappast "konstig" på det utan känner mig bara skön och glad. Att jämföra med te är ju också dumt då alla jag någonsin stött på dricker te för att det är gott (man röker också cigarr för att det är gott btw) och inte fan gör man det för något rus heller.

Nä sluta röka du om du inte gillar det.
Citera
2013-08-09, 16:27
Medlem
SoFarGones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battery6
Men vafan, tycker du inte att cannabis har ett trevligt rus kan du ju ge fan i att röka det till att börja med. Jag skulle lätt bruka det i pillerform om nu det var det enda man kunde välja på för jag råkar vara en sådan som tycker att ruset är helt underbart och jag känner mig knappast "konstig" på det utan känner mig bara skön och glad. Att jämföra med te är ju också dumt då alla jag någonsin stött på dricker te för att det är gott (man röker också cigarr för att det är gott btw) och inte fan gör man det för något rus heller.

Nä sluta röka du om du inte gillar det.
Jag gillar det. Jag medger i trådstarten att jag gillar det på grund av psykologiska/sociala faktorer.
Citera
2013-08-09, 16:30
Medlem
Intressant, har själv tänkt i liknande banor. Jag röker definitivt pga. kulturen. Jag gillar självklart ruset, och de flesta av effekterna, men halva grejen är cannabiskulturen. I rikey
Citera
2013-08-09, 16:35
Medlem
Battery6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoFarGone
Jag gillar det. Jag medger i trådstarten att jag gillar det på grund av psykologiska/sociala faktorer.

Du säger ju också att cannabis inte har något bra rus? Skulle jag tycka att ruset från cannabis inte var bra skulle det för mig vara synonymt med att jag inte gillade det, men du kanske är av åsikten att vilket rus som helst är bättre än inget?
Citera
2013-08-09, 16:45
Medlem
supersin0s avatar
Men nu spelar de väl inte någon större roll vilket rus du får? de är ju effekterna av cannabis som botar själva sjukdomen i ett mediciniskt syfte. Som att cancersjuka under strålbehandlingen eller anorektiker ska få en spliff då och då så de blir sugna på att äta.
Då spelar de ju ingen roll vilket sorts rus de har?
Citera
2013-08-09, 16:58
Medlem
TraeHitlers avatar
Tablett vore ju skitsmidigt. Om vi tänker oss att det hade fungerat exakt som vid rökning så slipper man rök i lungorna med.

Men klart att väldigt mycket man gillar med CB helt försvinner. Kulturen är viktig också!
Citera
2013-08-09, 19:14
Medlem
SoFarGones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battery6
Du säger ju också att cannabis inte har något bra rus? Skulle jag tycka att ruset från cannabis inte var bra skulle det för mig vara synonymt med att jag inte gillade det, men du kanske är av åsikten att vilket rus som helst är bättre än inget?
Det är inte "bra" som i tramadol-bra. Det är så svag eufori i proportion till hur omtumlande och tyngande ruset är, för mig. Men det känns ändå rätt att ta fram en påse chips och spliff när man ska se en film, bara för det är "något man gör". Det känns väl roligare men det är mycket inlärt/placebo för min del. Man gör som man sett att "lata potheads i soffan" gör i stonermovies.
Citat:
Ursprungligen postat av supersin0
Men nu spelar de väl inte någon större roll vilket rus du får? de är ju effekterna av cannabis som botar själva sjukdomen i ett mediciniskt syfte. Som att cancersjuka under strålbehandlingen eller anorektiker ska få en spliff då och då så de blir sugna på att äta.
Då spelar de ju ingen roll vilket sorts rus de har?
Jag menade att ta cb-läkemedel i russyfte, precis som du kan ta subutex i russyfte. Tänk dig även att cannabis-plantan inte existerar, utan THC och allt detta är uppfunnet i ett labb.

Vissa gillar verkligen ruset. Men det jag försöker säga är att inte alla användare gillar effekten i sig, om dom inte fått tillräckligt med marknadsföring inmatat i huvudet först.
Senast redigerad av SoFarGone 2013-08-09 kl. 19:23.
Citera
2013-08-09, 19:21
Medlem
Kickexs avatar
Ja, om det hade hjälp mina nuvarande åkommor.
Fast vem lurar jag?
Jag hade tagit det ändå. Jag gillar ruset
Citera
2013-08-09, 20:11
Medlem
elmerengues avatar
Om det hade funnits i tablettform hade jag givetvis använt det om jag gillade det då rökning är skadligt. Dock måste jag säga att oavsett hur mycket jag gillar ruset så gillar jag rökningen nästan lika mycket. Men, vi är vanedjur och om man vant sig med tabletter så tror jag att man sen hade sett tillbaka på rökningen som onödig även om den har en viss njutning som ni säger.

Blir nog att införskaffa sig en vaporizer istället, problem solved
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in