• 1
  • 2
2005-06-21, 01:36
Bannlyst
Tror ni att detta är ren slump?

http://en.wikipedia.org/wiki/Tecumseh%27s_curse
Citera
2005-06-21, 01:42
Moderator
impieteers avatar
Nejdå, det är ingen slump, skott i huvudet och lunginflammation med mera är inget man får utan vidare. Om du däremot undrar om det är en gammal indianförbannelse som ligger bakom, så.... Även om man tror på att döda indianer kan lägga förbannelser över folk, vad skulle motivet till att döda folk som blivit valda vart tjugonde år vara?
Citera
2005-06-21, 12:54
Bannlyst
Men man kan ju inte förneka att det finns ett mönster.
Citera
2005-06-21, 13:00
Medlem
Lighthousetouchs avatar
De forntida Gudarna är i högsta grad på riktigt.
Citera
2005-06-21, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lighthousetouch
De forntida Gudarna är i högsta grad på riktigt.
?
Citera
2005-06-21, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Nejdå, det är ingen slump, skott i huvudet och lunginflammation med mera är inget man får utan vidare. Om du däremot undrar om det är en gammal indianförbannelse som ligger bakom, så.... Även om man tror på att döda indianer kan lägga förbannelser över folk, vad skulle motivet till att döda folk som blivit valda vart tjugonde år vara?

Eftersom du tycker att det verkar konstigt vet jag inte om du passar i det här foumet... Vi andra fick dock här en fin förklaring till varför Carter förlorade valet 80...
Citera
2005-06-21, 15:38
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitmarred
Eftersom du tycker att det verkar konstigt vet jag inte om du passar i det här foumet... Vi andra fick dock här en fin förklaring till varför Carter förlorade valet 80...

Jaså, varför gjorde han det? Får man inte skriva i vilka forum man vill längre?
Citera
2005-06-21, 16:14
Medlem
Citat:
Jaså, varför gjorde han det? Får man inte skriva i vilka forum man vill längre?

Om man antar att Carter trodde på förbannelsen så har man väl en förklaring...?
Citera
2005-06-21, 16:17
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Om man antar att Carter trodde på förbannelsen så har man väl en förklaring...?

Jaha, han gjorde bort sig med flit, alltså? Trodde han på det då, eller spekulerar du bara vilt? Han skriver om det i sina momoarer? Det borde inte vara speciellt svårt att göra sig omöjlig i ett amerikanskt presidentval om man bara vill.
Citera
2005-06-21, 19:28
Medlem
Citat:
Jaha, han gjorde bort sig med flit, alltså? Trodde han på det då, eller spekulerar du bara vilt? Han skriver om det i sina momoarer? Det borde inte vara speciellt svårt att göra sig omöjlig i ett amerikanskt presidentval om man bara vill.

Självklart har jag inga otvetydliga källor men man kan ju ändå anta att det ligger till på det sättet...
Citera
2005-06-22, 09:04
Medlem
IMPlicits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skånsk Redneck
Men man kan ju inte förneka att det finns ett mönster.

Slump säger jag.. mönster kan man hitta i det mesta.
Citera
2005-06-22, 15:37
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Självklart har jag inga otvetydliga källor men man kan ju ändå anta att det ligger till på det sättet...

Nej, varför skulle man anta det, om man inte har något att gå på? Är han väldigt vidskeplig av sig eller vad grundar du det på? Han förlorade väl mest valet pga debaclet med gisslandramat och det, eller hur?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in