2014-04-18, 12:27
Medlem
Fr den som vill hlla sig uppdaterad om pstdda krnkningar och verfall:

http://instagram.com/muslimskkvinna
P facebook:
https://www.facebook.com/pages/Musli...99623940189416

Finns nu ven en version som riktar in sig p muslimska mn, som anser sig utsatta fr livets orttvisor:

http://www.oninstagram.com/profile/muslimskman

P Instagram lggs det upp mngder med till stor del obekrftat svammel om diverse ofrrtter. Det resulterar i en artikel i "Gteborgs Fria".

Artikeln rekommenderas naturligtvis av jihadanhngarna bakom hatbrott.se:

Citat:
Medborgarrttsbyrn ‏@Hatbrott_se 16 apr
LS: Ta vldet mot vra kroppar p allvar
http://www.goteborgsfria.se/artikel/114102
#Vardagsrasism #hatbrott #islamofobi

I vrigt s retweetas artikeln som vanligt av personer som inte r knda fr att bekymra sig om sanningshalten, likt Anna Ardin, Rashid Musa, Sara Abdollahi, Nabila Abdul Fattah, Fatima Doubakil, Behrang Miri med flera.

Om man ska se ngon positiv tendens, s verkar det som MSM inte lngre ger ngot strre utrymme t de alltmer fantasifulla och frekventa krnkningar som levereras. Inte ens Expo hakar p.
Samtidigt som kreativiteten har kat bland de muslimer som utger sig fr att vara phoppade, tycks det nu finnas tvivel om berttelserna verkligen gt rum. De tv uppenbart fejkade verfallen p Slj-Madde blev en tankestllare.

Istllet hnvisas tokkonvertiter, islamister och jihadanhngarna till oserisa publikationer som Gteborgs Fria. Supporten bestr av Nabila Abdul Fattah som spkskriver t maken "Mommo" p politism.se, mjligen kan man f med ngra frn bottenskrapet av skribenter p Nyheter24 eller Nyhetsguiden till att skriva ngot indignerat.
Citera
2014-04-18, 12:50
Medlem
HerrPs avatar
Jag tror inte att MSM eller Expo r
mlet fr de hr kampanjerna. Syftet
r snarare att piska upp stmningen
fr Husby 2.0 nu i sommar.
Citera
2014-04-18, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP

Finns lite olika grupperingar med delvis skilda mlsttningar.

Den vnsterextrema och vldsbejakande Nabila-falangen ser nog grna fram emot att det blir nya upplopp. Det r kul nr det smller. Allt som kan ge anledning till att uppvigla till upplopp r vlkommet.
Genom att skapa kaos frvntar man sig belningar, exempelvis ungdomsgrdar dr unga vuxna ska kunna sl dank p dagarna. Rapparna frn dessa ltsasghetton fr sen som bonus lite textmaterial att kvida om.

Bland de finska tokkonvertiterna och vriga jihadfresprkare, som mrkerkvinnorna bakom hatbrott.se, ser man grna att potentiella jihadister retas upp. Pstdda brott mot muslimska kvinnors kldsel vcker aggressioner hos mnnen. Kan man f ngra att tippa ver kanten och bege sig till Syrien fr att bedriva terror mot civilbefolkningen har man lyckats.
En av komponenterna i Syrienkonflikten r upprrdhet ver icke-sljbrande kvinnor, skrev lite om det hr:
(FB) "Slj-misshandeln" i Farsta verkar falsk

En tredje grupp r MB:s olika freningar likt Ibn Rushd och Islamiska Frbundet, som har allt intresse av att det fortstter att flda in miljonbidrag till sk islamofobiprojekt. Pstdda brott som uppges ha sitt ursprung p grund av islamofobi r en god grund fr att begra kade anslag. Man har haft bra utdelning n s lnge.

Den kanske mest svrbegripliga konstellationen utgrs av kristna socialdemokrater. Vet inte vad som rr sig i skallen p personer som Ardin, Jonas Bergstrm eller Helle Klein, som ger sitt oreserverade std till kvinnofrtryckande islamister - och propagerar fr deras fretrdare.
Citera
2014-04-18, 13:46
Medlem
HerrPs avatar
Bra sammanfattning Batuta.

Ang. Anna Ardin gnget r min frklaring
psykisk sjukdom i kombination med
ondska. Jag r absolut inte ironisk utan
menar varje ord av det dr.
Citera
2014-04-18, 14:24
Medlem
Vimurs avatar
Det finns ven en grzon mellan Nabila-falangen och tokkonvertiternas kretsar av hardcoresalafister. Nicolai Sennels skriver bl.a. om hur den prydlige renlevnadsislamisten personfierad av t.ex. Bilal Mizher har stor respekt bland kriminella frortsgangsters av det slag som Nabila frotterar sig med. Citatet nedan handlar om de unga kriminella muslimer Sennels arbetade med i danska fngelser.
Citat:
It was clear to me that they saw themselves as quite different and even better than non-Muslims. Young Danes, who showed an interest in Islam, immediately received positive attention from even the non-practicing Muslims. So did the more hardcore Muslims.
The power circles always appear around the more devout Muslims, fanatic, and powerful. The most popular among the Muslims were the true Islamists. The general picture of such an individual is a male with well trimmed beard, elegant glasses, arrogant attitude, fine manners and clothing, the Quran lying on their bed along with C.D.s of Quran readings. Typically, they learn a handful of conspiracy theories "proving" that the West, especially the US and the few million Jews left on this Earth, are the cause of all the problems in the Muslim world.
http://www.newenglishreview.org/Nico...l_Differences/
Den hr kopplingen r svr fr Nabila-falangens svenska vnsteranhngare att hantera, vilket har diskuterats tidigare i trden, och frgan r hur medvetna de r om bandens styrka. Det mest slende exemplet i Sverige p den hr kopplingen r frsts Yassin Ben Salah, en av Pantrarnas grundare/ledare som dog martyrdden i Syrien under sin jihadmission. ven i videon "Tro hopp och utanfrskap" med Nabilas anhang exponeras en bild frn den frsta svenska jihadistrekryteringsvideon.

Anas Khalifa och flera av de andra hatpredikanterna r sjlva gamla gangsters och de mest populra imamerna som t.ex. Abu Muadh pratar som riktiga frortare. Det r frsts delvis medvetet eftersom den frmsta rekryteringsbasen fr jihadism r just frortsungdomar.

Det kanske r sjlvklarheter men det tl nd att ppekas att det finns en symbios mellan Nabilas falang och skggislamisterna som gds av hetsandet om phittade hijabattacker. Fr en etniskt svensk vnsteraktivist r det kanske mrkligt att Nabila Abdul Fattah t.ex. skriver debattartiklar tillsammans med ultraislamisten Amanj Aziz men mot bakgrund av ovanstende r det logiskt.
Citera
2014-04-19, 12:57
Medlem
Vimurs avatar
Hur r det mjligt att Aftonbladet kan skriva om tv unga tjejer som rymt frn sterrike till Syrien fr att utfra jihad efter kontakter med en radikal mosk, utan att AB ht nmner att det finns svenska bde kvinnliga och manliga jihadister som strider i Syrien just nu och att flera av dem dessutom har dtt? Om det inte r Pravda-varning p den selektiva rapporteringen s vet jag inte vad som r det.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18745635.ab

Kan svensk msm ha en deal med SPO att inte skriva om svenska jihadister av strategiska skl? Tystnaden om de svenska journalisterna som kidnappades i Syrien var ju kompakt och konsekvent. Sannolikt inte men det r s svrt att tro att svensk media vill hlla svenskarna i okunskap om ett av de strsta terrorhoten i Europa genom tiderna nr dessa jihadister tervnder.

Jag pratade med en kollega frra veckan som aldrig hade hrt talas om freteelsen 'svenska' jihadister. Det mste vara exceptionellt ur ett europeiskt perspektiv eftersom andra europeiska lnder rapporter helt ppet och frekvent om sina 'jihadister'.

En annan intressant sak med artikeln r att fderna till dessa ursprungligen bosniska unga tjejer (av namnen att dma) frn sterrike eftersker tjejerna via Interpol och sjlva ker ner till Syrien fr att hitta dem. Frgan r om det ens har frekommit i Sverige eller ska man utg ifrn att frldrarna hr sanktionerar dttrarnas/snernas jihadresor?
terigen, det kanske frekommer utan att vi fr veta det men man kan inte lta bli att undra.
Citera
2014-04-19, 16:28
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Nej jag tror inte p art de vill piska upp en stmning som ska ge Husby2.0, utan ngot vrre.

Att det svenska samhllet ska ndra p regler till frmn fr Muslimer.

En tanke kan vara att helgdagar ska bli flexibla beroende p tro. fredagar r speciella fr Muslimer,att de borde f ledigt fr bn etc. Finns skert fler saker som det svenska samhllet ska anpassas efter.

De hr phittade hustorierna ska gra de svenska politikernas ryggar mjuka.
Citera
2014-04-19, 17:04
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Nej jag tror inte p art de vill piska upp en stmning som ska ge Husby2.0, utan ngot vrre.

Att det svenska samhllet ska ndra p regler till frmn fr Muslimer.

En tanke kan vara att helgdagar ska bli flexibla beroende p tro. fredagar r speciella fr Muslimer,att de borde f ledigt fr bn etc. Finns skert fler saker som det svenska samhllet ska anpassas efter.

De hr phittade hustorierna ska gra de svenska politikernas ryggar mjuka.

Kan dom bli mjukare?? Helt allvarligt nu...
Citera
2014-04-19, 20:03
Moderator
Tinuviels avatar
Vi fr vl se om det kommer att skrivas ngot frn de Muslimska familjedagarna. Sabina Arvidsson som benmner sig som bloggare och journalist var dr.
Citat:
Idag beskte jag Muslimska familjedagarna i egenskap av bloggare och journalist. Men p detta event r man inte speciellt intresserad av media verhuvudtaget. De slpper till exempel inte in press, utan de mste betala som alla andra. Ingen inspelningsutrustning eller kamera r tillten. Rashid Musa, pressansvarig frklarar att han vill att folk ska knna sig trygga, och att de ska kunna vara sig sjlva
Man kan frga sig om arrangrerna har ngot att dlja? Varfr inte anvnda detta arrangemang fr att sprida en positiv bild av det muslimska civilsamhllet?
Men inte...
Citat:
En av volontrerna undrar om jag har inspelningsutrustning i glasgonen och berttar att han lst min blogg. Han gillar det inte.

... och till rga p allt verkar Fatima Doubakil gtt till nrmast fysisk attack.
Citat:
Hon kallar mig fr rasist och Sverigedemokrat.Jag r inte Sverigedemokrat. Det r frtal. Men det spelar givetvis ingen roll.

Hon str framfr mig och sger Nu r du inte s kaxig va? Hon syftar p att jag dagen innan p Twitter kritiserat hennes samrre med judehataren Yvonne Ridley.

Fatima kallar mig fr rasist, samtidigt r det ju hon som stdjer en rasist och terrorister. Men hr inne finns inte rum fr frnuft. Bara knsla.
http://signsofstruggle.blogg.se/2014...jedagarna.html

Imorgon blir det spnnande. D ska Fatima Doubakil frelsa om "Varfr kopplas islam till nazism" (kan Yvonne Ridley hjlpt henne skriva talet) och som grdde p moset kommer Kitwimba Sabuni framfra (vad man kan misstnka) sin offerretorik under rubriken, Det r mysigt i Onkel Toms stuga.
http://muslimskafamiljedagarna.se/20...hemaMFD141.pdf
Citera
2014-04-19, 21:07
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vi fr vl se om det kommer att skrivas ngot frn de Muslimska familjedagarna. Sabina Arvidsson som benmner sig som bloggare och journalist var dr.

Man kan frga sig om arrangrerna har ngot att dlja? Varfr inte anvnda detta arrangemang fr att sprida en positiv bild av det muslimska civilsamhllet?
Men inte...

... och till rga p allt verkar Fatima Doubakil gtt till nrmast fysisk attack.

http://signsofstruggle.blogg.se/2014...jedagarna.html

Imorgon blir det spnnande. D ska Fatima Doubakil frelsa om "Varfr kopplas islam till nazism" (kan Yvonne Ridley hjlpt henne skriva talet) och som grdde p moset kommer Kitwimba Sabuni framfra (vad man kan misstnka) sin offerretorik under rubriken, Det r mysigt i Onkel Toms stuga.
http://muslimskafamiljedagarna.se/20...hemaMFD141.pdf

Man kan ju frga sig vad man ska med en pressansvarig till om man inte tillter pressen
att jobba p eventet.

Dom har skert inget specifikt att dlja. r vl mest en rdsla fr att extremisterna dom
bjudit in som talare helt pltsligt lper amok och brjar frkunna fatwor till hger och vnster
samtidigt som resten av hopen skriker Allahuakhbar i mun p varandra...

P ngot underligt stt s fr jag en bild frn en scen i Dr Strangelove, nr Peter Sellers
inte kan hlla hgerarmen i styr ven fast han ju mste, framfr gonen...

Edit: Lste hela blogginlgget nu. Lite kul att Fatima kr med hrskarmetoder och hot.
Som en liten femring lgger hon upp benet p stolen fr att hindra bloggaren frn att
g frbi. hon verkar inte helt ok, fatima. Inte ok alls faktiskt. Kul ocks med foliehatten
dr som tror hon har inspelningsutrustning i glasgonen. Det r ju inte direkt Alqaidas
hgkvarter hon besker. vad tror dom att hon skulle spela in??? ha ha haaaa vilka drar
Senast redigerad av BoyGoneBad 2014-04-19 kl. 21:14.
Citera
2014-04-20, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Man kan ju frga sig vad man ska med en pressansvarig till om man inte tillter pressen
att jobba p eventet.

En pressansvarig fr en "utsatt" grupp i Sverige bedriver envgskommunikation dr journalisterna fr frklarat fr sig vad de ska skriva. Helt ondigt att journalisterna sjlva r p plats. Rashid Musa kan skicka ut ett litet telegram som spjutjrnsjournalisterna p Aftonbladet kan klistra in i lmplig artikel.
Citera
2014-04-20, 09:05
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Kan dom bli mjukare?? Helt allvarligt nu...

Vi fr se hur Lfven orkar hlla emot proper(ls kohandel) frn V och MP,om de kommer till makten efter hstens val.

Vi kan f se alla mjliga och omjliga frslag.

Men hstens val kan bli hela havet stormar eftersom bde Kd och C ligger farligt nra 4% sprren.

Ja Kd var klart under i en underskning av United minds.Nu vet jag inte hur bra UM r,men GP rapporterade.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2...arundersokning

I Demoskop r bde C och Kd under 4%.

http://www.demoskop.se/aktuellt/nyhe...ometern-april/

Speciellt MP har ju, en till viss del extremistisk politik.Senaste utspelet om att registrera bloggare och att de mste ta ansvar fr allt som skrivs p bloggen.

Verkligen ett Stasi grepp ,som MP backade fr, men som efter lckage inifrn MP visat sig finnas lngt gende MP-planer.

http://www.friatider.se/node/8961

Fr vrigt s skrivs det friskt om hur krnkta de muslimska kvinnorna r/blir i Sverige.

Gteborgs fria skriver om det och jag har skrivit inlgg om att jag "Tror att det finns en hel kennel begravd "
http://www.goteborgsfria.se/artikel/...ent-1341643912

De fr lite mothugg,lite enkelt ,jag gr inte in p djupet.Behver jag se mig om bakom ryggen nu?
Senast redigerad av zorze 2014-04-20 kl. 09:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in