2013-08-19, 21:08
Medlem
Hej jag vill köpa min första moped, jag ligger på ungefär 170-172cm och typ 60-64kg och grejen är att jag vill köra moppecross men ja hör att det är väldigt komplicerat så jag tänkte skaffa en eu moped eller liknande, vet ni vilka jag ska försöka köpa, dvs lanseraren , modell etc? tack på förhand.
Citera
2013-08-19, 21:09
Medlem
Dj-mEros avatar
Hur är det komplicerat att köra crossmoppe?
Citera
2013-08-19, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dj-mEro
Hur är det komplicerat att köra crossmoppe?
Haha grejen är att jag är ganska kort och de är ju ganska svåra att hantera jämfört med en eu moped.
Citera
2013-08-19, 21:13
Medlem
Det finns ju crossmoppar som är EU-mopeder också?
Citera
2013-08-19, 21:14
Medlem
Dj-mEros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lykantropi
Haha grejen är att jag är ganska kort och de är ju ganska svåra att hantera jämfört med en eu moped.
Haha skämtar du nu eller? Har du nånsin suttit på en crossmoppe ens?
Citera
2013-08-19, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dj-mEro
Haha skämtar du nu eller?
Haha asså jag är efterbliven, jag körde en eu moped som 12åring utan problem (mopeden kanske inte håller med men w.e), jag ville ha tips på eu mopeder o så inte hur trög jag e haha
Citera
2013-08-19, 21:17
Medlem
En scooter menar du nog, de har automatisk växel och är jättelätta att köra
Citera
2013-08-19, 21:23
Medlem
vad tycks om den här? http://motorsweden.se/fordon/scooter...1-svart-45km-h
Citera
2013-08-19, 21:30
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lykantropi
Hgrejen är att jag vill köra moppecross men ja hör att det är väldigt komplicerat

Det är inget som är komplicerat med en crossmoped. Jag köpte en Jawa TWS50 (När jag var 14), då när man inte hade växt till sig, och det gick utmärkt. Dom är så små och väger lite, så den var väldigt snabb och accelerations-vänlig. Designen är ett problem (Speciellt front-kåpan!) men det kan fixas.

Tyvärr skulle jag inte rekommendera att köpa en. Dom är numera gamla, och inte pålitliga om man inte kan skruva... visserligen så har aldrig min Jawa svikit mig (förutom tändstift), men jag ger den service varje månad, tillskillnad från andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in