2013-08-20, 00:35
Medlem
Tjenare, min datorladdare har börjat gå sönder. GUMMIT som kablarna ligger i har spruckit (inga synliga problem med själva kablarna) och jag drog några varv med eltejp runt för att fortsätta skydda kablarna och det har hållit ihop såvitt jag märkt. Inget glapp eller så heller, iaf inte ännu. Men nu blev det en spricka till längre ner. Det är som att sladden har svällt högst upp och sedan gått sönder (eftersom den blir överböjlig eller så). När jag känner på sladden så är den mjukare och det finns liksom lite att ta tag i, typ som huden på armen. Längre ner är allt "som vanligt".

Det är naturligtvis en magsafe laddare och garantin gick naturligtvis ut förra månaden.

Hittade bilder på nätet med liknande problem som jag har. Det är bara gummikabeln som är skadad på min, såvitt jag kan se.

Här och här.
Citera
2013-08-20, 01:05
Medlem
SimonW50s avatar
Du kanske inte har så mycket Apple prylar tidigare. Men jag kan meddela att det är samma sak med alla Apples kablar. Det är bara en tidsfråga.
Citera
2013-08-20, 01:53
Medlem
Påståendet att Apples grejer håller låg kvalité brukar oftast vara oberättigat.

Men inte för deras magsafekablar. De håller verkligen kass kvalité. Jag fattar inte varför de envisas med detta material. Problemet har existerat sedan dessa magsafe-kablar kom, och har kontinuerligt och konsistent pajat laddare efter laddare för mig.

De brukar vara OK att använda tills sladdens kärna blir exponerad runt om, då börjar kontakten att glappa...
Citera
2013-08-20, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonW50
Du kanske inte har så mycket Apple prylar tidigare. Men jag kan meddela att det är samma sak med alla Apples kablar. Det är bara en tidsfråga.

Jo, jag har alldeles för många appleladdare. Men de har börjat glappa, inte gå sönder såhär.
Citera
2013-11-26, 21:37
Medlem
Samma sak har hänt mig med min Macbook Air 2011. Kabeln började spricka efter något år, trots att den enbart används hemma i soffan. Men Apple vägrar byta och påstår att de aldrig sett något liknande... Yeah right, finns bara tusentals poster om det på nätet.
Jag har innan haft 4st andra Apple laptops, och ingen av dem har kabeln spruckit på.
Citera
2013-11-26, 23:14
Medlem
det är en genial affärsidé. gör en smart laddare som inte pajar datorn när du springer på sladden men som pajar av sig själv istället. sälj laddare för 1000 kr. profit.

jag är inne på min tredje men håller koll på den och har dragit flera varv vävtej på de sista 5 centimetrarna samt en fjäder som gör att den böjer sig lite mindre fram och tillbaka.

apple är ett oerhört girigt företag som borde bojkottas... synd att deras produkter i sig är så bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in