2013-09-04, 05:44
Medlem
Som frågan lyder: Är det på något sätt gagnande eller ser bra ut i ens CV eller så om man varit politiskt engagerad i en politiskt ungdomsförening
Citera
2013-09-04, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SovereignStar
Som frågan lyder: Är det på något sätt gagnande eller ser bra ut i ens CV eller så om man varit politiskt engagerad i en politiskt ungdomsförening

Jag har läst en hel del CV, och jag kan inte påstå att det är vanligt av vad jag sett. Medlem i ideell förening och förtroendeuppdrag är däremot vanligare.

Personligen tycker jag det låter skitstolligt att nämna politiskt engagemang i CV, ungefär på samma nivå som att skriva ut religion eller hänvisa till religiös utbildning (till ett icke-teologiskt jobb givetvis).
Citera
2013-09-04, 07:07
Medlem
eXtremos avatar
Har du varit t.ex. kassör kan det vara bra att skriva ut det då du torde ha erhållit en vana att handskas med kassor, bokföring samt ha tagit ett visst ansvar. Rör det sig däremot om en småsak kanske det inte är värt att skriva ut det.
Citera
2013-09-04, 07:12
Medlem
NovaOculuss avatar
Skriver du t.ex. SDU och rekryteraren är S eller V, ja då har du signerat din egen dödsdom man skall vara försiktig med sådana grejer
Citera
2013-09-04, 09:24
Medlem
Abolishs avatar
Det är ju inte negativt (kanske i väldigt få fall), men om du skall skriva det på ditt CV bör du inte nämna vilket politiskt förening det är då man aldrig vet vem som rekryterar.
Citera
2013-09-05, 11:52
Medlem
Säg t.ex en ledamot för ett ungdomsparti? Är det något värt längre fram?
Citera
2013-09-06, 10:36
Medlem
Klart att det kan vara värt någonting längre fram, framförallt om du vill göra en politisk eller halvpolitisk karriär.
På CVt för ett randomjobb spelar det kanske mindre roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in