[quote=hasseochtage|45097336]
Hur har du blivit bemött av polisen?[spoiler]
Oftast väldigt bra. Min uppfattning är att det till stor del beror på polisens uppfattning av situationen, innan de kommit på plats. Men de är
alltid översittare, så deras goda bemötande är helt beroende av att man kommer överens om polisen oavsett vad det kommer till. De vet att de har makten, och är inte rädda att bevisa det. Och visst, när det gäller invandrargäng, så är det absolut en nödvändighet, men när det gäller enskilda individer, så är det onödigt och patetiskt. Jag har blivit oprovocerat påhoppad av en polis, för att jag bad om att få tala till punkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
hasseochtage
Är min tolkning av dagsläget korrekt?
Ja, men kvinnliga poliser brukar även de vara ganska uppkäftiga.
Citat:
Ursprungligen postat av
hasseochtage
Kan ni komma på andra orsaker än den moderna feminismen (poliser har förmodligen alltid varit hårdare mot män)?
Jag tror att det beror på en machokultur som uppstår iom att de flesta poliser har dåligt självförtroende. Rent generellt så tror jag att det är vanligt att folk som söker sig till polisen är lite fascistiska och maktgalna. Bara lite värre än genomsnittet, men med bättre medel så att säga.
Jag tror att det är två yrkesgrupper som riskerar allvarliga mentala yrkesskador. Poliser och politiker. Ingen annans yrkesgrupps värdighet och heder ställs på spel så ofta. Inga andra yrkesgrupper missbrukar sin makt så mycket. Ingen annan yrkesgrupp får en så förvriden verklighetsbild uppmålad för sig, och det gäller poliser i synnerhet.
Tänk själv att behöva utgå från att alla du träffar ljuger för dig, och att det är upp till DIG att avgöra vad sanningen ska vara vid varje givet tillfälle. Det är ju konstigt om man inte blir sjuk i huvudet av det.