Hamnade i samma sits som TS efter att ha tecknat med Telenor. Levde på 24mbit adsl som dog i 10minuter när någon ringde oss, blev så lacka att man förbjöd alla att ringa till hemtelefonen, flera BF kvällar förstörda p.g.a telefonjäveln.
Anyhow, bytte till Telenors bredband stor och hemtelefoni fastpris. Innan vi tecknade med dem så hade jag en lång jävla diskussion med supporten på telenor, frågade om begränsningarna på telenor, hur mycket gränsen låg, hur långt tid skulle man vara begränsad om man nådde maxgränsen och liknande.
Den snälla damen sa att det inte finns någon gräns, att man kan i princip surfa, streama och ladda ner hur mycket man vill, men är det så att man laddar ner tillräckligt för att kunna förstöra surfupplevelsen för våra grannar så blir man begränsad i en liten stund, max 24 timmar.
Låter ju toppen tyckte jag, det var ju antigen Telenor eller Tele2 som hade en gräns på 150GB/månad. Vi njöt av vår nya anslutning, från att ha 8 uppkopplade apparater på en 24mbit adsl-lina till 80mbit/s 4g täckning, det var som himmel och jord.
Tre månader senare märker jag hur segt allt laddar, bredbandskollen säger 0.5mbit/s upp och ner. Konstigt tyckte jag, kanske är störningar, så håller det på i en vecka.. Mellan 12:00 till 22:00 körde man på 0.5mbit/s. Kontaktade supporten för att fråga vad som pågår; till min förvåning så säger dem att vår hastighet har strypts för att vi laddat ner mer än 100GB på en månad. Jävlarna hade ändrat från obegränsad med surf till 100GB per 30 dagar.
Kaos utbryter, flera kunder känner sig lurade och det blir massa spam och klagomål på deras Facebook sida. Jag fortsätter snacka med supporten, förklarar för dem att jag talade med en snäll dam innan jag tecknade och hon lovade att det inte finns några begränsningar, att hastigheten kan strypas i några timmar, max 24h om man laddar ner för mycket under en kort tid. Dem avfärdar det, påstår att det aldrig sagts.
Vi får helt enkelt acceptera det. Vi får helt enkelt sköta alla viktigare saker efter 22:00. Det pågick i 2 månader.. Tills en dag.. åh, en riktigt jävla bra dag, jag hittade skärmdumpar på konversationen jag hade med damen, jag hade sparat bilderna där hon säger att vi inte ska behöva oroa oss om begränsningar eller strypningar!
Ringer dem fort som attans, förklarar att jag har bilder på konversationen, vi diskuterar och diskuterar, dem ber mig att skicka skärmdumparna så skulle dem återkomma, två veckor går och inget händer. Ringer upp dem igen, de låtsas som ingenting, jag förklarar allt igen, säger att jag skickat skärmdumpar till XX (hade sparat kärringens namn) och att hon lovade att återkomma vilket hon inte gjort. Mannen jag talade med försöker göra en deal med mig, han säger att dem kan nollställa månadens nedladdning; att vi börjar om från 0GB - men när vi gör det så godkänner vi villkoren för det nya avtalet. Jag avböjer direkt och kräver att jag ska ha samma villkor som jag lovades innan jag tecknade hos dem.
Mannen avfärdade mina krav och sa att jag skulle läsa villkoren som jag skrev under, jag förklarade snällt att jag inte har skrivit på något, avtalet skedde över telefonen, där nämndes aldrig några begränsningar eller tak på hur mycket man får ladda ner under en 30-dagarsperiod. Jag bad honom skicka inspelningen, han blev tveksam, jag insisterade, han sa att han skulle skicka det, jag gav honom mitt mail, men jäveln skickade aldrig.
Jag ringde dem flera gånger, 3-4 gånger per dag i typ 2 veckor. Fortsatte tjata och tjata, tror supporten kände igen personnumret, för ibland hände det att man kom fram till dem för att sedan bli bortkopplad.
Efter ett tag så gav jag upp, för att en vecka senare få höra att Telenor ändrat sin policy, alla gamla kunder ska få 200GB i månaden istället för 100GB i månaden. Det var ju inte i närheten av vad som egentligen utlovats, men jag tog gladeligen emot dessa 200GB och har numera lärt mig hur jag ska ligga under 200GB gränsen för att inte få hastigheten strypt
- Innan allt det här skitet uppstod så hade vi endast bredband stor, men under 2 veckors prövotiden bestämde vi oss för att uppgradera till hemtelefoni fastpris också, vi ringde dem, de sa att vi skulle återkomma efter prövotiden. Vi gör det, dem säger att dem ska fixa det och återkomma till oss, det skulle kunna ta upp till 3 månader att fixa det, p.g.a bindningstiden hos tidigare operatör, ok tänkte jag, det är ju helt förståeligt.
Tre månader går och dem hör inte av sig, samtidigt har dem satans jävlarna, under dessa tre månader uppgraderat vårt paket till hemtelefoni fastpris. Vi fick betala 3 månader för en tjänst som vi inte kunde utnyttja. När vi väl påpekar det så säger dem att vi haft det hela tiden, sen dag 1, men att man inte kan ringa upp oss för att vi inte har kopplat hemnumret till dem - man måste visst ringa dem och säga "Kan ni vara snäll och koppla hemnumret till bredbandet?" som en jävla idiot.
Tre månader betald för en tjänst som inte ens är uppkopplad och de kan inte göra något åt det.
Efter all strul med dem så har jag predikat för så många vänner och bekanta som möjligt om hur dåliga Telenor är. Att dem endast tänker på pengarna och skiter fullständigt i sina kunder. Idioterna tog t.om. bort chatten från deras hemsida!
Väntar numera på att bindningstiden ska ta slut så man kan säga upp skitet så fort som möjligt och byta till fiber istället