Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-09-18, 01:14
  #1
Medlem
Hej Flashbackare!

Tänkte kolla med er hur det ser ut idag inom laptop branschen. Ska nämligen flytta och plugga, då vill man gärna ha något mer bärbart som kan följa med på resorna. Jag tänker mig då att grafikkortet ska vara rätt så kraftigt, det ska klara av BF4 på en behaglig grafik nivå (inte low, snarare high - extreme). Så, vilka modeller är det man ska kolla på de?

Vill ha det bästa för så billig peng som möjligt. Kan tänka mig kring 15 000 :- kanske mer eller mindre.

Vore tacksam för hjälp och tips!
Citera
2013-09-20, 20:15
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.Snooze
Hej Flashbackare!

Tänkte kolla med er hur det ser ut idag inom laptop branschen. Ska nämligen flytta och plugga, då vill man gärna ha något mer bärbart som kan följa med på resorna. Jag tänker mig då att grafikkortet ska vara rätt så kraftigt, det ska klara av BF4 på en behaglig grafik nivå (inte low, snarare high - extreme). Så, vilka modeller är det man ska kolla på de?

Vill ha det bästa för så billig peng som möjligt. Kan tänka mig kring 15 000 :- kanske mer eller mindre.

Vore tacksam för hjälp och tips!

Kolla på Sager, Clevo, MSI, Alienware etc.
Citera
2013-09-21, 01:07
  #3
Medlem
Sager och Clevo är väl billigast på marknaden va?
MSI och Alienware är väl sweindyrt?

Känner du till några återförsäljare?
Citera
2013-09-23, 03:16
  #4
Medlem
Verkar inte vara så många aktiva inom gaming laptop världen här verkar det som.

Tänkte kolla med er, vad är egentligen smartast att välja, en 15" eller 17" skärm på burken?

Är Deviltech det billigaste alternativet? Finns det inget företag som säljer datorer i Sverige?

Någon som har erfarenhet av Deviltech.de?
Citera
2013-09-23, 04:50
  #5
Medlem
testikeltwists avatar
Om du siktar på en riktigt schysst gaminglaptop med lång hållbarhet kan jag rekommendera datorer från Asus ROG. Speciellt då http://www.inet.se/produkt/1969552/asus-g75vw-rog. Förutom bra övrig prestanda finns garanterat bra kylning vilket ofta är ett problem med gaminglaptops.
Det enda jag möjligtvis saknar på denna är en SSD, men det är möjligt att de har lanserat andra burkar med det alternativet. (Den verkar inte finnas inne på Inet just nu men den går säkert att få tag på någon annanstans)
Citera
2013-09-23, 04:58
  #6
Medlem
testikeltwists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.Snooze
Tänkte kolla med er, vad är egentligen smartast att välja, en 15" eller 17" skärm på burken?

Don efter person. 17" säger jag om man inte har något emot att det blir mindre praktiskt.
Citera
2013-09-23, 08:04
  #7
Medlem
Sikkans avatar
Personligen säger jag ASUS ROG (G-serie) eller MSI..

Alienware är snordyrt och inte alls prisvärda enl mig.
Citera
2013-09-24, 00:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testikeltwist
Om du siktar på en riktigt schysst gaminglaptop med lång hållbarhet kan jag rekommendera datorer från Asus ROG. Speciellt då http://www.inet.se/produkt/1969552/asus-g75vw-rog. Förutom bra övrig prestanda finns garanterat bra kylning vilket ofta är ett problem med gaminglaptops.
Det enda jag möjligtvis saknar på denna är en SSD, men det är möjligt att de har lanserat andra burkar med det alternativet. (Den verkar inte finnas inne på Inet just nu men den går säkert att få tag på någon annanstans)

Den modellen verkar ha utgått i och med de nya grafikkorts modellerna släpptes för ett fåtal veckor sen. Det vore grymt att ha en SSD i burken också. Jag har också hört det om kylningen i Asus datorerna, de ska vara rågrymma. Ska kolla över lite olika modeller, men om du hittar en fin fin för ett dunder bra pris så får du jätte gärna hänvisa till sidan/butiken.
Citera
2013-09-24, 00:59
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Personligen säger jag ASUS ROG (G-serie) eller MSI..

Alienware är snordyrt och inte alls prisvärda enl mig.


Har du något förslag på återförsäljare av dessa märken förrutom Alienware?
Citera
2013-09-24, 11:03
  #10
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.Snooze
Har du något förslag på återförsäljare av dessa märken förrutom Alienware?

Inte direkt..jag brukar alltid sortera på prisjakt.. plocka ut de märken man vill ha. Sätt upplösning på skärmen (1920x1080) och att den ska vara matt. Då brukar man få upp deras finare modeller
Citera
2013-09-24, 16:33
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Inte direkt..jag brukar alltid sortera på prisjakt.. plocka ut de märken man vill ha. Sätt upplösning på skärmen (1920x1080) och att den ska vara matt. Då brukar man få upp deras finare modeller

Ska man ha matt skärm? Är det inte härligare med blank skärm?
Citera
2013-09-25, 08:30
  #12
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.Snooze
Ska man ha matt skärm? Är det inte härligare med blank skärm?

Faktiskt inte.. jag har kört blank men min senaste matta är heelt underbar faktiskt...slipper alla satans reflektioner och det ser faktiskt otroligt bra ut när man spelar och glor film . Men glöm inte att välj en med 1920x1080-upplösning!


Sjukt bra
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback