Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-10-02, 18:36
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.Snooze
Men det borde väl vara någon skillnad mellan 7970m och 8970m? Varför skulle dom annars släppa en ny serie om det inte är några förbättringar? Får ta och ringa dom.
Nej, 8970m är en överklockad 7970m. AMD har inte sagt något om att det kommer snart ny serie grafikkort till bärbara, stationära däremot.
Citera
2013-10-03, 11:20
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YingYang-
Nej, 8970m är en överklockad 7970m. AMD har inte sagt något om att det kommer snart ny serie grafikkort till bärbara, stationära däremot.

Skämtar du? Har dom bara överklockat ett 7970m? Vilket lurendrejeri. Dåligt av AMD, de som inte är insatta blir ju lurade. Nvidia kommer väl också med en ny serie? Till stationära då alltså.
Citera
2013-10-04, 21:38
  #27
Medlem
Jag vill kunna ta med mig datorn, typ dagligen, och fortfarande ha bra prestanda.

Med påsar av plast kom jag fram till att allt över omkring 3 kilo börjar kännas jobbigt, så Asus fick underkänt. Men ett lite otippat förslag som jag körde på och som uppfyller spec för rekommenderad hårdvara till bf4, känns kanske halvjobbigt att släpa med sig, men fortfarande inte jobbigt.

Sony Vaio SVE1713Z1EB, som har i7 2,2-3,2GHz & Radeon 7650, 8gb ram, vikt 3,2kg, hårddisken är sämre, 5400rpm.

Den blir inte varm, det är inte jobbigt. Det är häller inte jobbigt att spela Emprie Total War och Cod3 på högst grafik inställningarna.

Den kostar nu 11,500. Jag hittade den för 8700 hos Dustin av någon outgrundlig anledning.

Ps, ser inte jobbig ut, bara skrytig. D.s
Citera
2013-10-04, 23:43
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondasimon
Jag vill kunna ta med mig datorn, typ dagligen, och fortfarande ha bra prestanda.

Med påsar av plast kom jag fram till att allt över omkring 3 kilo börjar kännas jobbigt, så Asus fick underkänt. Men ett lite otippat förslag som jag körde på och som uppfyller spec för rekommenderad hårdvara till bf4, känns kanske halvjobbigt att släpa med sig, men fortfarande inte jobbigt.

Sony Vaio SVE1713Z1EB, som har i7 2,2-3,2GHz & Radeon 7650, 8gb ram, vikt 3,2kg, hårddisken är sämre, 5400rpm.

Den blir inte varm, det är inte jobbigt. Det är häller inte jobbigt att spela Emprie Total War och Cod3 på högst grafik inställningarna.

Den kostar nu 11,500. Jag hittade den för 8700 hos Dustin av någon outgrundlig anledning.

Ps, ser inte jobbig ut, bara skrytig. D.s

Tänkte du på ifall det skulle vara något för mig också? Eller var det något du ville få svar på själv?

Man vill ju gärna ha ett lite bättre grafikkort dock, även en 7200 rullande hårddisk. Den nuvarande disken i din spec. kommer vara jätte seg. Helst vill man väl ha SSD, det kanske går att byta ut i och för sig.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback