2012-08-08, 19:01
Moderator
Schlesiens avatar
Inlägg om Sanna Lundell ligger spridda över Kändisskvaller, främst i Persbrandt-tråden. Mer praktiskt med egen tråd för henne.

Programledare i TV3-produktioner, kolumnist och bloggare på Aftonbladet mm. Har haft en parrelation med Wille Crafoord. Är för närvarande gift och särbo med Mikael Persbrandt.

Första gången hon klev ut i offentligheten tror jag var under en grammisgala på 90-talet där hon deltog för att hämta en pris till sin far Ulf Lundell.
Senast redigerad av Schlesien 2013-09-21 kl. 20:12.
Citera
2013-09-21, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Ja, hon är ju uppvuxen med en alkoholist, och har gift sig med en annan. Micke Persbrandt måste ju ändå vara i samma liga som Ulf Lundell när det gäller supandet och kvinnoaffärerna? Hon är väl så inihelvete jävla medberoende att hon inte fattar nån annan verklighet. Hör ingenting, ser ingenting, vill inte förstå någonting. Det gäller ju att svetsa fast skygglapparna om man ska klara sig i den typen av äktenskap....

Jaha jag fattar. Så om man vuxit upp med en alkoholist så är man programmerad i all tid och evighet? Det kan inte vara så att just när man har sett det där som barn så brukar man avsky just det som vuxen och göra allt för att inte bli likadan? Sanna har kanske blivit alkis också? Hon är kju programmerad.

Med den logiken skulle det väl ha blivit så. Blir man inte alkis trots alkisföräldrar brukar man ju hålla sig undan alkandet. Och det är väl precis det Sanna gör och inget annat? Kolla hur hon disponerar sin tid.... Hon väljer att leva med en alkis vars ryktbarhet främjar hennes livsstil. En livsstil som gratificerar henne och gör att hon känner ett berättigande. Hade hon bara haft det negativa hade hon ju inte stannat kvar. Det är bara att titta på vad Sanna är för person. Hon hon har hög inkomst, hon har tak över huvudet, hon har sina barn, hon har blivit kändis, hon har inte lidigt uppenbara psykiska men av förhållandet med Persbrant så att hon inte tänker klart, hon är tillräckligt snygg för att andra män vill ha henne i sängen osv osv. För hon är snygg. Hon har t o m något madonnalikt över sig ā la en renässansmålning om någon frågar mig.

Hon skulle inte stanna kvar om det inte vore för något med Persbrant som hon vill ha tillräckligt mycket. Och villkorslös kärlek kan det inte vara tal om. Istället benar hon isär problematiken likt någon slags livsstilscoach och resonerar konstruktivt om ett handlingsprogram som hon t o m går ut i tidningarna med (intervjun om att flytta ut på landet) där allt skall ställas tillrätta. Hon är inte ihop med honom för barnens skull. Han själv tycks inte välja att lägga krutet på barnen utan väljer att supa, knulla, festa och träffa folk.

Nästa poäng från min sida är att Sanna inte heller verkar bry sig om att umgås med barnen under sommaren när de flesta brukar välja att vara just det.

Det verkar helt enkelt som om Sanna vill leva tjugoåringsliv i sus och dus utan några förpliktelser. Det är nöjen och karriär medan barnen inte tycks få plats. Samtidigt framställs hon genom tidningens försorg som den där med våra mått mätt, nästan jordbundna, trygga tjejen som ställer upp för de svaga och skriver om behjärtansvärda själsliga ämnen som t ex, Kristian Gidlunds förvisso alldeles för tidiga död ( just hans död tycks vara en händelse som samtidigt kidnappats av än den ena än den andra som skall lifta med denna "medkännande-story" för att framhäva sig själva i den annars så ytliga och kortvariga mediavärlden där enskilda kändisar och journalister, bloggare och diverse facebookpopulära skall skriva om hans öde i efterhand medan man inte skrev en rad om honom när han levde.

Tillbaka till Sanna. Hon vill leva kändis-, nöjes- och karriärliv vilket innebär att frottera sig med andra kändisar och figurera i tv och tidningar. En förälder har under sommarlovet från midsommar vanligtvis fyra-fem veckor ledighet fram tills augusti. Under den väljer Sanna att vara borta från ungarna mellan tre och fyra veckor. Det är Almedalen, det är dubbla resor med väninnor till andra resmål då hon lämnar bort barnen. Sex and the city-liv. Kvar blir som högst en- en och en halv vecka med barnen.

Nöjes och självtillfredsställelselivet genom karriär är alltså i handling viktigast för Sanna när man analyserar vad hon prioriterar i sin lediga tid på. Alltså tänker hon allra möjligaste mån strategiskt och prioriterar sina egna intressen framför cocooningliv med familjen. Det blir uppenbart. Sedan kan hon plantera vilka familjebilder som helst. Tiden är vad som visar vad hon väljer att lägga krutet på.

Alltså handlar det inte alls om någon slags självuppoffring i Freud-anda som vissa vill få det till.

Därmed är inte familjen det viktigaste för henne. Det är hennes tillfredsställelse som är viktigast. Hon är tillsammans med Persbrant för vad det förhållandet gör för hennes karriär. Det där är inte någon böna som går omkring hålögd och är programmerad av en alkoholistuppväxt och vankar omkring hemma ensam. Svaret finns där rakt uppochned kring vad hon väljer att lägga sin tid på.
Hade hon varit hemma med ungarna medan hon släppte Persbrant på grönbete hade det varit en sak. Verkligheten är en annan.

Barnen 25%
Nöjen och karriär 75%
Sanna 100%

Artikeln och intervjun gjordes bara för att bringa jämvikt i hennes image som den trygga tjejen som med "familjen" i första rummet. Rättegången har blottlagt en annan sida av verkligheten. Båten började tippa. Sanna var tvungen att gå ut i media och försöka tippa båten rätt igen. Då planterades rätt story och rätt detaljer som stämmer med hennes framtoning.

Hon är ihop med honom för det han gör för hennes karriär. Hon skulle inte vara lika med SL om de inte var ihop längre. Hennes aktier skulle rasa snabbt och hon skulle bli till ännu en skild hustru och det brukar inte vara riktigt lika sexigt i mediasammanhang där en perfekt yta skall läggas fram.

Persbrant är inte lika het på svenska filmmarknaden längre. Det enda han kan göra är att åka till Hollywood men det är inte säkert att Hollywood vill ha honom. Han är inte en leading man med amerikanska mått mätt för en drös filmer enligt min uppfattning. Han har helt enkelt fått chansen där efter för många år. Ingen blir lanserad där som femtioåring och blir leading man sedan. En film kommer han att få göra visst som Micke Nykvist och Rapace. Han kommer att få spela skurkroller som utlänning men kommer han att få spela genomsnittamerikan som Stormare och Skarsgård lyckats med? Nej. Sverige kommer inte att erbjuda något som toppar hans karriär. Det kan därmed bara gå nedför härifrån. Han har tappat sin herre-"driven" att förnya sig själv.Det är tydligt och han har inte gjort något betydelsefullt på över ett år.

Sanna lämnar honom först när hon hittar något bättre.En minister, en Hollywoodskådis eller en internationell entreprenör ā la Richard Branson. Gör hon det är han history. Sanna har en sak i sinnet: Sanna.
Senast redigerad av Levillain 2013-09-21 kl. 19:00.
Citera
2013-09-21, 18:30
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levillain
Jaha jag fattar. Så om man vuxit upp med en alkoholist så är man programmerad i all tid och evighet? Det kan inte vara så att just när man har sett det där som barn så brukar man avsky just det som vuxen och göra allt för att inte bli likadan. Sanna är väl inte alkis? Hon väljer att leva med en alkis som främjar hennes livsstil. En livsstil som gratificerar henne och gör att hon känner ett berättigande.

Nej, det är inte nödvändigtvis så att man är förprogrammerad i tid och evighet på grund av sin uppväxt. Däremot är risken mångdubbelt mycket större att man fastnar i den typen av cirklar om man kommer från den typen av uppväxt. Det handlar om mönster. Och hur svårt det kan vara att bryta sig loss från den typen av mönster. Det är ju liksom ingen slump att Sanna gängar sig med den här generationens största riksalkis, efter att ha växt upp med den förra generationens största riksalkis. Inser du inte vilket mönster det handlar om?

Och jag sa inte att hon nödvändigtvis själv måste vara alkoholist. Det handlar om beroendeproblematik. Man skiljer på beroende och medberoende, där Ulf Lundell och Micke Persbrandt uppenbarligen har en del beroendeproblematik. Och det är inte helt ovanligt att personer i såna typers närhet utvecklar en medberoendeproblematik. Med den typen av tillåtande och förlåtande attityd blir personer som Sanna en "enabler" som tillåter deras närstående att fortsätta med den typen av beteende och beroende.
Citera
2013-09-21, 19:06
Medlem
Citat:
Nej, det är inte nödvändigtvis så att man är förprogrammerad i tid och evighet på grund av sin uppväxt. Däremot är risken mångdubbelt mycket större att man fastnar i den typen av cirklar om man kommer från den typen av uppväxt. Det handlar om mönster. Och hur svårt det kan vara att bryta sig loss från den typen av mönster. Det är ju liksom ingen slump att Sanna gängar sig med den här generationens största riksalkis, efter att ha växt upp med den förra generationens största riksalkis. Inser du inte vilket mönster det handlar om?

Och jag sa inte att hon nödvändigtvis själv måste vara alkoholist. Det handlar om beroendeproblematik. Man skiljer på beroende och medberoende, där Ulf Lundell och Micke Persbrandt uppenbarligen har en del beroendeproblematik. Och det är inte helt ovanligt att personer i såna typers närhet utvecklar en medberoendeproblematik. Med den typen av tillåtande och förlåtande attityd blir personer som Sanna en "enabler" som tillåter deras närstående att fortsätta med den typen av beteende och beroende.

Jag förstår vad du menar. Men...man brukar ändå försöka styra iväg från det man inte vill ha. Sedan kanske man om man hittar någon "normal" överger tryggheten av just den vanan du talar om, eftersom tryggheten just bli så otrygg men Sanna försöker inte styra iväg.

Det är mer trovärdigt att hon skulle försökt fly efter att ha sett sig själv i spegeln för att sedan visserligen hitta samma sorts person igen. Men Sanna försöker inte.

Tänk på att hon var ihop med annan kändis innan. Wille Crafoord. En kändis som hon snärjde genom att få honom att vara otrogen, om jag inte är felinformerad. Hon ville byta upp sig. Så kom Persbrant. Han var redan ihop med Maria Bonnevie. Micke som alltså var upptagen snärjde hon genom att få honom att vara otrogen. Maria Bonnevie lämnade Micke. Sanna bytte upp sig...

Case closed.
Senast redigerad av Levillain 2013-09-21 kl. 19:10.
Citera
2013-09-21, 19:21
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levillain

Det är mer trovärdigt att hon skulle försökt fly efter att ha sett sig själv i spegeln för att sedan visserligen hitta samma sorts person igen. Men Sanna försöker inte.

Jo, men nu spelar det ingen roll vad hon "skulle försökt". Frågan är vad hon faktiskt gjorde, och vad hon faktiskt gjorde var att hon gifte sig med en alkis efter att ha växt upp med en annan alkis. Mönstret talar sitt tydliga språk.

Citat:
Tänk på att hon var ihop med annan kändis innan. Wille Crafoord. En kändis som hon snärjde genom att få honom att vara otrogen, om jag inte är felinformerad. Hon ville byta upp sig. Så kom Persbrant. Han var redan ihop med Maria Bonnevie. Micke som alltså var upptagen snärjde hon genom att få honom att vara otrogen. Maria Bonnevie lämnade Micke. Sanna bytte upp sig...

Ja, men det handlar om en annan typ av mönster. Det är ju svårt att svara på om det är ett mönster i det fallet, eller bara en slump. Men det är ju inte helt osannolikt att dra slutsatsen att Sanna är en bekräftelsetorsk som bara finner andra upptagna män åtråvärda. Det blir en fjäder i hatten för henne att dom lämnade en annan kvinna för hennes skull. Det handlar inte så mycket om att "byta upp sig" som att få bekräftelse. Att Persbrandt smäller högre än Crafoord är just bekräftelsen på att hon duger som kvinna.
Citera
2013-09-21, 19:30
Medlem
Wille Crafoord var ju inte alkis och hon var gift och har barn med honom.

Citat:
Jo, men nu spelar det ingen roll vad hon "skulle försökt". Frågan är vad hon faktiskt gjorde, och vad hon faktiskt gjorde var att hon gifte sig med en alkis efter att ha växt upp med en annan alkis. Mönstret talar sitt tydliga språk.

Ja, men det handlar om en annan typ av mönster. Det är ju svårt att svara på om det är ett mönster i det fallet, eller bara en slump. Men det är ju inte helt osannolikt att dra slutsatsen att Sanna är en bekräftelsetorsk som bara finner andra upptagna män åtråvärda. Det blir en fjäder i hatten för henne att dom lämnade en annan kvinna för hennes skull. Det handlar inte så mycket om att "byta upp sig" som att få bekräftelse. Att Persbrandt smäller högre än Crafoord är just bekräftelsen på att hon duger som kvinna.

Wille Crafoord var ju inte alkis och hon var gift och har barn med honom.

Vaddå annan typ av mönster? Du hävdar att hon är ihop med honom på grund av sin uppväxt. Jag hävdar att hon aktivt gång på gång visar att hon är ihop med honom av hänsyn till sin egen karriär, status, självtillfredsställelse, pengar, nöje och ryktbarhet. Det är skillnaden på våra inlägg och jag pekar på vad hon i handling har verkat för. Du åberopar en massa undermedvetet bagage. Men kom ihåg att om det hade varit bagaget som avgjort hade hon kunnat välja vilken random alkis som helst. Inte Sveriges ledande filmstjärna.

Citat:
Men det är ju inte helt osannolikt att dra slutsatsen att Sanna är en bekräftelsetorsk som bara finner andra upptagna män åtråvärda. Det blir en fjäder i hatten för henne att dom lämnade en annan kvinna för hennes skull. Det handlar inte så mycket om att "byta upp sig" som att få bekräftelse. Att Persbrandt smäller högre än Crafoord är just bekräftelsen på att hon duger som kvinna.

Men om det bara handlar om bekräftelsen som kvinna hade hon nog varit tillsammans med sina barn och med MP mer än vad hon är och strävat efter att hålla honom hemma. Den ultimata bekräftelsen finns i familjen och att forma barn under uppväxten men den chansen tar inte Sanna. Nej det handlar om sus och dus istället för hennes del. Jag köper inte ditt argument. Dina argument utesluter heller inte det jag hävdar- att det är Persbrants ryktbarhet som utgör skälet till varför hon är kvar och dina resonemang har inte tillfört något som ifrågasätter det.
Senast redigerad av Levillain 2013-09-21 kl. 19:48.
Citera
2013-09-22, 01:11
Medlem
Kalliss avatar
Tja, man måste ju ställa frågan, så jag ställde den!
http://bloggar.aftonbladet.se/sannal...#disqus_thread

Nu väntar frågan "Vad betyder medberoende för dig" på att modereras, sedan kanske publiceras, förhoppningsvis förses med ett enkelt svar!
Citera
2013-09-22, 14:55
Medlem
bernters avatar
Sanna, som jobbade inom hemtjänst, innan hon gjorde "karriär", träffade Crafoord o Persbrandt dvs. Inget fel i det, att jobba inom hemtjänst alltså men vad säger det om hur media fungerar. Sanna då, sades vara en jordnära tjej med båda fötterna på... Det går snabbt i hockey!
Citera
2013-09-23, 16:21
Är hon utbildad journalist?!
Av hennes "blogg" att döma så skriver hon ju inte allt för väl.
Och tar upp "märkliga" ämnen om ålderskillnader i förhållanden med bilder på ett par som ser ut som en pedofil och hans offer. Inte långt ifrån ålderskillnaden i hennes eget förhållande. Något hon hyllar eller dissar? Vilket jag inte begriper.
Och några kommentarer svarar hon inte på, verkar det som.

Inte alla hästar i stallet?

Nå, hon gör väl vad hon kan för att skapa sig en karriärr.
Men jag kan inte komma ifrån känslan av att hon är fel kvinna på fel plats i Stalkers. Hon lever med en man som inte verkar helt stabil, om man säger så.
Citera
2013-10-18, 21:02
Medlem
Silltunnas avatar
Herre min jävla gud, vilka tråkiga, intetsägande och politiskt korrekta skittexter hon spottar ur sig bland Aftonhorans andra "högt aktade kolumnister"...
Här har ni det senaste revolutionerande guldkornet...några år för sent:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle17680233.ab

Jätteduktigt skrivet, Sanna...jätteduktigt.
Citera
2013-10-20, 13:47
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Herre min jävla gud, vilka tråkiga, intetsägande och politiskt korrekta skittexter hon spottar ur sig bland Aftonhorans andra "högt aktade kolumnister"...
Här har ni det senaste revolutionerande guldkornet...några år för sent:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle17680233.ab

Jätteduktigt skrivet, Sanna...jätteduktigt.

Sanningen är väl snarast att Sanna Lundell inte har någon kvalitet alls som journalist, skribent eller bloggare alls.

Hennes kvalifikationer är två: hon är dotter till Ulf Lundell, och hon har varit ihop med Micke Persbrant. Och ingen av dessa kvalifikationer gör någon till journalist.
Citera
2013-11-02, 15:34
Medlem
Persbrandt och Sanna har varit särbos under alla dessa år - av olika skäl.

I början av sommaren skrev Sanna så här på sin blogg angående otrogna män:

"Dumpa, säger jag bara. Dumpa aset"

http://bloggar.aftonbladet.se/sannal...#disqus_thread

Sanna anser nämligen att det är löjligt att skylla på spriten när man är otrogen.

Alla vi som har läst förhörsprotokollet angående "sommarens händelse" dvs. läkaren som tuttade eld på Persbrandts jeansjacka med förödande konsekvenser vet att det finns vittnen som har sett Mickes eskapader med en främmande kvinna (http://www.scribd.com/doc/162467248/...oll-mordbrand; sid 69)

"Sen öppnades dörren in tillGabriels altan. Den första synen jag fick var två nakna människor. De satt i en soffa påaltanen. Jag tror det var en konstrottingsoffa. Tjejen satt över mannen. Det såg ut som de hadesex, de var intima. Det var Micke Persbrant och en tjej. Jag såg när han senare kom ut frånaltanen att det var Micke Persbrant men jag uppfattade det inte först. Jag blev chockad översynen och såg bort. Micke Persbrant kom ut naken på gården."

Så vad gör Sanna? Dumpar hon aset? Nej, så klart. Den stora feministen letar efter en hästgård för att kunna bli SAMBO med aset.

Sanna godtar Mickes bortförklaring om att han hade varit i duschen - det var därför han var naken i lägenheten.

Tänk hur mycket pengar spelar roll när man säljer sin stolthet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in