Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-11-16, 22:02
  #1
Medlem
Efter att ha begärt ett uttag på 888 poker så har dom tillfälligt spärrat mitt konto och vill ha olika dokument osv. Jag har skickat in bilder på mitt mastercard och mitt körkort, men det räcker tydligen inte.

Nu kräver dom att jag skall ha dessa dokument stämplade av en advokat eller liknande.

"(iv) Notariestämplad dokumentation: Dina dokument måste autentiseras av en kvalificerad notarie/advokat och underskrivet och stämplat för att bevisa dess legitimitet. "

Vad fan är det här för skämt?

Vad är det dom menar. Att jag skall kontakta en advokat för att signera?

Jag har absolut ingenting att dölja och har inte gjort något fel. Jag blir så jävla förbannad på spelföretag. Det krävs absolut ingenting för att sätta in pengar, men när man skall ta ut så krävs det 1000 olika dokument
Citera
2012-11-16, 22:05
  #2
Avstängd
OMGClayAikens avatar
Jag har spelat poker i tio år och aldrig hört något liknande. Ladda upp en bild på deras krav om en "autensierad person" som stämplar dina dokument. Att man måste skicka in ID och annat pox är ren standard.
Citera
2012-11-16, 22:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Jag har spelat poker i tio år och aldrig hört något liknande. Ladda upp en bild på deras krav om en "autensierad person" som stämplar dina dokument. Att man måste skicka in ID och annat pox är ren standard.

Precis, och detta har jag inget problem med. Det är bra att man måste visa vem man är. Men detta är bara löjligt.

http://www.bilddump.se/bilder/201211...29.208.178.png

Men det måste ju vara folk som råkat ut för detta förut? Det är ju en av världens största pokersiter
Citera
2012-11-16, 22:21
  #4
Avstängd
OMGClayAikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Precis, och detta har jag inget problem med. Det är bra att man måste visa vem man är. Men detta är bara löjligt.

http://www.bilddump.se/bilder/201211...29.208.178.png

Men det måste ju vara folk som råkat ut för detta förut? Det är ju en av världens största pokersiter
Du har tolkat dokumentet fel. Dokumentet måste ha kommit från en erkänd myndighet/företag. Inte en person. T ex ditt fastighetsbolag. För att verifiera din adress eller nåt.
Citera
2012-11-16, 22:37
  #5
Medlem
Vi kan komma att be dig att skicka vissa eller samtliga handlingar:

(i) Fotografisk legitimation: En kopia av aktuell fotolegitimation krävs vid din första utbetalningsbegäran. Denna legitimation kan vara en kopia av ditt pass, körkort eller nationellt ID-kort. Det vi specifikt behöver är sidan med foto på ID-kortet för vår verifieringskontroll. Kontrollera att alla uppgifter, inklusive ditt namn, foto och din signatur är synliga på handlingen.

(ii) Kredit och betalkort: En kopia av framsidan och baksidan av det kreditkort du använder som betalningsmetod. Kontrollera att alla uppgifter är tydliga så att vi snabbt och korrekt kan genomföra verifieringen. Av säkerhetsskäl ber vi dig maskera de mellersta åtta siffrorna på kopian av kortets framsida och den tresiffriga säkerhetskoden på kopian av kortets baksida.

(iii) Adressbevis: Detta kan skickas i form av en el-/gas-/telefonräkning eller ett kreditkortsutdrag. Det ska vara ett aktuellt dokument, där hela ditt namn och adress, som du registrerat hos oss, framgår. Om du tillhandahåller ett kreditkortsutdrag ber vi dig maskera de mellersta åtta siffrorna av kreditkortsnumret.

(iv) Notariestämplad dokumentation: Dina dokument måste autentiseras av en kvalificerad notarie/advokat och underskrivet och stämplat för att bevisa dess legitimitet.

Så här står det på pacific poker

Notariestämplad dokumentation kan även begäras beroende av uttagsbegärans storlek. (Utfärdad av en Notarie, för att bekräfta något, till exempel en signatur på ett juridiskt dokument såsom autentiskt eller legitimt, genom att notarien stämplar och skriver under.

Vem fan skall jag kontakta för att skriva under detta?

Fast det är ju den sista punkten som syftar på. Adressen är ju innan. Står rätt tydligt att dokumenten måste autentiseras. Fan sjukaste jag varit med om, dessa jävla ockrare
__________________
Senast redigerad av Sebbe89 2012-11-16 kl. 22:44.
Citera
2012-11-17, 21:16
  #6
Medlem
Fan det mest sinnesjuka jag har varit med om.

Jag kommer aldrig mer att sätta min fot på den här sidan, och råder ingen att göra det. Dom kräver alltså nu att jag skall gå till en notarie/advokatbyrå för att få mina dokument underskriva.

Att jag har skickat in mitt pass, mitt körkort, mitt kreditkort och en faktura som visar mitt namn och adress hjälper tydligen inte. Jävla fittor
Citera
2012-11-17, 22:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Fan det mest sinnesjuka jag har varit med om.

Jag kommer aldrig mer att sätta min fot på den här sidan, och råder ingen att göra det. Dom kräver alltså nu att jag skall gå till en notarie/advokatbyrå för att få mina dokument underskriva.

Att jag har skickat in mitt pass, mitt körkort, mitt kreditkort och en faktura som visar mitt namn och adress hjälper tydligen inte. Jävla fittor

888.com har inget vidare rykte. Hoppas det löser sig ändå.
Citera
2012-11-17, 23:18
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
888.com har inget vidare rykte. Hoppas det löser sig ändå.

Det förstår jag, varken deras chat eller telefonsupport fungerar ens.
Fast kollar man här är dom rankade som en av världens bästa siter....http://www.pokersites.com/

Jag får väl palla mig ner till närmaste jurist och få skiten underskriven. Känns så jävla fånigt.
Citera
2012-11-19, 15:34
  #9
Medlem
Tjena, tänkte bara kolla om det har löst sig för dig. Har nämligen samma problem, eller ja. Jag får inte ut mina pengar som jag tog ut 2012-11-06 at: 22:39.. Jag skriver och skriver till deras support för att få lite info om jag ska skicka in bild etcetc.. men inget svar...
Citera
2012-11-19, 18:34
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorpen1
Tjena, tänkte bara kolla om det har löst sig för dig. Har nämligen samma problem, eller ja. Jag får inte ut mina pengar som jag tog ut 2012-11-06 at: 22:39.. Jag skriver och skriver till deras support för att få lite info om jag ska skicka in bild etcetc.. men inget svar...

Dom öppnade mitt konto igen. Dock har dom fört tillbaka pengarna till mitt konto så jag måste ta ut igen och vänta.

Jag fick gå ner till banken och få papperskopia på mitt körkort och ID underskrivna. Sjukaste säkerhetsprocess jag varit med om
Citera
2012-11-20, 11:28
  #11
Medlem
Låter helt sjukt, då behöver man inte räkna med de pengarna på en månad då.. Så det räckte alltså inte med att Scanna in körkort + räkning med adressen ?
Citera
2013-09-23, 21:24
  #12
Medlem
888 poker

Hejsan!
Är det någon som kan förklara exakt hur det går till när man ska plocka ut pengar från 888 poker?
Har kollat lite på hemsidan men fattar inte riktigt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback