Citat:
Ursprungligen postat av
tryd
Och detta serveras när man har konferens i olika samband. Allt från nobelmiddag till Un:s middagsmöten.
Undra vad för slags beslut man kommer överens om under sådan möten som drabbar samhällen mm.
Kunde lika gärna vara andra droger också.
Det är ju en hint om hur hela världen är kollektiva alkoholister. Lek med tanken att det är FN-möte, och istället för ett glas vin vid varje plats så finns en lina kokain, eller en kanyl med heroin. I mina ögon så är det lika vilket som. Att alkohol är normalt, ska man inte blanda ihop med vettigt. Att ha som utgångspunkt att man måste ha någon form av alkohol till ett viktigare möte(konferens) är allvarligt sjukligt.
Har man i åtanke att 95% av Svenskarna är så äckligt, pundigt, ingrodda alkoholister, så kan man förstå att lagstiftningen ser ut som om den är författad av en treåring. När jag säger alkoholister, så syftar jag inte på de som dricker för mycket, utan på alla som ser alkohol som en självklarhet i nästan alla sammanhang.
Till er som påpekar att alkohol nyttjas i högre utsträckning: Det är klart som fan att de bedömer drogerna i proportion till mängd användare. Ta in 20 pers i ett rum, och låt alla ta en varsin av drogerna, och se sedan vem som mår sämst och vem som ställer till mest skit. Upprepa samma sak tillräckligt många gånger så kommer genomsnittsresultatet att se ut som i listan de presenterar.
Om du inte tror mig, så bör du verkligen ta en vit vecka/månad, och sedan försöka att se alkoholens verkan utifrån. Det är faktiskt svårt att greppa hur alkoholiserad världen faktiskt är om man ser den utifrån en absolutists ögon.