Citat:
Ursprungligen postat av
Authix
Nej.
Men det som stör mig i nuläget är hur en myndighet som CSN kan kräva bidrag från oss skattebetalare? Dess ändamål är ju i att bidra ungdomar med onödiga pengar? Det räcker med att vi skattebetalare betalar deras skolmat, skolgång och alternativt studiematerial?
Jag vill inte gå runt och se andra leva på mig, Sveriges elever är idag helt värdelösa när det gäller studier, varför ska jag betala deras CSN?
Du är en bitter människa som lägger energi på att gå mot det viktigaste vi har i samhället, alla pengar som kan hjälpa ungdomarna är behövliga pengar. De är vår framtid och om man inte tror på vad man kan göra i form av kunskap mot ett bättre liv. För dom som halkat snett eller har bristande skolkompetens för att arbeta med det de vill. Är mycket dumt lagd energi att irritera sig på.
Vad tror du det är som skapar kriminalitet? och att människor i många fall lever under miserabla förhållanden till ett värdigt liv?
Frustration och understimulans är nyckeln till så många förvirrade själar där ute. Det kostar extremt mycket mer pengar att hålla sådana människor i "schack" om man nu ska se från samhällets perspektiv.
Jag personligen har varit kriminell nästan hela mitt liv. Från samhällets perspektiv laglös. Från mitt perspektiv trasig. Min utbildning har räddat mitt liv. Kommer betala mer i skatt än tre snutar så du ska nog se att jag betalar tillbaka för mina skador på skattebetalarna.
Tycker det är synd att de värderingarna du har kan synas öppet bland människor. Därför att tyvärr smittar det av sig. På bekostnad av de som redan lider. CSN är inte speciellt märkvärdiga pengar. Dessutom så blir det lån som en dag från inte alla men många fall åker tillbaka till samhället och sen skapar en ny möjlighet. Finns massor av annat att klaga på när det gäller samhället, tro mig... Som är för jävligt rent utsagt.
/chucky