Citat:
Ursprungligen postat av
snuppedulum
Jag kommer från en liten ort i Jämtland, min sambo från en mindre stad i Småland. Vi har båda pluggat i Örebro och nyligen flyttat till Stockholm där vi inte trivs.. och funderar alltså nu på var vi ska ta vägen. Grejen är att vi börjar känna oss redo att "slå oss ned", dvs hitta ett ställe där man verkligen trivs och vill stanna - och det gör ju det hela lite klurigare. Känns inte som man bara kan ta ett ställe helt random, utan vill göra ett bra val vilket ger mig beslutsångest deluxe.
Att flytta tillbaka till Örebro känns ju tryggt och bekvämt på alla sätt, det är en lagom stor stad och vi känner en massa människor samt hittar överallt. Dock bor ingen av våra familjer där, alla vi känner är studenter och skulle lika gärna kunna flytta därifrån inom en snar framtid och jag är rädd att det kommer kännas lite som "ett steg tillbaka" i livet. Att flytta till Jämtland eller Småland är ju också alternativ, men då är det en av oss som får fruktansvärt långt hem. Att ta ett helt random ställe känns ju väldigt.. löst.. och att stanna i Sthlm har vi svårt att tänka oss..
Moment 22? Hur tänkte ni när ni bestämde var ni skulle satsa på att stanna? Hur tusan ska vi kunna komma fram till nåt? HJÄLP!
Tja, varför inte utgå från den familj där ni förväntar er att ni kan få mest hjälp ifrån när ni väl bestämmer er för att få barn? Känns som en tämligen så solklart val. Har barnen farföräldrar som kan ta hand om en när man som förälder behöver jobba e.d. istället för att en fjunig fjortis ska ta hand om ens barn så är det guld. Däremot vet jag inte alls hur eran bakgrund ser ut, hur eran förhållanden till respektive familj ser ut.
Vänner kommer och går, de få vänner (riktiga) man har vet du ändå var du har. Att hitta nya vänner handlar egentligen mera om hur sociala ni är och hur mycket ni orkar att uppoffra....