Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-13, 22:10
  #145
Medlem
Zaedrewss avatar
Finns nog ingen skåning idag som ens är i närheten av deras forna kungadöme.
Citera
2015-03-13, 22:59
  #146
Medlem
Jag tror att det varierar beroende på var man bor. Skåningar föredrar danskar, medan vi som bor längre norrut föredrar norrmän och/eller finnar.
Citera
2015-03-13, 23:02
  #147
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Referenser. Sök lite själv... Det fanns ett kungarike kallat Skåne. Danskarna tog detta, svenskarna tog detta ifrån danskarna. Om du inte kan din egen historia ta och glöm bort det inte värt det...
Det är du som kommer med påståendet så det är du som har bevisbördan. Eftersom du inte kan visa på någon referens, inte ens ett årtal så har du riktigt dåligt på fötterna. Om det inte vore för att du är en gammal medlem hade jag direkt sagt att du trollar, nu nöjer jag mig med att anse att du svamlar.
Citera
2015-03-14, 00:47
  #148
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Det är du som kommer med påståendet så det är du som har bevisbördan. Eftersom du inte kan visa på någon referens, inte ens ett årtal så har du riktigt dåligt på fötterna. Om det inte vore för att du är en gammal medlem hade jag direkt sagt att du trollar, nu nöjer jag mig med att anse att du svamlar.

Men du måste väl vet veta att det var Skåne-rike först (Skåne var ett ett helt eget kungarike), sedan kom danskarna och tog det, efter det kom svearna (svenskarna och tog det)....
Citera
2015-03-14, 00:56
  #149
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Det är du som kommer med påståendet så det är du som har bevisbördan. Eftersom du inte kan visa på någon referens, inte ens ett årtal så har du riktigt dåligt på fötterna. Om det inte vore för att du är en gammal medlem hade jag direkt sagt att du trollar, nu nöjer jag mig med att anse att du svamlar.

Respekt att du anser det. Det är första gången någonsin faktiskt
Citera
2021-10-02, 15:52
  #150
Medlem
Absolut inte.
Citera
2021-10-11, 02:01
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Ni talar ju samma språk, har samma kultur och ser likadana ut. Så, ser ni Danskarna och Norrmännen som "ert folk"?

Ja, norrmän och danskar är givetvis vårt folk. Särskilt norrmän.

Åker man till Norge och vistas bland norrmän känner man sig avslappnad, bekväm och gemytlig. Hjärtat värmer.

Åker man till valfritt mardröms-getto i Sverige och vistas bland stirriga somalier och syrianer känner man sig fruktansvärt främmande och illa till mods. Det är rent ut sagt vidrigt och gör direkt ont i hjärtat.
Citera
2021-10-11, 02:02
  #152
Medlem
Ja! Alla min familj
Citera
2021-10-11, 02:07
  #153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du inser att danskarna var de första som invaderade och tog ditt Skåne-land? Att de ska vara dina egna är rätt märkligt om nu du är en sann skåning.

Herregud, Sverige är fullkomligt överkört och våldtaget av efterblivet bajsbruna folk från alla världens mest anskrämliga hörn, och du gnäller om någon förhistorisk konflikt mellan Sverige och Danmark för hundratals är sedan?

Inte konstigt att det här landet har gått under under så pass förnedrande former. Folk är ju helt sanslöst sinnesjuka.
Citera
2024-03-30, 10:10
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Ni talar ju samma språk, har samma kultur och ser likadana ut. Så, ser ni Danskarna och Norrmännen som "ert folk"?

Tex, ifall någon främmande på ett eller annat sätt skulle förolämpa en dansk(riktat mot hans etnicitet främst) skulle ni då ta åt er och känna er träffade även ni?

Dom är fan så mycket närmare än dom ”nya svenskarna” som helt obegripligt uppehåller sig här i landet iaf.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback