Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Rättegången kommer fortsätta tills han avlider för att bespara domstolen skammen att behöva fria honom.
Vilket straff ska han få? Livstid? Hur många år är lämpligt åt en åtalad som fyllt 90 år?
Hur gör de i Tyskland?
I USA har jag för mig att de dömer ut flera livstidsstraff vilket gör att de dömda kan dömas till flera hundra år i fängelse om jag minns rätt.
Varför står han till doms?
Förmodligen för att det ligger i en rättsstat att döma enl de lagar och förordningar som finns.
Ibland är dessa ytterst märkliga det tycker nog de flesta inklusive jag själv.
Dock vore det naivt eller tom korkat att tro att man alltid vet bäst själv om saker man aldrig upplevt eller levt under.
Det har sagts många gånger förut i denna del av FB att de som upplevde fasorna av kriget och nazisterna ser på dessa saker med andra värderingar än vad vi uppe i lilla ankdammen Sverige gör.
Personligen håller jag helt med om att denne gubbe kanske borde slippa.
Men rättsväsendet MÅSTE döma enl lagarna som gäller för annars blir det väl anarki eller korruption som styr.
Klaga hos er EU politiker! Sitt inte här på FB och kludda. Det hjälper ingen.
Försök få dessa att ändra på de lagar som gäller förintelsen nere i Europa.
Gnäll inte på budbäraren, i detta fallet domstolen som nog gör så gott den kan i detta tämligen (mitt tycke) ointressanta mål vad gäller utfallet.
Däremot tycker jag det vore intressant att få veta vad han gjorde under kriget denne gubbe.
/VV