2011-05-28, 15:49
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Om rättegången är felaktig är det en rättsskandal.
Legitim är den nog eftersom den ägt rum i Tyskland av en tysk domstol, oavsett vad man anser om skälen.
Om det enbart är att man anser att skälen är åt hellskotta så är det väl OK, men som jag visade så tas hela tiden hans ålder upp och att det var så länge sedan.
Som om dessa två skäl hade med saken att göra.
Min ståndpunkt har alltid varit att oavsett ålder så kan en domstol ta upp fallet.
Gnäll på bevisen. Gnäll på skälen.
Gnäll inte över hans ålder och att han är sjuk om du inte vill dra en gräns.
Det verkar dock som om ingen vill dra den gränsen.
/VV
Legitim är den nog eftersom den ägt rum i Tyskland av en tysk domstol, oavsett vad man anser om skälen.
Om det enbart är att man anser att skälen är åt hellskotta så är det väl OK, men som jag visade så tas hela tiden hans ålder upp och att det var så länge sedan.
Som om dessa två skäl hade med saken att göra.
Min ståndpunkt har alltid varit att oavsett ålder så kan en domstol ta upp fallet.
Gnäll på bevisen. Gnäll på skälen.
Gnäll inte över hans ålder och att han är sjuk om du inte vill dra en gräns.
Det verkar dock som om ingen vill dra den gränsen.
/VV
Det primära, vilket du inte vill kännas vid, är att Demajuk fällts i en rättsprocess vars enda syfte är att demonisera nazismen. Att han tidigare frikänts och att bevisning saknas tycks inte bekomma dig. Att Tyskland håller skenrättegångar i ett så uppenbart syfte är en förbannad skam för en demokrati.
När Demanjuk ställts till svars för något han inte gjort eller varit delaktig i så långt efteråt och vid hans ålder är sammantaget en travesti på rättvisa och visar hur judar är totalt hänsynslösa med sitt oförsonliga hämndbegär.
Jag har inte satt någon gräns för hur gammal man kan vara för att lagföras, det jag invänt mot är hur respektlöst han behandlats vid ålderns höst och för ett brott han är oskyldig till. Din åldersfixering finner jag löjeväckande patetisk och ett lumpet försök till att avleda det faktum att han fällts utan någon som helst bevisning och för att du ska kunna rättfärdiga din eviga hets mot nazismen.