Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-11, 13:31
  #1
Medlem
QJLs avatar
Ska köpa en ny laptop nu. Vill ha en kraftfull dator som klarar att köra tunga program som photoshop osv
Är inte ute efter en speldator men vill ändå ha bra grafikkort. Har kollat på inet och MSI-datorerna där men de känns för anpassande till gaming...

Några förslag?

Tack
Citera
2013-10-11, 13:36
  #2
Medlem
Betongbarns avatar
Vet inte om det är rätt för dig men jag köpte själv för cirka 9 månader sen en ASUS G55W och den är jag riktigt nöjd med. Kostade runt 10k.

Jag har inte ens hållt efter den ordentligt (rensat spyware, deframenterat osv) och den går som en klocka all day long. Brukar koppla in den till en extern skärm samt mus och tangentbord och photoshop och liknande fungerar utmärkt, det är som att ha en fet stationär under skrivbordet. Har aldrig varit nöjd med LapTop men nu kommer jag aldrig köpa stationärt igen. Nu var det inte spel du var ute efter men jag kan väl även nämna att alla spel jag provat har fungerat utan problem och utan lagg med inställningar på HIGH.

Kostade cirka 11k för 9 månader sedan.


Som sagt vet inte om det är rätt för dig men jag är helnöjd med min apparat i alla fall.
Citera
2013-10-11, 13:44
  #3
Medlem
QJLs avatar
Det där låter bra. Tänkte också bara stänga igen luckan på laptopen och koppla in till min externa skärm samt tv och köra tangentbord och mus trådlöst. Har datorn både HDMI och VGA?
Citera
2013-10-11, 13:51
  #4
Medlem
QJLs avatar
Fel
Citera
2013-10-12, 17:04
  #5
Medlem
QJLs avatar
Vad tror ni om denna? http://www.inet.se/produkt/1970809/asus-g55vw-rog
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback