Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-12, 19:49
Bannlyst
Är det bara jag som uppmärksammat att alltmer svenska kvinnor har manliga frisyrer, hur tänker de? Vet de inte att det ser förjävligt ut.
I Sverige ska tydligen kvinnorna se ut som män och männen ska vara feminina fjollor
Citera
2013-10-12, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sugarman
Är det bara jag som uppmärksammat att alltmer svenska kvinnor har manliga frisyrer, hur tänker de? Vet de inte att det ser förjävligt ut.
I Sverige ska tydligen kvinnorna se ut som män och männen ska vara feminina fjollor

Tycker det är vidrigt fult. Speciellt kvinnor över 40 tenderar att klippa håret kort. Håret är fan en väldigt stor del av en kvinnas utseende. Om hon för övrigt ser bra ut, bra kropp osv men kort hår, somnar kuken direkt.

Tjejer sluta klipp håret kort för helvete!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2013-10-12, 19:57
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChildrenOfBodom
Tycker det är vidrigt fult. Speciellt kvinnor över 40 tenderar att klippa håret kort. Håret är fan en väldigt stor del av en kvinnas utseende. Om hon för övrigt ser bra ut, bra kropp osv men kort hår, somnar kuken direkt.

Tjejer sluta klipp håret kort för helvete!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

.... och du tror att vi kvinnor bryr oss om vad du och din kuk tycker när det gäller val av frisyr? Oj oj!

Men i sak kan jag hålla med dig, långt välskött hår är oftast snyggare än kort och det gäller på män också.
Citera
2013-10-12, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sugarman

Det värsta är de där pottfrillorna som en del tjejer springer runt med. Gärna kombinerat med hängslen och/eller yllekofta
Citera
2013-10-12, 19:58
Medlem
WhiteOleanders avatar
Kanske för att dom tycker att det är snyggt? Enklare att hantera? Så svårt tyckte jag inte det var att gissa..

Det är verkligen jättesynd att inte alla kvinnor anpassar sitt utseende efter dina personliga preferenser men sånt är livet.
Citera
2013-10-12, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
.... och du tror att vi kvinnor bryr oss om vad du och din kuk tycker när det gäller val av frisyr? Oj oj!

Men i sak kan jag hålla med dig, långt välskött hår är oftast snyggare än kort och det gäller på män också.

Långt hår på män ? Are you out of your mind ? Är du metalhead ?
Citera
2013-10-12, 20:02
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Långt hår på män ? Are you out of your mind ? Är du metalhead ?
Är du en trendslav?
Citera
2013-10-12, 20:07
Medlem
ninjutsus avatar
Att kvinnor ska ha långt hår och män kort har ingenting med manlighet eller kvinnlighet att göra, det är bara en trend som hållit i sig väldigt länge. Går vi tillbaka riktigt långt i tiden så hade både kvinnor och män långt år, det beror helt på vilken kultur och civilisation vi befinner sig i. Att Sverige verkar ha hakat på det romerska modet är liksom ingen naturlag.

Som kille rakar jag skallen numera och har full förståelse för att även tjejer vill ha kort hår, även om jag också associerar långt hår med kvinnlighet. Men det ju bara för att man växt upp i en tid och kultur då det är norm.
Citera
2013-10-12, 20:15
Medlem
Tjejer med kort hår är så jävla fula. Ibland ser man tjejer med extremt snyggt ansikte och sen kommer det fula äckliga korta håret och förstör allt. Tjejer med kort hår ser fula och lesbiska ut.
Citera
2013-10-12, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Är du en trendslav?

Faktiskt inte, jag liksom du rakar skallen
Citera
2013-10-12, 20:25
Medlem
franges avatar
Instämmer på att det är vidrigt med tjejer/kvinnor med kort hår.

Skulle minst sagt må dåligt att av ha sex doggystyle med en tjej med riktigt kort hår, i stil med snaggat. Usch, bara tanken på det gör mig äcklad.

En del kvinnliga korthåriga skådespelare/karaktärer kan förstöra hela filmer för mig, ett bra exempel är Judi Dench i James Bond-rullarna. Fy, blotta åsynen av henne sänker hela filmen för mig. Hur fan står hon ut med sig själv?
Citera
2013-10-12, 20:27
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Faktiskt inte, jag liksom du rakar skallen
Jag tycker egentligen inte att det är speciellt snyggt, men ack så praktiskt. Fy fan för att hålla på med vax, föna, eller borsta håret. Eller gå ut med en lång blöt kalufs en kall vintermorgon. Har man väldigt långt hår som tjejer brukar ha så befarar jag att det är ännu värre, men detta ska kvinnan finna sig i för att det behagar män? Mja, jag kan faktiskt förstå att vissa väljer att hålla det kort, även om det tar emot.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in