Citat:
Ursprungligen postat av
Qwerty195
Komiska är att jag jobbar i Rinkeby....
Ser i princip aldrig något brott fine att våra anställda blivit av med 3 regplåtar men det händer över hela sverige....
En vän till mig var lite rolig och hängde en serbiskt kors i bilen sen åkte han till rinkeby och bowlade.... gissa hur hans bil såg ut när han kom ut ? (skyll dig själv)
Första som faktiskt hänt i rinkeby FÖRUTOM bränder i somras var faktiskt förra veckan då 2 ungdomar rånade apoteket/vårdcentralen.... dom kom över 2000 kr :P...
Annars är det faktiskt väldigt lungt har vänner som bor här som inte har problem med att gå ut på kvällarna det är överdrivet....
Sen att det skulle vara det inbrottstätaste har jag svårt att tro på folk som bor här har inte pengar varför göra inbrott där det inte finns något att hämta ?
Nej inbrott görs där det finns pengar....
Södra Järva var i många år mitt hem och arbetsplats. Nu bor jag sedan ganska länge i småstad därför att jag inte uthärdar islamisterna. Allt jag kan säga om ditt inlägg är att det är trams. Rena sagorna för barn. Säkert någonting som du lärde dig att slå i batikhäxorna på soc när du gick på vård inom sociala myndigheter. En soc kärring i linnekostym 55+ boende i Bromma, eller hur? Ja, det var då.
Nu kommer sanningen fram. Givetvis finns det mycket guld och pengar hemma hos folk på Järva.
Svarta pengar som göms undan. Massor av guld. Fina prylar, elektronik. Dyra märkeskläder. Ingen heder mellan tjuvar. Bara sno. Nej, fy! Det är inte alls fint och passande för Sverige.
Nu får hela Europa veta var de största tjuvarna håller till. Kompistjuvarna från MENA och Somalia.