• 1
  • 2
2013-10-17, 08:41
Bannlyst
Ja, rubriken säger nog allt.
Tacksam för svar!
Citera
2013-10-17, 08:53
Medlem
NativeVLANs avatar
Köp inte hem det, se till att det aldrig finns hemma. Ta bara med dig pengar så att det räcker till >mat< när du går och handlar.
Citera
2013-10-17, 09:10
Medlem
VietnamByNights avatar
Börja äta morot och gurkstavar, jättegott.
Citera
2013-10-17, 09:34
Medlem
f.QUEENperfects avatar
Handla aldrig när du är hungrig.
Citera
2013-10-17, 10:15
Medlem
hitta något att ersätta det med, typ oliver.
Citera
2013-10-17, 11:03
Bannlyst
haha jag vet, äta grönsaker och så. Men nu är grejen att jag hatar grönsaker, gillar inte det på något sätt, hehe
Citera
2013-10-17, 12:16
Medlem
NativeVLANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotboll1337
haha jag vet, äta grönsaker och så. Men nu är grejen att jag hatar grönsaker, gillar inte det på något sätt, hehe

Man kan inte säga att man inte gillar grönsaker... Det är som att säga "jag tycker inte om vätska", vätska finns i flertalet utföranden och smaker - likaså grönsaker.

Har du provat att äta alla grönsaker som 'snacks'? Olika tillagningsmetoder för grönsakerna? (stekning, råa, ångade, ungsrostade etc)... Det finns massor av saker du kan göra för att få grönsaker riktigt jävla goda. Sen kan du ju blanda till någon nyttig dipp, tips är kvarg med lite salt, vitlök, citron- och svartpeppar i.

Det finns tonvis med goda nyttiga 'snacks', om man nu inte har styrkan att bara sluta äta 'snacks' och istället laga ordentliga måltider som håller en mätt och belåten.
Citera
2013-10-17, 12:19
Medlem
Mattelols avatar
Du kan lika gärna dö i en bilolycka imorgon, ät ditt godis och njut.
Citera
2013-10-20, 19:28
Medlem
Mademoiiselles avatar
Ät ordentlig mat istället, då känner du förmodligen inget sötsug.
Citera
2013-10-20, 19:52
Medlem
Greeners avatar
Ät regelbundet, handla inte mat hungrig, ta inte med kortet eller pengar när du går ut, ersätt godis med nyttigare saker (frukt och grönsaker är inte farligt. Prova.) Dra ner kolhydraterna i helhet så kommer suget till slut försvinna. Tog mig ungefär 2 veckor att bli av med sötsuget, kanske lite mindre.
Citera
2013-10-20, 20:16
Medlem
Flera faktorer som spelar in, för vissa är det svårt att "trappa ner" på godis och liknande eftersom man alltid blir mer sugen när man väl börjat äta. Se till att maten du äter blir hälsosammare ifall du t.ex. äter mycket pizza, snabbmat etc. Rekommenderar att sluta tvärt när du hittat något du kan ersätta godiset med, prova nya frukter eller vad som helst! Suget efter godiset avtar med avhållsamhetens gång, det är ingen myt. Du klarar det.
Citera
2013-10-20, 22:40
Medlem
wzbzs avatar
Om du inte äter något sött i några dagar i sträck så kommer ditt sötsug försvinna helt. Det är Första dagen är svår, men sen blir det jättelätt. När du känner ett sötsug, drick ett stort glas vatten istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in