Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-17, 14:38
Medlem
Sprang på www.sstnet.se häromdagen och kollade lite på deras abonnemang.

Pott100 verkar lagom om man inte ringer särskilt mycket och 1GB surf räcker fint för en normalanvändare ju!
Någon som hört talas om dom, verkar ganska nya på marknaden??
Citera
2013-10-18, 17:39
Medlem
Noxids avatar
Har aldrig heller hört talas om företaget tidigare. Dock verkar dom inte ha speciellt attraktiva produkter att erbjuda. All deras surf stöds enbart i 3G-nätet, och vem vill betala 199kr/mån för 300 sms/minuter när man kan få obegränsat antal samtal/minuter/mms + lika stor mängd surf hos Comviq för 195kr/mån.

Nej tack!
Citera
2013-10-18, 17:46
Medlem
cavvemans avatar
Eller 3000 minuter och 3000 sms hos Telenor med deras kontantkort Fri.
Nej, de har verkligen inga bra erbjudanden.
Mobilt bredband 100 GB för 399 SEK, där har 3 billigare peng för samma mängd data samt tillgång till 4G.
Citera
2013-10-18, 17:52
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavveman
Eller 3000 minuter och 3000 sms hos Telenor med deras kontantkort Fri.
Nej, de har verkligen inga bra erbjudanden.
Mobilt bredband 100 GB för 399 SEK, där har 3 billigare peng för samma mängd data samt tillgång till 4G.

Nej precis. Är man ett nytt litet skitföretag så får man ju se till att locka med något. Om både tjänsten är sämre som dom erbjuder samtidigt som priset på deras produkter är förvånansvärt dyrare än övriga konkurrenter på marknaden. Hur tänker man då?!?!
Citera
2013-10-18, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Nej precis. Är man ett nytt litet skitföretag så får man ju se till att locka med något. Om både tjänsten är sämre som dom erbjuder samtidigt som priset på deras produkter är förvånansvärt dyrare än övriga konkurrenter på marknaden. Hur tänker man då?!?!

Det skulle väl eventuellt kunnat vara deras "Familjen Dela"-abonnemang som är intressanta. Men även de tycker jag verkar ligga lite högt till.

För övrigt så använder de ju 3s nät, så varför man ens skulle skaffa deras mobila bredband är en bra fråga
Citera
2013-10-19, 17:17
Medlem
AntonSs avatar
Citat:

Svensk Säkerhetstjänst AB är inte speciellt nytt företag. De har funnits sen 1956. De har dock inte förrän i år blivit en MVNO (virtuell mobiloperatör).

De är det företaget som har "polisbrickorna" som man ska ha på nyckelringen för att kunna få tillbaka den om man förlorar den.
Citera
2013-10-20, 20:39
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Svensk Säkerhetstjänst AB är inte speciellt nytt företag. De har funnits sen 1956. De har dock inte förrän i år blivit en MVNO (virtuell mobiloperatör).

De är det företaget som har "polisbrickorna" som man ska ha på nyckelringen för att kunna få tillbaka den om man förlorar den.

Vad har det med saken att göra, om företaget startats år 1956 eller år 2010?

Det hela handlar ju om hur länge de har funnits på den svenska marknaden för "mobila tjänster". Som vi kunnat konstatera så är dem nya på den svenska marknaden och borde då för att kunna konkurrera med övriga aktörer komma med något betydligt konkurrenskraftigare produkter och priser än vad dom erbjudit just nu....
Citera
2013-10-21, 21:37
Medlem
AntonSs avatar
Citat:

Det hela handlar ju om hur länge de har funnits på den svenska marknaden för "mobila tjänster". Som vi kunnat konstatera så är dem nya på den svenska marknaden och borde då för att kunna konkurrera med övriga aktörer komma med något betydligt konkurrenskraftigare produkter och priser än vad dom erbjudit just nu....

?????? Oj! Ska jag be om ursäkt för att jag utökade bakgrundsinformationen och rättade till ditt felaktiga uttalande om företaget.

Du skrev "ett nytt litet skitföretag" och det är det alltså inte.

Man måste inte vara internetkaxig. Man får utbyta information med varandra utan att känna sig kränkt.
Citera
2013-10-22, 10:07
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
?????? Oj! Ska jag be om ursäkt för att jag utökade bakgrundsinformationen och rättade till ditt felaktiga uttalande om företaget.

Du skrev "ett nytt litet skitföretag" och det är det alltså inte.

Man måste inte vara internetkaxig. Man får utbyta information med varandra utan att känna sig kränkt.

Haha du är såååå på hugget asså!

Eftersom tråden handlar om just SST Net som operatör så tycker jag att vi håller oss till det. Allt annat är OT.......
Citera
2013-10-22, 13:04
Medlem
borjegs avatar
Citat:

Citat:
Haha du är såååå på hugget asså!

Eftersom tråden handlar om just SST Net som operatör så tycker jag att vi håller oss till det. Allt annat är OT.......

Jag har tidigare uppfattad dig som saklig och trevlig. Vad fick dig att spåra ur nu?
Anton gjorde ett helt korrekt tillrättaläggande om att SST varken är litet, skit eller nytt. Det var väl bra att få reda på lite mer, eller...?
Citera
2013-10-23, 09:41
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeg
Jag har tidigare uppfattad dig som saklig och trevlig. Vad fick dig att spåra ur nu?
Anton gjorde ett helt korrekt tillrättaläggande om att SST varken är litet, skit eller nytt. Det var väl bra att få reda på lite mer, eller...?

Antons inlägg såg jag mer som ett påhopp gentemot det första inlägget som jag skrev. Men oavsett om det tolkades på fel sätt eller ej så har vi gått för OT nu.

Hela tråden handlar om SST som operatör, inget annat. Tycker ni tex att vi ska börja diskutera om grillkorv i en tråd som handlar om Statoils Miles?

Edit: Saklig? Det är väl det minsta jag är. ..
Senast redigerad av Noxid 2013-10-23 kl. 09:43.
Citera
2013-10-23, 09:58
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Antons inlägg såg jag mer som ett påhopp gentemot det första inlägget som jag skrev. Men oavsett om det tolkades på fel sätt eller ej så har vi gått för OT nu.

Hela tråden handlar om SST som operatör, inget annat. Tycker ni tex att vi ska börja diskutera om grillkorv i en tråd som handlar om Statoils Miles?

Edit: Saklig? Det är väl det minsta jag är. ..

Varför inte bara backa, när du gjort bort dig genom att bli kränkt av ett rent sakligt tillrättaläggande? Ta hjälp av nån du litar på och läs igenom de aktuella inläggen i lugn och ro, och återvänd sen till ditt tidigare trevlig sätt. Alla kan vi halka. Det gäller bara att kunna resa sig sen.

Ja det är verkligen off topic med både korv och Statoil Miles. Ja hela tråden handlade om SST tills du medvetet eller omedvetet blev kränkt av ren neutral bakgrundsinformation som ju DU hade initierat när du skrev att SST var ett "nytt litet skitföretag". Vilket alltså är fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in