Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-23, 02:03
  #1
Medlem
Hej! Jag är en väldigt tjejig tjej som nu ska köpa en ny dator och då är designen på den lika viktig som insidan för mig! Jag letar efter den bästa vita datorn man kan hitta just nu på marknaden för ett rimligt pris, max typ 6000 kr-ish.
Vad har jag för alternativ?
__________________
Senast redigerad av msbrightside 2013-10-23 kl. 02:06.
Citera
2013-10-23, 02:08
  #2
Medlem
sjeeps avatar
Samsung har de flesta modeller i vitt, titta deras hemsida eller sök his återförsäljare. Finns Samsung-laptops över, under och runt 6000 kr.
Citera
2013-10-23, 02:10
  #3
Medlem
Vilken storlek ska det vara på datorn samt användningsområde?
Citera
2013-10-23, 02:18
  #4
Medlem
datorer och utseende (speciellt bara i färg) går inte ihop, det kommer du märka efter 1 dag med din dator.
Det är som att köpa rosa handgranater... behöver du dem rosa, eller behöver du dem för att överleva i ett riktigt krig. Rosa färgen kommer inte hjälpa mycket, och försvinner rätt snabbt när det används....
Citera
2013-10-23, 08:24
  #5
Medlem
Trapphushomofilens avatar
Finns säkert en begagnad vit Macbook du kan köpa någonstans, annars har jag ingen riktig koll. Tror att du via Pricerunner och/eller Prisjakt kan ställa in sökalternativen efter färg på modellerna. Prova detta. Jag antar och utgår ifrån att det är en vit laptop med såpass bra prestanda som möjligt för under 6000 kronor du letar efter?

Citat:
Ursprungligen postat av sunshadess
datorer och utseende (speciellt bara i färg) går inte ihop, det kommer du märka efter 1 dag med din dator.
Det är som att köpa rosa handgranater... behöver du dem rosa, eller behöver du dem för att överleva i ett riktigt krig. Rosa färgen kommer inte hjälpa mycket, och försvinner rätt snabbt när det används....

Jahaja. Nu frågade ju dock TS efter rekommendationer på en helvit dator och det är det som är syftet med tråden, att vi ska bidra med förslag om vi sitter på dem. Dina personliga åsikter blir därmed irrelevanta.
Citera
2013-10-24, 21:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Vilken storlek ska det vara på datorn samt användningsområde?
Minst 13,3 tum! Användninsområden: surfa, se film och så håller jag på rätt mycket med Adobes program. Ganska simpla saker
Citera
2013-10-24, 21:59
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunshadess
datorer och utseende (speciellt bara i färg) går inte ihop, det kommer du märka efter 1 dag med din dator.
Det är som att köpa rosa handgranater... behöver du dem rosa, eller behöver du dem för att överleva i ett riktigt krig. Rosa färgen kommer inte hjälpa mycket, och försvinner rätt snabbt när det används....
Det måste ju finnas någon hyfsad vit dator? Man kan ju inte utgå ifrån att alla vita datorer suger bara gör att dom har satsat mycket på design. den behöver inte vara värsta superdatorn för jag gör bara rätt simpla dator som att surfa, se film och så vidare. Vill ju dock såklart inte att den ska gå sönder efter ett halvår.
Citera
2013-10-24, 22:12
  #8
Medlem
Skullheads avatar
http://www.netonnet.se/art/dator/lap...2/194457.3003/

Den är vit, billig, funkar säkert bra till det du ska ha den till


kolla netonnet, finns flera st
__________________
Senast redigerad av Skullhead 2013-10-24 kl. 22:15.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback