2013-10-23, 17:47
Bannlyst
Har gått på soc i tre månader och sedan fick jag ett jobb. Nu är det så här att jag precis fått jobbet, och detta vet ju givetvis inte soc om (ännu åtminstone). Så jag tänkte, eftersom jag ansökt dessa 3 månader hittills, borde jag ju kunna söka igen för november månad? Bara att jag inte nämner att jag har ett arbete så borde de ju inte tro att något är lurt? Dvs, tar ut kontoutdrag som vanligt då lönen inte kommit ännu, fyller i ansökan och POFF, 3,5k.

Borde väl gå? Kommer ändå aldrig gå dit igen, någonsin. Eller kommer de märka och konsekvensen kan bli att man blir återbetalningsskyldig?
Senast redigerad av waicen 2013-10-23 kl. 17:49.
Citera
2013-10-23, 17:53
Medlem
Kör på, i värsta fall blir det väl som ett lån utan ränta
Citera
2013-10-23, 17:57
Medlem
DelGriffiths avatar
Om du inte hinner få lönen för att täcka novembers utgifter är det, nog, inga problem.
Citera
2013-10-23, 17:59
Medlem
Att du, aldrig någonsin, kommer att gå tillbaka till socialen kan du ju inte veta.

Eller du kanske föredrar att bli hemlös och gå hungrig, framför att svälja stoltheten när något oförutsett händer?

Du blir för övrigt återbetalningsskyldig om de kommer på dig. Vet inte hur det är med "bedrägligt beteende".
Citera
2013-10-23, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Om du inte hinner få lönen för att täcka novembers utgifter är det, nog, inga problem.

Mm, men problemet är lite, att de stänger 4a... Hur blir det då? Jag hinner, nämligen, inte dit efter jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in