Citat:
Ursprungligen postat av
patwotrik
Exakt vad i den texten var svårt att fatta?
Vad som hade hänt, och var...
Idag såg jag något jag inte brukar se på min runda nämligen en streckbyxblatte/gangster som förmodligen kommit i litw för hög fart i kurvan.
Kommit för fort springande, på cykel, på moppe, i bil? I kurvan, vilken kurva, på parkvägen, bilvägen, i varuhuset, på skogsstig? Finns det bara en kurva på platsen?
Sett fanskapet köra alldeles för fort genom bostadsområdet förr så jag tänkte att han kan gott ligga kvar där.
Idag, förra året, någn gång, ofta? Säker på att det var samma, eller bara en random cykel, moppe, båge som kunde varit samma? Ligga kvar var? I kurvan, på vägen, i trädgården, i bilen, på cykeln? Har han kraschat ordentligt, eller bara ramlat omkull? Är hn vi medvetande, ligger ned, sitter up, andas?
Har man dessutom inte hjälm får man skylla sig lite själv.
För alla som går, cyklar eller kör bil ska ha hjälm?
Visst går det att gissa att det är någon lokal blatte på stigarna runt villaområdet som brukar köra som en buse som kört omkull i någon särskilt svår kurva, men helt glasklart är det inte, och om det är på moppe, båge, fyrhjuling eller något annat, eller hur illa däran han är förtäljer inte historien heller, så nog hade det kunnat uttryckas klarare.